Gå til innhold

Trener dere "av-og på" eller regelmessig over flere år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nysgjerrig på treningsvanene til folk. Selv trente jeg av og på i flere år. Meldte meg inn i studio, holdt på i noen måneder eller opptil et år, så ble jeg lei og sluttet til jeg fikk ny motivasjon og gjenopptok rutinene/begynte på noe nytt. 

Nå har jeg holdt på i over et år, 2-4 ganger i uken, og håper at vanene er såpass inngravert i hverdagen at jeg ikke hopper av igjen.

Anonymkode: 34e4c...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trent jevnt over 2-5 ganger i året, hele livet. Også på ferie. 

Løper hver uke, 5-10km per økt. 

I perioder kjører jeg andre treningsopplegg ved siden. Holdt på med pilates i 3-4 måneder. Yoga. Er midt i BBG (kun styrkedelen) nå. Hiit i perioder. Finner gjerne et opplegg på nett eller youtube, og holder meg til det. 

Anonymkode: b2b69...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv trener jeg regelmessig 2-4 ganger i uken. Trenger ikke mer for å vedlikeholde fysikk og få det de største helsegevinstene. Det som er viktigst er bare at man gjør noe fysisk aktivt regelmessig og ikke prøver å løse alt med intensiv trening over 2-3 uker slik at man ryker på en skade, blir utslitt etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg av og på, så innså jeg at treningsstudio ikke er min greie. Nå svømmer jeg aktivt, jogger og trener crossfit samt at jeg alltid sykler om jeg skal noe. For min del var løsningen å gjøre noe som er gøy, og ikke plikt.

Anonymkode: af583...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart for første gang å trene 3-4 gsnger I uken i to måneder nå og er superfornøyd. Jeg føler at jeg allerede merker positiv effekt på psyken og stresser ikke med masse resultater fysisk. Jeg vet at resultater kommer av seg selv hvis jeg bare fortsetter å trene regelmessig 👍

Anonymkode: d607e...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har trent litt av og på hele livet. Vært flink i perioder, så kuttet ut, så vært flink igjen. Hovedmotivasjonen med trening har alltid vært utseendet. Flat mage, stram rumpe, unngå vektøkning. Jeg fant ut at dette var dårlig motivasjon, da man ikke kan endre utsiden av kroppen drastisk veldig kjapt. Dessuten var det ikke alltid jeg brydde meg så mye om den stramme rumpa. Jeg trente alt for hardt i starten og gikk for lei. 

Nå har jeg tatt opp trening igjen, men nå er motivasjonen en helt annen. Nå er fokuset på innsiden. Psyken, humøret, selvfølelsen, å få en sterk kropp som jeg kan leve godt med i mange år! Livskvalitet og overskudd. Og det gir trening meg etter hver eneste økt, også har jeg begynt med trening dom er gøy, og ikke trening som forbrenner flest mulig kalorier. Trener nå 3 dager i uken.

Anonymkode: aff65...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent jevnt og trutt siden jeg var veldig ung, og vokste opp i en friluftshappy familie der det var mye fjellturer, turer i skog og mark, lange skiturer på langrennski om vinteren (hatet å gå på ski da, og hater å gå på ski nå) og sykkelturer når det var sesong for det. 

I løpet av livet så har jeg hatt noen lange opphold, som f.eks de siste månedene i svangerskap pga kraftig bekkenløsning (trente forsåvidt på en måte da også pga fysio+gjorde øvelser jeg fikk av fysio). Gikk også ett helt år helt uten trening etter en omfattende ryggoperasjon der jeg ikke fikk trene pga ryggen måtte ha full hvile for å gro sammen etter inngrepet. Men begynte å trene igjen ca to år etter (brukte ett år etter at jeg var ferdig grodd til opptrening) 

Har hatt noen lengre opphold pga sykdom og skade (gikk f.eks 8 uker uten trening pga beinbrudd). Kan heller ikke trene i de periodene jeg har oppbluss av en autoimmun sykdom jeg har pga i de periodene så får jeg i meg for lite næring og raser ned i vekt, så legen fraråder da trening pga altfor lavt kaloriinntak 

Nå er jeg faktisk helt avhengig av trening flere ganger i uken (trener ca 5 dager i uken) året rundt for å holde ryggsmerter i sjakk og for å opprettholde funksjonsnivået. Hadde jeg ikke trent så hadde jeg nok måtte tatt sterke smertestillende og blitt 100% ufør. Ikke alltid jeg er så gira på å trene, og er innimellom drittlei, men alternativet er mye verre, så det er lite aktuelt. 

