Gå til innhold

Han er 50 jeg er 34

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han har en sønn på 26 som jeg ikke har møtt, og som ikke vet om meg enda. Men er redd hva sønnen og eventuelt samboeren hans tenker om at faren dater meg som da kun er 8 år eldre enn sønnen hans.

Hva tenker dere, hadde dere reagert på aldersforskjellen om deres far hadde datet en som bare er 8 år eldre enn deg selv..? Vet at jeg ikke burde bry meg men klarer ikke og la være. Denne mannen er kjekk og ungdommelig og ser ikke ut som en dag over 40 og behandler meg bra.

Anonymkode: 63764...d98

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke lyve ja, jeg hadde ihvertfall synes det var rart som sønnen eller dattera. Men dette går nok fint

• Liker 3
Skrevet

Min stemor er bare 15 år eldre enn meg. Jevnaldrende med de fleste vennene mine. Min far er 30 år eldre enn meg, De giftet seg Og hun er verdens hærligste. Pappas forhold er ikke min buissniss. Enkelt og greit. Hun kunne jo vært en drittkjærring. Men d er hun da altså ikke. Er du? For d bør vel heller være d mest avgjørende her enn at hans sønn skal ha noe som helst å ai om farens valg. Min stemor, Hun tok sin plass ved min far helt uavhengig av at han er 15 år eldre enn henne og hun utstengte aldri oss bonusbarna selv om vi var godt voksne da de fant hverandre. ;)

Anonymkode: d79f0...86e

• Liker 4
Skrevet

Old balls nasty business for a young woman  

Anonymkode: 2fb92...683

• Liker 2
Skrevet

Tenker det er helt ok nå, men når den andre plutselig er eldgammel mens man selv er forholdsvis ung blir det rart. Om man bare ser det i et kort perspektiv så er det vel ikke noe galt med det.

Anonymkode: d1ac6...cbc

Skrevet

Det går så bra. Min stemor er 5 år eldre enn meg. Hun har vært gift med min far i 20 år nå. Alle har et greit forhold. 

Anonymkode: 80118...2cd

Skrevet

Noen 50 åringer har voksne barn, andre har unge barn. Folk er ulike selv om de alle er 50 år. 

Anonymkode: d79f0...86e

• Liker 2
Skrevet

Dere tilhører to forskjellige generasjoner.  Har ingen tro på at et forhold med så stor aldersforskjell kan bli godt.. 

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Zienna skrev:

Dere tilhører to forskjellige generasjoner.  Har ingen tro på at et forhold med så stor aldersforskjell kan bli godt.. 

Fordi? Kan du utdype?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi? Kan du utdype?

En av de mest omfattende forskningen er fra Australia, som fulgte flere tusen par over 13 år.  I studien konkluderes med at jo mindre aldersforskjell, jo bedre. Det viser seg at relativt jevngamle par er bedre til å takle problemer, for eksempel plutselige økonomiske problemer, enn andre. 

Likevel, menn som var gift med yngre koner viste seg å være de lykkeligste. Dette blekner dessverre 6-10 år inn i ekteskapet. Over tid var de som er gift med mye eldre, eller yngre, partnere mindre fornøyde, sammenlignet med de som har giftet seg med en på samme alder.  

Hvis aldersforskjellen er for stol risikerer man å ende opp med å ønske forskjellige ting. Den ene vil kanskje reise, mens den andre føler seg ferdig med det. Nivået av modenhet kan variere stort, og krangler og sjalusi kan bli et hyppig problem. 

.

• Liker 2
Skrevet

Tenk om sønnen viser seg å være dødshot!😁

Anonymkode: ad0fb...2a0

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Zienna said:

En av de mest omfattende forskningen er fra Australia, som fulgte flere tusen par over 13 år.  I studien konkluderes med at jo mindre aldersforskjell, jo bedre. Det viser seg at relativt jevngamle par er bedre til å takle problemer, for eksempel plutselige økonomiske problemer, enn andre. 

Likevel, menn som var gift med yngre koner viste seg å være de lykkeligste. Dette blekner dessverre 6-10 år inn i ekteskapet. Over tid var de som er gift med mye eldre, eller yngre, partnere mindre fornøyde, sammenlignet med de som har giftet seg med en på samme alder.  

Hvis aldersforskjellen er for stol risikerer man å ende opp med å ønske forskjellige ting. Den ene vil kanskje reise, mens den andre føler seg ferdig med det. Nivået av modenhet kan variere stort, og krangler og sjalusi kan bli et hyppig problem. 

.

Mangler viktig informasjon. Bedre? Hvordan? Av jevnaldrende par i Norge, hva er andel prosent som blir skilt eller avbryte samboerskap?

Anonymkode: f61a3...109

• Liker 1
Skrevet

Grøsser av tankten på å ha en kjæreste på 60 når jeg er 44... (er 42 år nå). Da er nok en mann på 36 adskillig mer attraktiv ja.

Mulig han ser ung ut for alderen nå, men det skjer mye og fort når man nærmer seg 60. Men hver sin smak. Jeg har en tante som er 19 år yngre enn unkelen min, og de har da holdt sammen mer eller mindre (bodde fra hverandre et par år når hun var i 40 årene, tror aldersforskjellen ble ekstremt tydelig i den alderen).

Anonymkode: 02fab...e4c

Skrevet

Du er godt voksen, så hvorfor ikke.? Alders forskjellen betyr ingenting når kjemien stemmer. Har selv venne par med stor aldersforskjell. Og det går bra med dem.

Anonymkode: 11b47...166

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi? Kan du utdype?

Og for å ikke snakke om når alderdommen kommer snikende....de får ikke opplevd å være pensjonister sammen og hun vil ende opp med å føle seg som mannens pleier  

Han sotter hjemme og hun må på jobb hver dag .

Skrevet

Ikke hør på svarene du får. Å date 50 år gamle menn er en utmerket forplantningsstrategi (den eneste som gir mening) når du selv en kvinne midt i 30-årene, og nærmer deg den berømmelige"veggen" med stormskritt.

Anonymkode: 49a96...732

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på svarene du får. Å date 50 år gamle menn er en utmerket forplantningsstrategi (den eneste som gir mening) når du selv en kvinne midt i 30-årene, og nærmer deg den berømmelige"veggen" med stormskritt.

Hvorfor det?

Anonymkode: adcb3...69a

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Anonymkode: adcb3...69a

Fordi en kvinne midt i 30-årene har omtrent samme seksuelle markedsverdi som en mann på rundt 50. Kvinner peaker i begynnelsen av 20-årene, mens menn peaker midt i 30-årene. Så en kvinne på 34, og en mann på 50, begynner begge å nærme seg slutten for hva som er realistisk når det gjelder å stifte familie. Med andre ord: Perfekt match!

• Liker 1
Skrevet

Synes store aldersforskjeller i forhold er rart, men dere er jo begge godt voksne.

Hadde vært annerledes om du var i begynnelsen av tjueårene. Da hadde jeg tenkt at han sikkert prøver å utnytte folk som ikke har ferdigutvikla hjerne engang og påvirke de.

Anonymkode: 85dc5...4f8

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi en kvinne midt i 30-årene har omtrent samme seksuelle markedsverdi som en mann på rundt 50. Kvinner peaker i begynnelsen av 20-årene, mens menn peaker midt i 30-årene. Så en kvinne på 34, og en mann på 50, begynner begge å nærme seg slutten for hva som er realistisk når det gjelder å stifte familie. Med andre ord: Perfekt match!

Av en eller annen grunn mistenker jeg at du ikke har så mange barn selv heller.

Anonymkode: 54bfb...cee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...