Gå til innhold

Hvis ungdommen din begynte å snuse..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bør hvertfall ikke reagere med sinne.

når min mor fersket meg i den alderen tok hun snuseska, nektet å gi den tilbake og var gretten i lang tid. Dette skapte rett og slett en avgrunn mellom oss, da jeg ikke følte jeg kunne dele ting hun ikke koms til å like med henne senere. Det ble vanskeligere å prate om ting rett og slett.

jeg hadde bare sagt ifra til henne at du vet det. Du ønsker ikke at hun skal snuse foran deg f eks. Og at hun får betale selv om hun skal snuse. Hun er tross alt snart myndig, og uansett hvor mye du vil hun skal slutte så er det bare kun som kan kontrollere dette. Eller evt sette krav om at hun skal være snusfri om hun skal få penger til førerkort eller liknende.

Anonymkode: db44e...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Hadde vel tenkt det var langt verre ting enn snus hun kunne teste ut - hun er jo også snart myndig og voksen.

Jeg hadde verken blitt sint eller skuffet 🤔 Hva er det som skuffer deg så fryktelig med det??

Høres veldig overdramatiserende ut. 

Mulig jeg overreagerer også, men det kom så brått på. Hun har alltid vært så åpen med meg. Er glad det «bare» er snus, men ønsker jo likevel ikke at hun skal bli avhengig. Med fare for å tråkke noen på tærne: synes det rett og slett er ekkelt 🙈 Og ikke minst fryktelig dyrt. 

Anonymkode: 19abf...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RosaMystica-O-P-N
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg overreagerer også, men det kom så brått på. Hun har alltid vært så åpen med meg. Er glad det «bare» er snus, men ønsker jo likevel ikke at hun skal bli avhengig. Med fare for å tråkke noen på tærne: synes det rett og slett er ekkelt 🙈 Og ikke minst fryktelig dyrt. 

Anonymkode: 19abf...f13

Jeg snuser, men mine trær tåler å bli tråkket på på KG  ;)

Når det er sagt så er det litt ekkelt for de som ikke selv snuser. Det jeg mener med dette er at det oppleves som stor forskjell på andres og min egen snusboks for å si det sånn  :)

dette med pris er jo et element, men som andre streifer innom her inne må en beslutning om å slutte være ene og alene snuserens. Dersom du konfronterer henne nådeløst blir det sannsynligvis bare dårligere forhold mellom dere hvilket ingen er tjent med. 

nå som hun først snuser så er jo nikotin blitt en greie i hjernen hennes. Som nevnt er dette beklagelig ettersom at man enten er snuser eller ekssnuser. Man glemmer aldri snusen igjen.

Om noe så burde du heller invitere henne på en koselig middag ute og ta en casual prat med henne. Fortell at du vet om snusingen, men at det er hennes valg. 

For henne å gi slipp på hemmeligholdet må være en enorm lettelse. Om hun opplever deg som velmenende og kjærlig er sannsynligheten stor for at du blir dratt inn i store og små spørsmål senere i livet hennes. Bygg denne broen, ikke skal avstand over noe så trivielt som snus.

Håper dere finner ut av det sammen.

 

Endret av RosaMystica-O-P-N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg overreagerer også, men det kom så brått på. Hun har alltid vært så åpen med meg. Er glad det «bare» er snus, men ønsker jo likevel ikke at hun skal bli avhengig. Med fare for å tråkke noen på tærne: synes det rett og slett er ekkelt 🙈 Og ikke minst fryktelig dyrt. 

Anonymkode: 19abf...f13

Hehe, ser den når det kommer brått på, men alt i alt er det jo ingen krise/noe veldig alvorlig da 🤓.

Ekkelt kan jeg være enig i, men det er jo ikke du som skal snuse/kjøpe snusen 😛. Det er også maaaange som snuser/ røyker (kanskje ikke så ofte røyk nå) en liten periode i tenårene og så legger det fra seg 🤓

Endret av Jr.Garcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...