Gå til innhold

~Sneglehuset~

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du må fortelle hvordan det gikk med boligbygger-dingsen, om dere får forkjøpsrett på huset ditt!! :hoppe:

:sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har jo masse tid til å finne drømmehuset! Alt kommer til å gå i boks skal du se. :)

Skrevet

Ja, det var bare så irriterende, for det var visst ei dame som hadde vært medlem av borettslaget siden 1998, mens sambo har vært medlem siden 2001.

Hadde det enda vært ti-tyve år mer enn oss, men nå... Dumme dame :sinna:

:ler:

Men det dukker nok opp en dag. Føler bare jeg har annonsert vårt kommende bosted så mange ganger her i dagboka uten at det blir noe av.

Men men, har jo kjempegod tid da, hallo, har jo et år igjen i Bergen :)

Books! :gape:

Haha, må bare fortelle om en pasient jeg hadde i dag, en liten nyskjerrig gutt på fire år.

*rasle rasle* Sier jeg bare :ler:

Såååå, søt og skulle spørre om aaaalt mulig.

Så sa han alltid: (med bergensdialekt) Duuu, eeh, tannlegen!?!

Eg tenkte på en ting...

Kaaaa bruker du DEN til?

Så pekte han på en knapp eller et bor eller etteller annet.

Han sa sikkert det samme 20 ganger, og hver gang var det noe han lurte på hva var.

Til slutt så ble det:

Du, tannlegen?!

Eg tenkte på en ting...

Ka bruker duuu...ehhhm...

Han hadde ikke noe mer å spørre om! :hoho:

Moren ble helt oppgitt på slutten :ler:

Han var nå skjønn da. Han trykket på knapper slik at stolen gikk opp og ned, sjenket seg selv vann, skylte vann ut i vasken, blåste luft på hånden, så på røntgenbilder, stilte inn hodestøtten, ja, you name it :lol:

Jaja, så sånn var det :smile:

Skrevet

Du er så heldig som bor i Bergen (når det er sol :ler:)! :-D

Skrevet
Du er så heldig som bor i Bergen (når det er sol :ler:)! :-D

Jaaaa, det er en fin by når det bare er sol :-D

Nå har vi akkurat vært på en lite tusletur opp på en liten utsiktsplass rett oppi høgget her. Satt og så på utsikten over byen og nøt kveldssola. Deilig!

Nuh er det CSI :hoppe:

Skrevet
Jaaaa, det er en fin by når det bare er sol :-D

:Nikke: Aiv fållen in løv wit Bærrgen. :hoppe:

De har så gode burgere og chips på Viva La Vegis. :sjenert:

Gjest Ninakanin
Skrevet

si-æs-ei!! (CSI)

:vinke:

Hei elskning, fant den ufo-kornsirkel-boka mi i går da jeg ryddet i boden! Du skal få låne den som "Sniglå har ikke mer eksamener igjen"-kosepremie ;)

Den, og giraffputen til din fremtidige giraff-tema-barneklinikk.

Savner deg masse, men holder meg litt unna om dagene. Vet hvor kjip samvittighet en får når noen man egentlig vil være med maser hele tiden mens en leser til eksamen.. Man får dårlig samvittighet for lesingen om man velger å være med folk, eller så får man dårlig samvittighet for folkene om man velger å lese.

Så derfor holder jeg meg litt i bakgrunnen til du er ferdig, snuppa mi :)

Utrolig dumt med det huset, men sånn om M alltid sier til meg.. "alt skjer for en grunn. Da er det noe bedre i vente i fremtiden!" ;)

Hjemme er det dessuten utrolig mange fine koselige hus og plasser å bo, og det er som du sier, det er jo ett år til dere flytter :)

Og selvsagt "vet du" hvor dere skal bo "tusen ganger". Det er sånn å jakte på bolig :)

OOOooooooooog så skulle jeg fortelle at Idefix begynner å bli flink å henge på M sin arm. Ikke sånn han skal, men sånn...leopard i et tre med beina på hver side av stammen-aktig. Bedre enn før uansett, når vi såvidt kunne ta i ham. Så det går fremover.. Og det ser ut til at det må bli M som stiller ham ut, for hos meg bare mjauer han. Ja, og så har han kommet i stemmeskifte allerede!!! :overrasket:

Når han tisser så roper han MJaOOuuuuuaaaaAAAaaoooooo akkurat som en voksen puse!

:hår:

Så vi får se hvor lenge bjellene får henge... ;)

Og sååååå er det bare noen dager igjen til vi drar til Sverige og henter Mikke :) Juhuuu :hoppe:

Jeg skal ta ham med opp til deg en dag det er fint vær, så kan vi gå til statoil og kjøpe is :) En liiiiten pause i lesingen for is og valpekos skal vi nok få til :) Ingen som tjener på at du blir sprø heller!!!

Og sååååå skulle jeg si...

Jo, jeg er glad i deg. Kjempemasse.

:kose:

Skrevet

Åååå, så kos med lang Ninakanin-hilsen å våkne til!! (Har hatt en liten en på øyet etter en lang dag på lesesal)

Jeg hadde igrunnen mistenkt det med at du holder deg litt unna som du sier, og setter pris på det, selv om det høres merkelig ut :ler: (Jeg ER så glad for at du ikke tar kontakt! Gidameeei :ler:)

Og langhals-pute?! For moi!? :hoppe:

Det blir spennende med Mikke, jeg gleder meg som en gal å treffe søtnosen deres :-D

Snakker om hund ja!

Besteforeldrene til sambo har hatt en sånn bichon frise-dings i 13år, og den har leeeenge vært klar for å avlives i mine øyne. Jeg har tidligere hintet litt forsiktig gjennom sambos foreldre om at kanskje den hunden der ikke har det så bra. Men det har ikke vært snakk om.

