Energi-jenta Skrevet 3. november 2019 #1 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) Jeg lurer på som er vanlig med å få hjelp av svigermor til barnepass og diverse når hun må bruke bilen for å komme til dere? For svigerforeldrene mine tar det 25 minutter i bil hver vei (eller 15 min etter jobben hennes). Jeg har flyttet til andre siden av landet for å bo med mannen min, hvor jeg skulle ønske vi kunne fått mer hjelp. Svigerforeldrene mine kommer hit en gang annenhver måned for å passe barnet vårt. Dette gjaldt også da barnet vårt hadde kolikk og skrek døgnet rundt. Nå skal det sies at svigermor er veldig glad i barn, men hun jobber, har masse hobbier og reiser mye. Jeg tror nok hun har lyst til å hjelpe, men hun har bare ikke tid til det. Og mulig hun synes det er for langt å kjøre. Mulig jeg bare er kravstor, og det bare er teit å bli sjalu når jeg ser andre besteforeldre leverer barnebarna i barnehagen da jeg vet det aldri kommer til å skje oss. Endret 3. november 2019 av Energi-jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #2 Del Skrevet 3. november 2019 Ingenting Anonymkode: 79136...42c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #3 Del Skrevet 3. november 2019 Så og si ingenting. Eldste er 12 år og jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger hun har passet barna på de årene. Og da har hun bare passet et om gangen. Hun besøker oss også sjeldent, ofte bare i forbindelse med bursdager. Så 3-4 ganger i året. Har ingen forventinger om hjelp fra henne Anonymkode: 64289...209 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Del Skrevet 3. november 2019 Det er vel som du sier, hun har bedre ting å gjøre enn å passe barn. Jeg skjønner henne også, hun har oppdratt sine og føler seg kanskje veldig ferdig med den slags. Jeg er imidlertid veldig glad for at min egen bestemor brukte mye tid sammen med meg. Vi har et helt unikt forhold i dag. Anonymkode: ee919...5d0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #5 Del Skrevet 3. november 2019 Ingenting. Hun kommer kanskje innom i bursdagsselskaper og en gang før jul, men da er det ikke noe hjelp å få det er får å gi barna gave. Anonymkode: 862ef...87e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Del Skrevet 3. november 2019 6 timer siden, Energi-jenta skrev: Jeg lurer på som er vanlig med å få hjelp av svigermor til barnepass og diverse når hun må bruke bilen for å komme til dere? For svigerforeldrene mine tar det 25 minutter i bil hver vei (eller 15 min etter jobben hennes). Jeg har flyttet til andre siden av landet for å bo med mannen min, hvor jeg skulle ønske vi kunne fått mer hjelp. Svigerforeldrene mine kommer hit en gang annenhver måned for å passe barnet vårt. Dette gjaldt også da barnet vårt hadde kolikk og skrek døgnet rundt. Nå skal det sies at svigermor er veldig glad i barn, men hun jobber, har masse hobbier og reiser mye. Jeg tror nok hun har lyst til å hjelpe, men hun har bare ikke tid til det. Og mulig hun synes det er for langt å kjøre. Mulig jeg bare er kravstor, og det bare er teit å bli sjalu når jeg ser andre besteforeldre leverer barnebarna i barnehagen da jeg vet det aldri kommer til å skje oss. Hadde du avtalt med svigermor at hun skulle la være å møte opp på andre plikter/hobbyer når du flyttet dit og ga henne et barnebarn, eller hadde du bare regnet med at hun skulle slippe alt annet for å være barnevakt? Har du avtalt med henne at hun jevnlig og ofte skal stille opp som barnevakt og hjelp med deres eneste barn, så skjønner jeg din skuffelse. Ellers er det vanlig at man klarer med et barn selv. Det blir verre når det blir 2, 3 og 4, men det er fortsatt deres eget ansvar å klare med det. En bestemor skal passe barn når hun selv vil det, og da skal hun kunne skjemme bort barna etter egen lyst Anonymkode: cf364...ec3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #7 Del Skrevet 3. november 2019 En gang i uken. Men det var et kriterie for å slutte hit. Anonymkode: 79250...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #8 Del Skrevet 3. november 2019 Null og niks verken før eller etter bruddet. De bor 10 min kjøring unna. De bruker heller ikke tid på barnet. Hjalp ikke til i dåpen heller. Anonymkode: c2ece...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Del Skrevet 3. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang i uken. Men det var et kriterie for å slutte hit. Anonymkode: 79250...d7b Så du avtalte på forhånd at hun skulle passe barnebarn en gang i uka, før du flyttet? Det hadde aldri jeg som svigermor bundet meg opp til. Men fint at hun klarer å holde den avtalen! Anonymkode: cf364...ec3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #10 Del Skrevet 3. november 2019 7 hours ago, Energi-jenta said: Nå skal det sies at svigermor er veldig glad i barn, men hun jobber, har masse hobbier og reiser mye. Jeg tror nok hun har lyst til å hjelpe, men hun har bare ikke tid til det. Og mulig hun synes det er for langt å kjøre. Mulig jeg bare er kravstor, og det bare er teit å bli sjalu når jeg ser andre besteforeldre leverer barnebarna i barnehagen da jeg