Gå til innhold

Kaffe til barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Pleier å lage meg cappuccino en gang i blant, med sånn havremelk. Så tar jeg kanel og sukker på skummet og spiser dette.. Dattera mi som er to og et halvt er veldig glad i dette skummet, og jeg har noen ganger laget bare skum med kanel uten hell til henne. 

Kan man lage en liten cappuccino om man bruker decaffeinato..? Eller er jeg helt på jordet..? Sånn en gang i blant i en bitte liten kopp? 

Blir sikkert slakta her nå, men jeg tar gjerne imot info om dette med kaffe.. 

Anonymkode: a1e9d...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Vil du virkelig gi barnet oppkvikkende koffein....? Det kan virke inn på søvnen og aktivitetsnivået. Jeg har lest at barn kan få vondt i magen av kaffe også. Barnet mitt har spurt og jeg sa nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, theTitanic skrev:

Vil du virkelig gi barnet oppkvikkende koffein....? Det kan virke inn på søvnen og aktivitetsnivået. Jeg har lest at barn kan få vondt i magen av kaffe også. Barnet mitt har spurt og jeg sa nei. 

Nå skrev vel TS at det var snakk om decaffeinato da... Uten at jeg har noe vitenskapelig belegg for det, kan jeg ikke skjønne at det skulle være noe i veien for det. Når det er sagt er jo kaffe en vane man ikke bør ha noen hast med å legge seg til?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bolle duppet i kaffe lenge før jeg kan huske at hun gjorde det.

Eneste som har skjedd, er at ja - jeg er kaffe avhengig og hopper omtrent ut av vinduet om jeg ikke får det på morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Akkurat nå, Jdz skrev:

Nå skrev vel TS at det var snakk om decaffeinato da... Uten at jeg har noe vitenskapelig belegg for det, kan jeg ikke skjønne at det skulle være noe i veien for det. Når det er sagt er jo kaffe en vane man ikke bør ha noen hast med å legge seg til?

Hun skrev da cappuccino..  om den er koffeinfri så visste ikke jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å lage koffeinfri kaffe til barna hvis de liker det. Er da ikke noe farlig.

Anonymkode: c28f8...8f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Barn pleier vel ikke å like kaffe :klo:

Sånne nymotens kaffevarianter er jo så fulle av sukker at jeg tror nok de fleste barn hadde likt det.. :P hehe

Anonymkode: 32cc9...104

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, theTitanic skrev:

Vil ikke det nei, men tror at koffeinfri er uten koffein eller? 

Akkurat nå, LittDiva skrev:

Jeg fikk bolle duppet i kaffe lenge før jeg kan huske at hun gjorde det.

Eneste som har skjedd, er at ja - jeg er kaffe avhengig og hopper omtrent ut av vinduet om jeg ikke får det på morgenen. 

Pleide selv å få mariekjeks dyppet i kaffe av bestefar da jeg var liten 😂 er Kaffe avhengig, men ikke pga det tror jeg. 

1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Hun liker cappuccinoskummet som har litt kaffesmak:) tror ikke hun drikker selve kaffen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, theTitanic skrev:

Hun skrev da cappuccino..  om den er koffeinfri så visste ikke jeg det. 

Kanskje les hi mitt engang til. Decaffeinato skriver jeg. Det som står på kapselen. Det er koffeinfri. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er så lite koffein at jeg ville ikke tenkt på det en gang. 

*skriveleif

Endret av Puny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok sagt det var en dårlig idè, selv om det er decaf. 

Å venne barn til smak av kaffe kan igjen føre til at de begynner å drikke kaffe mye tidligere enn anbefalt. Koffein har enkelte uheldige effekter. 

Anonymkode: 374aa...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Puny skrev:

Det du beskriver er så lite kodein at jeg ville ikke tenkt på det en gang. 

Ja, er så lite diesel også at det er ikke noe å nevne.

Anonymkode: ba5f4...33d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Luna Llena skrev:

Min 2-åring elsker ren, kald kaffe fra bunnen av koppen. Han får ikke lov til å drikke det pga koffein, men det hender at han sniker seg til en slurk likevel hvis det står igjen en kopp på bordet 😆

Anonymkode: 7c405...051

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestemor, som var en meget klok kvinne, ga meg kaffe fra.... Jeg kan ikke engang huske en tid UTEN kaffe. Så før jeg var fire. Mest melk sikkert, og med sukkerbiter til å dyppe i den, men likevel. Hun sa også at man får store pupper hvis man drikker kaffe tidlig 😄 
Jeg har to søstre, en drakk kaffe, en gjorde ikke, og det stemmer på dem. Og på meg.

Anonymkode: 9f624...a94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er så lite diesel også at det er ikke noe å nevne.

Anonymkode: ba5f4...33d

🤣🤣🤣 my bad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1 åring er helt tulling etter kaffekoppen! Han får selvfølgelig ingenting, men så fort koppen er tom skal han oppi å lukte. Har vært på oss som klegg så fort kaffen ble trakta siden han lærte å bevege seg rundt, er helt sært! Dette er snakk om vanlig svart kaffe 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk kaffe med melk i da jeg var 6-8 år, og kalte det kalvedrikk. Men 2,5 år er litt ungt ja.. 

Anonymkode: 2c70d...9d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...