Og jeg forstår jo det, at det er skrekkelig grusomt å gi slipp på en livslang venn, hallo, jeg hadde det grusomt da jeg måtte ta Tigris som jeg hadde hatt i bare to år.

Men denne hunden her mister pelsen, tennene, hørselen og synet. Og det siste nå er at han har fått anfall på natten og tisset i senga.

Så da fant jeg en ny liten frise-gutt på nett, fikk sambo til å ringe til faren, og fikk han til å drive lobby overfor besteforeldrene til sambo.

I morgen skal en nye liten frise-knall på et år (det er jo perfekt for da slipper de det styret med å oppdra en valp i og med de er litt opp i årene. Men de er superspreke altså :ler:) få et nytt hjem! Og de begynner å innse at kanskje det er på tide nå :hoppe:

Det er ikke sånn at jeg har pressa på de en ny valp liksom, men fått de til å kanskje tenke litt, for jeg gjorde det med tanke på den lille gamle stakkaren som snart ikke vet opp og ned på verden lenger, og har helt sikkert masse smerter...

Så det ordner seg, og jeg slipper å kjenne at det gjør vondt langt inni meg hver gang jeg ser den tydelig syke hunden :)

Den nye heter Sony! :Hehe:

Nai, får vel kanskje vurdere å lese litt til...:roll:

Gjest Ninakanin
Skrevet

*flappflappflapp*

(hilsen fra Felix som rister seg så ørene klasker mot hverandre)

Hei igjen! :vinke:

Ja jeg renget med at du setter pris på at jeg holder meg vekke, at du forsto hva jeg mente :ler: At du eeeeegentlig vil ha meg der, men da får du ikke leeeest, og så blir du stressaaaaa, og så går det dårligere på eksameeeeeeen.... Sånne ting :)

Ehm jo hva jeg skulle si... Den puten er bare en liten pute altså. Ikke en hel giraff :ler: Men det er nå en giraffpute uansett...

Og så synes jeg du var flink som anbefalte ny hund til dem :) Tanken på et tomt hus kan være skremmende for pensjonister, og hundeiere trenger ofte hjelp til å se når det er på tide å la en hund få slippe..

Derfor jeg var så fortvilet nylig, fordi jeg lurte på om det bare var jeg som hadde sett meg blind på Lille Lur. Men det var det heldigvis ikke!!

Du er flink som leser, stolt av deg :hoppe:

Skrevet

Så gøy å lese innlegga dykkar både Sniglå og Ninakanin! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Så flink du er til å lese Sniglå. :blomst:

Når er eksamen egentlig??

Skrevet
Snille omtenksomme Sniglå! :hjerte:

Jaaaa, jeg er utrolig glad i dyr, har alltid vært det :Nikke:

Så gøy å lese innlegga dykkar både Sniglå og Ninakanin! :ler:

å? Hehe, vi er jo litt fjollete sammen dah :ler:

Så flink du er til å lese Sniglå. :blomst:

Når er eksamen egentlig??

Det er det som er greia, jeg ER ikke så flink til å lese. Jeg føler liksom ikke presset helt, og jeg får ikke den 'angsten' som jeg pleier å få når det nærmer seg (og det er først DA jeg leser-leser, sånn hele dagen og langt ut på kvelden). Så jeg får litt dårlig samvittighet :sjenert:

Men jeg leser altså, det er bare ikke alltid like lett når jeg er på skolen og har pasienter i ett sett fra åtte til fire. Det er jo en fulltidsjobb og så hjem for å lese til eksamen på toppen av det. Blir på en måte littegranne sliten av det.

Merker det, for jeg har sovet en liten time på ettermiddagen hver dag denne uka. Litt sånn bestemor-greie. Spise middag- SOVE middag- drikke kaffe :lol:

Men jo, eksamen ja. Den første er fredag den 16.juni, så er det en på onsdagen etter, så den siste på fredag 24.juni.

Så er det helg, så er det rett på jobb som tannpleier*slæsh*tannlege (:Hehe:) og jobbe i ett i nesten tre mnd. Phu!

Sony har nå flyttet til besteforeldrene til sambo, vet ikke hvordan det har gått enda, men satser på en love-match;)

:kose: *kosepåallegodejentenemine*

Gjest Ninakanin
Skrevet

Duuuu men for atte eg lurte på en tiiiiing..? :sjenert:

Om du skal til sommerhuset på Sørlandet etter eksamenen diiiiiiiiiin elleeeeeeeeer?!?! :hoppe:

For da kan jeg komme på besøøøøk med Mikke-fanteeeen!!! :hoppe: Og så kan dere komme til hytta i Mandaaaaaaaaaaal!!! :hoppe:

Og så griller vi i regnet sånn som i fjor :hoho:

Bare med 1 stk. tusen ganger kjekkere type....

Skrevet

Skal nok ned noen ganger i løpet av sommeren ja, for da må jeg besøke barnebarna mine!

:hoho:

Josefine har jo termin 24.juni, så det blir (forhåpentligvis) massevis av mini-Theoer og mine-Josefiner på sørlandet i sommer :hoppe:

Grille i regnet ja, haha, det var speisa! :ler:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Har hun termin på broren min sin bryllupsdag!? Nei så kos!!

:hoppe:

Bestemooooor :ler:

Ja det blir kos i sommer... Gleder meg. Og det var sinnsykt å grille i DEN regnskuren, mens broren din med familie satt inni låven og hang og slang :ler:

Å for en kjekk sommer altså, jeg blir mamma og du bestemor og alle er lykkelige :hoppe:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...