Gå til innhold

~Sneglehuset~

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

:vinke:

Tusen millioner for at jeg/vi får låne kamera, nå er jeg så giraaaaaaa!!!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Jeg kommer sikkert bare til å være et stort glis og umulig å få kontakt med annet enn gjennom hvin og hyl og fnising når jeg møter deg senere i dag, så jeg sier det bare her heller:

Kjempeglad i deg, du er helt fantastisk!!! Tusen takk for at vi får låne kamera, nå skal jeg ta en million Mikke-bilder!!!!!! MIKKEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe:

(Eller...det ligner ganske mye på sånn jeg sikkert kommer til å være i virkeligheten også :klø: Hehe, jaja! :ler: )

God helg, snuppis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det BLI mer ironisk?

I dag regner det i Bergen, ikke bare litt men MASSE.

Og I DAG har de stengt av vannet i blokka.

Så folk står i kø med de tjukkeste regnjakkene på for å fylle på bøtter og flasker med vann fra sånn "vannbil"-ting.

Merkelige greier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn ellers har jeg vært flink og vært på lesesalen i hele dag. Sånn nesten hvertfall :)

Var på plass klokka åtte og ble henta av sambo klokka fire. Så da har jeg lest i ett med unntak av et par forelesninger innimellom. Nå føler at jeg har forholdsvis grei kontroll på det ene faget vi skal ha.

Såååå nå blir det *bare* tre andre fag å lese på i de neste par ukene :roll:

Og så blir jeg tissetrengt bare ved tanken på at jeg ikke kan trekke ned på do (på grunn av at vennet er stengt) :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei Sniglå! Jeg er med deg i ånden ( :ler: ), ikke lenge siden jeg satt midt oppe i eksamensstyret selv. Det er såååå deilig når du er ferdig! Virker som du er veldig samvittighetsfull med lesinga I motsetning til skremmende mange andre studenter som skriver dagbøker på KG, så da blir det sikkert knallkarakterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene om å være av typen som leser mere når du føler presset. Selv har jeg alltid prestert bedre under litt press, også når det gjelder eksamenlesingen. Ting glir mye lettere inn og de sitter mye bedre. Rare greier...

Kose deg i helga bestemor dyregod. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I daaaag begynte jeg vel å lese sånn i ti-halv-elleve-tiden, og tok meg en pause klokka halv fem. Fikk noen :idesmil: innimellom og det er så deilig for da føler jeg virkelig jeg får noe igjen for lesingen :)

Sambo er på byen med noen kompiser, da han fikk tekstmeldingen så virker han litt laber til å gå ut, men jeg jaga han ut døra. :ler:

Så nå skal jeg kose meg (:roll: Ya rait) med rotfyllingsboka mi uten å få dårlig samvittighet overfor sambo. Og i morgen kan jeg sannsynligvis også lese masse uten å være bekymra for en stk sambo som kjeder seg litt.

Vet jeg ikke burde bry meg om han sånn sett, og han sier det selv også at jeg må bare lese det jeg føler jeg må, og når jeg beklager at jeg er fjern så sier han at det gjør ingenting. Men jeg kan liksom ikke unngå å synes litt synd på sambo som må leve med meg i disse dager...:sjenert:

Jeg er litt sånn...prøvde å sette ord på det tidligere i dag, men det ble bare...urkblærh.

Jeg tenker ikke på noe, planlegger ikke noe, hvis jeg ikke leser så ser jeg på TV, men jeg får ikke med meg hva jeg egentlig ser på. Så jeg er litt fjern, men sånn blir jeg alltid i eksamensperiodene.

Meeen men, ikke lenge igjen nå!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sitter her på KG og spiser sjokolade til frokost. :rodme:

Burde strengt tatt lest litt i gebissboka mi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TO! :overrasket: Gebissbok?!? Jeg gir meg ende over....:ler:

Men seriøst, du har vel brukt en halv formue på pensumlitteratur. Kan ikke tenke meg at bøkene dine er billige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grisedyrt ja!

Den dyreste jeg har måttet kjøpe så langt er en diiiger og steintung bok om tannkjøttssykdommer, tror den kosta 1500kr. En skulle tro det egentlig ikke var så mye å si om akkurat det temaet, men neida :ler: (Heldigvis ferdig med den eksamen :Hehe:)

Til disse eksamenene jeg skal ha nå så har jeg *telle telle* seks bøker! Pluss et utall kompendier og hefter. :sjokk:

Ikke bare-bare nei, men regner med å tjene det inn igjen etter noen år i jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan 'sambo-på-byen=lesero-for-Sniglå' fungerer :ler:

Han kom hjem i tretiden i natt og fortalte om en dame i førtiårene som hadde prøvd seg på han, og han fortale der han sto sjanglet at hun hadde ikke sjangs. Og at han eeeelsket meg. Jada, han eeelsket meg så masse masse og ga meg en haug med fylleklemmer.

:hoho:

Fulle folk kan være ganske så morsomme av og til :ler:

I dag var han oppe i tolv tiden og svelget ned på en paracet og gikk og la seg igjen. To minutter senere kom han i full fart ut av soverommet og sprang inn på badet for å snakke i den store hvite telefonen.

Så han måtte fint svelge ned på en ny pille, og sjanglet inn i senga igjen.

Og der er han enda :ler:

Så jeg har fått den planlagte leseroen. Hadde jeg bare klart å kutte ut KG, så hadde ting vært så mye enklere.

En moderator burde stengt meg ute et par timer....

:klø:

Kanskje hvis jeg roper på Pheps og "glemmer" å uttale den p'en i midten? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Ja fulle menn kan være riktig så underholdende!

1500 kroner for en bok! Jøje meg. Da har vel forfatteren(e) hatt myyyye å si om temaet, men det er vel mange rare tannkjøttsykdommer...

Når vi snakker om det...Hva kan være årsaken til at tannkjøttet virker rødt og litt hovent og begynner å blø lett. Bakterier...skal man prøve corsodyl? Det er ikke meg, men sambo.

Jeg har "bare" en rotfylling som må taes når jeg får skattepenger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt, hovent tannkjøtt som blør lett er en betennelse i tannkjøttet (eller kalt for gingivitt på fint).

Hvis bakterier (som sees som plakk) får ligge på tanna lenge, spesielt på den delen som er ned mot tannkjøttet, reagerer tannkjøttet med en betennelse for å "rydde opp". En betennelse i tannkjøttet er på akkurat samme måten som en betennelse på grunn av en flis i fingeren, for eksempel. Kroppen ser på flisa (eller plakket om du vil) som et fremmedlegeme, og du blir hoven, det verker, og det blir rødt.

Så kuren for gingivitt er rett og slett grundig tannpluss på alle tennenes flater, altså foran, bak og innimellom, og da spesielt ned mot tannkjøttet.

Det er mange som får litt panikk når de bruker tanntråd eller pusser tennene og ser at de blør, for de tror at de er for hardhendte. Men dette forsvinner hvis du bare pusser nøye og jevnlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal be han plusse tennene sine ekstra godt. Selv har jeg aldri hatt det problemet. Har pusset litt hardhent av og til da. :rodme:

En ting til, O' store guru....

Jeg har fått høre, og selv hørt i halvvåken tilstand, at jeg skjærer tenner i søvne. Jeg er også grådig anspent i kjeven når jeg sover. Jeg presser tydeligvis tenna sammen til jeg ser mannen med ljåen. Våkner derfor med den stiveste kjeven du kan tenke deg. Det tar noen timer før det løsner...men dog... Når en skjærer tenner i søvne...sliter ikke det på emaljen? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...