vet det aldri kommer til å skje oss. Når mener du hun skulle levere i barnehagen når hun er i jobb? Anonymkode: 2bc27...0a6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #11 Del Skrevet 3. november 2019 Da vi flyttet til hjemlige trakter trodde jeg helt ærlig at besteforeldre skulle involvere seg mer enn de gjorde. Mine foreldre har aldri vært barnevakter eller ønsket å bidra et lite øyeblikk en gang. Mine svigerforeldre har vært barnevakt 1 gang på dagtid. Da spurte vi dem om de kunne ta den ene planleggingsdagen. I begynnelsen var det helt greit, men når det nærmer seg ble det plutselig litt vanskelig. Gikk i orden likevel etter litt press. Mine svigerforeldre liker godt å tilbringe tid sammen med ungene da, men vi må være tilstede. Tross alt mer verdt med gode relasjoner tenker jeg. Anonymkode: 86420...483 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #12 Del Skrevet 3. november 2019 Får vondt av dere som får lite hjelp. Det er nok en grunn til at det fødes få barn i Norge. Når man er nødt å jobbe begge to, for å få økonomien til å gå rundt, er det nok begrenset hvor mange barn man vil klare å følge opp uten hjelp fra familien sin. Vi får mye hjelp. Besteforeldrene sloss nesten om barnebarna sine. Tanter og onkler også. Vi er så heldige. Vi prøver å hjelpe de av vennene våre som ikke får så mye hjelp av familien sin med barnepass. Er nesten alltid et barn med hjem på overnatting i helgene eller med hjem fra skolen i ukedagene. Vi fyller bilen når det kjøres til kamp og trening. For vi vet hvor heldige vi er. Og uten å psykoanalysere det hele; foreldrene til meg og mannen min fikk ingen hjelp av sine foreldre..de vet så godt hvor vanskelig og vondt det kan være å ikke få hjelp, at de nesten overgår behovet vi har for hjelp fordi de på en måte vil bøte på noe de manglet selv. Anonymkode: 93c13...d70 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #13 Del Skrevet 3. november 2019 Mine bor 5 unna. Får lite hjelp. Synes ikke man kan forvente å få så mye hjelp heller egentlig. Anonymkode: 72088...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #14 Del Skrevet 3. november 2019 Min mor bor 15 min unna, eldste barnet er 6 år, hun har besøkt oss 2 ganger. Hvis vi trenger barnepass må det avtales på forhånd og vi må levere og hente barnet/barna hos henne. Svigers bor lengre unna, og har vært alene med eldstebarnet i 1-2 timer én gang. Anonymkode: f72ad...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Del Skrevet 3. november 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Så du avtalte på forhånd at hun skulle passe barnebarn en gang i uka, før du flyttet? Det hadde aldri jeg som svigermor bundet meg opp til. Men fint at hun klarer å holde den avtalen! Anonymkode: cf364...ec3 Ja det gjorde vi. Mens vi voksne ser etter ny jobb passer hun eller mannen barnebarn gang i uken. Skal sies at hun ikke jobbet 100% Og han døgnturnus. De setter pris på det. De passer gjerne oftere enn avtalt, og da på eget initiativ. Anonymkode: 79250...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #16 Del Skrevet 3. november 2019 Vi får aldri hjelp. Svigermor bor fem minutter unna, og jobber ikke. Hun har alltid passet bonusbarnet mitt ofte, en helg her og en uke der, og dumme meg trodde jo det ville gjelde for flere barnebarn også. Men det gjør det ikke, så vi har aldri barnevakt eller hjelp. Hun «passer» 16-åringen, men gir seg katta i femåringen og treåringen. Og så klager hun over at de ikke vil sitte på fanget hennes når hun er på besøk. Er det rart 🙄 Anonymkode: 506c7...b8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #17 Del Skrevet 3. november 2019 5 min med bil unna her. Aldri innom, aldri en tlf, aldri et ønske. Hører aldri fra dem med mindre en kontakter dem selv eller ber om hjelp. Anonymkode: b48ff...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #18 Del Skrevet 3. november 2019 Mine foreldre har omtrent samme reisevei, kanskje litt kortere, og de passer ca en gang annenhver uke. Som oftest består passingen bare av å hente i barnehagen, og så får de middag av oss etterpå. I perioder ved behov, så kan de trå til mer, men vi syns nettopp det at de stiller opp ved reelle behov er viktigere enn at de henter oftere i barnehagen. Også syns vi alle at det er hyggelig med middagsbesøk og litt tidligere middag den dagen de henter. Faren min er pensjonert, men moren min jobber 100%, og de skal også ha tid til å stille opp for min søsters barn, uten at det blir en plikt, og da syns hvertfall jeg at en gang annenhver uke er passe Anonymkode: 49e79...78a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #19 Del Skrevet 3. november 2019 Svigers kommer til oss to helger i året, så i praksis aldri. Det minste barnebarnet som bor i samme by passer de daglig allerede i en alder av 3 mnd. Så... Anonymkode: 8dc89...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 3. november 2019 #20 Del Skrevet 3. november 2019 Før var 8-10-12-14 timer med bil langt unna. I dag sutres over 15-25 minutter. Det er jo like rundt hjørnet. Hjelpes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå