AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Ser at på de fleste nettsider står det at man vet om babyen får i seg nok mat om de legger på seg og har minst 6 våte bleier til dagen. Jeg skifter sjelden bleier fra jeg og mini legger oss i 22-tiden til vi står opp alt fra 7 til 10. Da er jo bleia som oftest ganske så tung og kunne sikkert vært våt både 2 og 3 ganger iløpet av natta. Og på de 12-15 timene vi er våkne skifter ikke jeg bleie 6 ganger altså, måtte jo skiftet annenhver time da! Skifter dere bleie så ofte som 6 ganger daglig? Anonymkode: 925f6...348 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Skifter når hun står opp. Og før og etter de to duppene. Og ny før natta. Gjerne en til i mellom hvis det kommer avføring på ettermiddagen. Så ja, 6-7 bleier i døgnet Anonymkode: fa42e...07d 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skifter når hun står opp. Og før og etter de to duppene. Og ny før natta. Gjerne en til i mellom hvis det kommer avføring på ettermiddagen. Så ja, 6-7 bleier i døgnet Anonymkode: fa42e...07d Legger med mitt her. Jenta tåler ikke ull direkte på kroppen. Derfor veldig nøye med at hun er helt tørr når hun skal ligge i vogna og være ute 😊 hvis ikke blir hun kjempekald. Anonymkode: fa42e...07d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Det kommer ann på alderen til babyen. På en liten baby, så ja. Anonymkode: 462c3...831
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 Her er baby 9 mnd og bruker i snitt ca 5 bleier om dagen Anonymkode: 0b7b0...6ef
Gjest Albbas Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 På liten baby gikk det minst 6 bleier til dagen ja. Hun bæsjet oftere enn det. Går nok minst 6 nå også, hun er 6 mnd. Jeg skifter minst hver tredje time, så med natt + 12 timer dag blir det minst 5 bleier. "kravet" er jo 5-6 gode våte bleier til dagen. Uansett er det ingenting å tenke på hvis babyen legger godt på seg og ammingen funker greit.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 Jeg ville ikke fokusert så mye på nøyaktig antall bleier. Så lenge barnet spiser godt, vokset og legger på seg samt har flere våte bleier om dagen, går det fint. Jeg bytter ikke bleie om natta om vi ikke må. Bytter flere ganger på dagtid, men teller ikke hvor mange. Anonymkode: dff56...c5b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 Mens babyen ble fullammet, så de første seks månedene, bæsjet han hver eneste gang han fikk pupp i munnen. Jeg skiftet derfor bæsjebleier 12–15 ganger i døgnet. Skiftet aldri en ren tissebleie, for å si det sånn. Etter hvert som han begynte å bæsje sjeldnere, skiftet jeg bleie ca. 6–8 ganger i døgnet. Skifter som en over her i forbindelse med at vi står opp, i forbindelse med dupper, turer ut osv. Blir aldri færre enn seks i alle fall. Skifter helle ikke tissebleier om natten, men mindre de lekker. Anonymkode: 1b129...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 Mini bæsjer ca 1 gang i uka og er av og til nede i 2 bleier i døgnet. Sjelden mer enn 4 bleier, selv de dagene det kommer bæsj. Dagens bleier er jo tørre på overflaten selv med masse riss i seg. Anonymkode: 3a75a...881
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 Har hatt 8 bæsjebleier til nå i dag. Så ja. Anonymkode: d8b32...e84
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Skrevet 6. november 2019 Blir i alle fall 3-4 bæsjebleier i løpet av dagen, og i tillegg sjekker vi gjerne bleia ved måltider, når vi skal ut, osv. (Og mini sier fra selv om hun syns bleia er for våt.) Skifte annenhver time høres egentlig ganske normalt ut? (Baby 3 måneder og fullammer.) Anonymkode: 2dc99...3b5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #12 Skrevet 6. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mini bæsjer ca 1 gang i uka og er av og til nede i 2 bleier i døgnet. Sjelden mer enn 4 bleier, selv de dagene det kommer bæsj. Dagens bleier er jo tørre på overflaten selv med masse riss i seg. Anonymkode: 3a75a...881 Hvor gammel er babyen? To bleier i døgnet høres umiddelbart ikke riktig ut, da tror jeg du skifter for sjeldent. Selv om bleiene ikke kjennes våte mot huden, så blir de jo fulle, hvis babyen tisser så mye som han skal. Når du sier to bleier i døgnet, skifter du f.eks. kl. 21 og kl. 9? Anonymkode: 1b129...d0e 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #13 Skrevet 6. november 2019 Skiftet sikkert 15 da han var liten, bæsjet sikkert ti ganger om dagen. Før og etter måltider, og før og etter soving. Anonymkode: e1efc...e46
Kicki_90 Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 Hadde vi kun skiftet 6 bleier om dagen hadde jeg vært fornøyd. Her skifter vi 12-18 tenker jeg, frøkna er 6 mnd og sier veldig tydelig i fra når bleia skal skiftes, den trenger bare være litt våt før det er katastrofe 🙈 Kan fint skifte hvert 15. Minutt innimellom, når vi er inne...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå