Gå til innhold

Karrierekvinner er skadelig for den mannlige partner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja .. det er ikke så greit... stakkars menn... :roll:

Skrevet

Sitat:

Undersøkelsen viser at menn føler seg utilstrekkelige når kvinnene forlater sin tradisjonelle kjønnsrolle

Rettelse:

Undersøkelsen viser at menn ER utilstrekkelige når kvinnene forlater sin tradisjonelle kjønnsrolle

Skrevet

Er det ikke typisk? Det forventes at kvinnen skal forandre seg og gå tilbake til kjøkkenbenken, ingen krever at mannen skal bli voksen og innse at kvinner også har et liv. Stakkars menn som blir syke av å ikke ha en hjemmeværende kvinne. Hva med de kvinnene som blir syke av ikke å få realisere seg selv? Ærlig talt. :roll:

Gjest Valhalla
Skrevet

Ingen som sier at du må slutte å realisere deg selv, tydeligvis det viktigste for folk i dag. Men det finnes vel fortsatt kvinner som setter pris på de historiske velfungerende roller og som setter familie og barn først.

Hvis ikke kan man fint dra til Thailand og finne kvinner som fortsatt er kvinner og er opptatt av familie. Kanskje menn blir syke fordi det er en naturlig ordning som man nå har tuklet med 8)

Skrevet

Hva vet du om denne historiske ordningen var så velfungerende? Jeg tror tvert i mot at den ikke var det. Det var nok mange kvinner som følte seg presset til å være hjemme med barna når de heller ville gjort noe annet. Takk og pris at vi nå kan velge selv. Men fremdeles er det langt å gå. Menn kan tydeligvis realisere seg selv og ikke tenke på familie og barn, men straks en kvinne gjør det samme så er hun selvsagt egoistisk. Det er ingenting i veien for at du kan være hjemme å ta vare på barna dine hvis dette er så viktig for deg.

Gjest Valhalla
Skrevet

Menn er selvsagt opptatt av familien på en annen måte gjennom jakt, som i dag betyr jobbe for penger. Det er mannens rolle.

Gjest Seleena
Skrevet

Satt bak en eldre herre på puben sist lørdag og overhøyrde ein samtale mellom han om ein kamerat. Samtalen var ca sånn;

" .....Det går jo issje ann å ha dame fra Norge lenger. De skal jo bestemme alt, og arbeid skal dem ha... Går jo helt trill rundt for meg. Jeg vil ha en dame å komme hem til, som tar vare på hus og meg og som er inne for litt kos. Det funkar issje det her lenger. (...) Det er myye mer verdt pengene å reise til Thailand vet'u! Issje sæærli dyrt hellar!"

BLA BLA BLA. Eg sendte han eit omlt blikk for å sei det sånn...

Makan!

Gjest Valhalla
Skrevet

Og hvis han finner en som har de kvalitetene så er vel det fint for han og hun.

Gjest GreenSky
Skrevet

:ler: En mann som har problemer med at jeg gjorde karriere er ikke aktuell for meg.

Men - hvis damen jobber mye overtid, er mye vekke, så vil jo seff parforholdet påvirkes i negativ retning - det gjelder jo også omvendt - om mannen er mye borte.

Gjest Valhalla
Skrevet

Stakkars barn som kommer hjem til tomt hus der mor kommer hjem sliten på kvelden. Nøkkelknippebarna, trist er det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Valhalla; jeg tror kanskje du først av alt bør prøve å finne deg en dame.

:wink:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ordentlige menn tåler en sterk kvinne. Ordentlige menn deler også på ansvaret med barn og hjem slik at vi slipper de såkaldte nøkkelknippebarna.

Gjest Violetta
Skrevet

Igjen blir vi kvinner fremstilt som de ansvarlige for alle verdens problemer.

Den dagen jorden går under er det helt sikkert vår skyld, for det stakkars "sterke kjønn" kunne jo ikke hjelpe for det, de var i krig eller på jakt eller noe annet kjekt, så da burde jo vi stått hjemme ved kjøkkenbenken og reddet verden samtidig som vi fødte en ny unge, vasket hus og hjem, reddet miljøet og så til at vi hadde nok dopapir igjen.

Godt menn tar ansvar.

Gjest *Fiona*
Skrevet
historisk velfungerende roller

Velfungerede for...? Du sikter til den tida da kvinnen holdt hus og hjem og knapt så et annet menneske enn mannens kolleger på jobbrelaterte middager og tellet kvisthull i taket, mens menn bollet seg med det de måtte snuble over på veien?

Ahhh... nettopp, nettopp...

Ordentlige menn tåler en sterk kvinne. Ordentlige menn deler også på ansvaret med barn og hjem slik at vi slipper de såkaldte nøkkelknippebarna.

Se der ja. Da ER det håp?!

Gjest lurven
Skrevet

jeg hadde synes det hadde vært bra med en dame som hadde en bra jobb jeg :)

Gjest Valhalla
Skrevet
Velfungerede for...? Du sikter til den tida da kvinnen holdt hus og hjem og knapt så et annet menneske enn mannens kolleger på jobbrelaterte middager og tellet kvisthull i taket, mens menn bollet seg med det de måtte snuble over på veien?

Ahhh... nettopp, nettopp...

Nå synes jeg du ser litt for mye ned på tradisjonelle kvinner. De har da nok aktiviteter selv uten jobb. Så på Migrapolis for litt siden en svært aktiv hjemmemamma som kjente alle i nabolaget og var aktiv i barnas situasjon gjennom skole og også i nabolaget. Alle hilste på og hun kjente alle. Men hun var jo ikke en frigjort selvrealiserende norsk dama da.

Gjest Bellatrix
Skrevet

vis mennene har problemer så er det kanskje deres tankemåte som bør forandres, ikke kvinnenes yrkesliv?

Gjest Valhalla
Skrevet
Valhalla; jeg tror kanskje du først av alt bør prøve å finne deg en dame.

:wink:

Hvem trenger dame, kan heller ta for seg av selvrealiserende seksuelt frigjorte kvinner. Senere kan man dra til utlandet å finne en skikkelig dame.

Gjest Valhalla
Skrevet

Denne tråden har potensiale til å bli morsom, men tror jeg skal gi meg mens leken er god. Tidligere innlegg kan inneholde spøk og fanteri 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...