Gå til innhold

Hva lager dere barnefamilier til middag når dere IKKE har det travelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg snur på spørsmålet inspirert av den andre tråden. Og hvor mye tid bruker dere på å lage middag når dere har god tid i hverdagen? 

Anonymkode: 5b810...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hjemmeværende, så jeg lager alltid middagen klar til jeg henter barnet. 

Det går mye i mat inspirert fra andre deler av verden, hjemmelaget ravioli med forskjellig fyll, hjemmelaget pasta, kjøttboller med parmesan, fersk basilikum (dyrk selv, da har du hele tiden), langtidsstekt kylling med masse grønnsaker. Eller så lager jeg kjøttkaker fra bunn, eller torsk i form med grønnsaker og ost.. det er veldig populært..

Du kan selvsagt også lage pasta av fullkorn om du har mye pasta:) 

Her går det mye i grønnsaksgryte med burgul med smak fra Midtøsten (libanesisk syvkrydder og gule rosiner) du kan også bruke quinoa hvis du vil ha noe sunnere alternativ. 

Idag blir det thailandsk rød karri med kylling :)

Anonymkode: 1824e...848

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager fiskegrateng (fra bunnen). Mannen min sous vider kjøtt, lager rødvinssaus og potetmos, det er vel noe av det mer tidkrevende. Risotto. 

Anonymkode: c7cac...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dere to som hadde tid, ja.. Resten tyr til ferdigmat og hurtigmiddager fra Rema 😂

Anonymkode: 5b810...7e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var dere to som hadde tid, ja.. Resten tyr til ferdigmat og hurtigmiddager fra Rema 😂

Anonymkode: 5b810...7e4

Skrytetråd dette, vet du:-)

Anonymkode: 99b72...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var dere to som hadde tid, ja.. Resten tyr til ferdigmat og hurtigmiddager fra Rema 😂

Anonymkode: 5b810...7e4

Det blir noe hurtigmat en gang i blant her også ja😂 

Anonymkode: 1824e...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lager lasagne, fiskegrateng, enchiladas og pizza. Ofte har vi ulikt kjøtt med diverse tilbehør. Vi lager det meste fra bunnen av, også tomatsaus etc til spaghetti med kjøttsaus f.eks.

Vi tyr selvfølgelig også til ferdigretter på dager med dårlig tid. 

Anonymkode: d00d0...87a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager alt bra bunnen. Lager enkle ting å fryse som pastasaus, gryter, lapskaus,lasagne. Taco på fredager og helgene varierer. Ikke vanskelig å lage skikkelig middag om man går inn for det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italiensk pizza, chili con carne, diverse kjøtt langtidsstekt i ovn, ovnsstekte poteter og grønnsaker, paella, risotto, sushi, gryteretter, løksuppe med gratinert brød, og mye annet. Mannen jobber deltid og elsker å lage mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som ellers egentlig. Men gjerne gratenger, og former og pannekaker og sånt. 

Anonymkode: 2d751...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg er i permisjon elsker jeg alt som er sakte mat. Gryteretter, kjøtt i ovnen eller annet som kan settes på rundt lunsj og bare stå og godgjøre seg til resten av familien kommer hjem. Mmmm. Baker også mye deilig brød.

Anonymkode: 50dac...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrytetråd dette, vet du:-)

Anonymkode: 99b72...ac2

Ja fy skamme seg for å si at man tyr til andre ting enn halvfabrikata 

Anonymkode: be23a...9d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemmeværende, så jeg bruker litt tid på middag.

fiskeboller, hjemmelaget lasagne, steik, hjemmelaget pølsegrateng, div gryter, pannekaker, hjemmelaget kjøttkaker, vårruller, biff, kylling, laks. Men så liker jeg å lage mat og da 😁 

Anonymkode: 74cb8...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er arbeidsledig for tiden, men kan ikke skryte på meg at jeg står på kjøkkenet i 3 timer hver dag for det. Hadde jeg hatt mann og flere barn, så hadde jeg kanskje gjort litt mer ut av det. Men 8-åringen i huset bestemmer stort sett menyen, så "voksen-mat" får jeg spise når jeg er alene. Jeg kan dog lage hjemmelaget fiskegrateng og andre gratenger, fisk i ovnen m/grønnsaker, kylling i curry. Selv med all verdens tid, har jeg bare ikke gleden av å bruke mye tid på matlaging, for jeg har ingen å imponere likevel.

Anonymkode: 9430b...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har god tid, lager jeg noe lettvint. Jeg bruker heller min gode tid på annet enn å stå på kjøkkenet. Jeg bruker mye slow cooker, selv om det er lettvint, blir det ordentlig mat. 

Anonymkode: 5f971...2c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som regel noe enkelt, men godt. I blant hjemmelaget pizza og andre ganger toro lasagne. Så fancy trenger det jo ikke å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var dere to som hadde tid, ja.. Resten tyr til ferdigmat og hurtigmiddager fra Rema 😂

Anonymkode: 5b810...7e4

Vi lager mye god og spennende mat (alltid fra bunnen), men jeg kjenner at her har jeg ikke lyst til å svare. Hvorfor er du så nedlatende?

Anonymkode: 65194...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi lager mye god og spennende mat (alltid fra bunnen), men jeg kjenner at her har jeg ikke lyst til å svare. Hvorfor er du så nedlatende?

Anonymkode: 65194...c2a

Samme tanke hadde jeg. Det er visst både skryt og omtrent utopisk at noen lager mat fra bunnen av. 

Anonymkode: 3d095...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...