Jeg løper 8-10km på tredemølle 3 ganger i uka (har tredemølle hjemme) og styrketrening 2-3 ganger i uka på treningssenter. I tillegg gjør jeg tøyeøvelser hver dag uka i gjennom. Går også en lang tur med hunden hver dag. Og jeg er glad i friluft, så det blir endel fjellturer vår/sommer/høst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent regelmessig i 3 1/2 år nå, med unntak av en uke her og der uten trening pga sykdom. Trener også på ferie. Trente mer av og på før. Trente omtrent ikke som barn og i tenårene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på treningsvanene til folk. Selv trente jeg av og på i flere år. Meldte meg inn i studio, holdt på i noen måneder eller opptil et år, så ble jeg lei og sluttet til jeg fikk ny motivasjon og gjenopptok rutinene/begynte på noe nytt. 

Nå har jeg holdt på i over et år, 2-4 ganger i uken, og håper at vanene er såpass inngravert i hverdagen at jeg ikke hopper av igjen.

Anonymkode: 34e4c...de2

Har trent regelmessig i 🤔 22-23 år ( men har "dessverre" også spist godis regelmessig i like mange år 😂). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen min har vært jevnt og pålitelig "av" i alle år, med et par bittesmå "på" i krisetilfeller. Resultatene av dette begynner (dessverre) å vises/kjennes. 

Er det noen som har litt motivasjon til overs? :P 

Anonymkode: f2af0...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Treningen min har vært jevnt og pålitelig "av" i alle år, med et par bittesmå "på" i krisetilfeller. Resultatene av dette begynner (dessverre) å vises/kjennes. 

Er det noen som har litt motivasjon til overs? :P 

Anonymkode: f2af0...b0b

Finn noe som er gøy, du trenger ikke gå på treningsstudio om du ikke liker det. Bruk sykkelen, spill badminton, kampsport.... 

Anonymkode: af583...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 6 ganger i uken + veldig aktiv i hverdagen. :) Menneskekroppen er skapt for å være i bevegelse. Men veldig greit å ha en hviledag. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært ekstremt av og på. Ser de fleste som svarer her er de som trener jevnt, men statistikk viser vel at det bare gjelder ca. 30% av oss. 

Anonymkode: 060a3...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper 3 ganger i uka, ca 6- 8 km per gang. Det har jeg gjort jevnlig de siste 8-10 årene, bare avbrutt av graviditeter og barselsperioder (som blir noen år sammenlagt hehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent 4-6 ganger i uka i 6 år nå, bare hatt pauser når jeg har flyttet eller vært på ferie (da går jeg hele dagen istedet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har trent 3-5 ganger i uka i snart 4 år,kortere opphold av og til men får som regel trent litt allikevel. Før det har jeg hatt tidligere perioder hvor jeg har trent i noen år. Slet litt under studietiden med å holde motivasjonen oppe,ble mye festing osv så jeg kom på en måte ut av det selv om jeg trente en gang i blant. Det tok noen år før jeg i det hele tatt kom ordentlig i gang igjen. Var nok da jeg innså at jeg begynte å få cellulitter osv og en dvask kropp preget av mye kos. Nå er jeg livredd for å komme ut av treningen igjen så jeg står på år etter år. 

Anonymkode: ceeac...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på treningsvanene til folk. Selv trente jeg av og på i flere år. Meldte meg inn i studio, holdt på i noen måneder eller opptil et år, så ble jeg lei og sluttet til jeg fikk ny motivasjon og gjenopptok rutinene/begynte på noe nytt. 

Nå har jeg holdt på i over et år, 2-4 ganger i uken, og håper at vanene er såpass inngravert i hverdagen at jeg ikke hopper av igjen.

Anonymkode: 34e4c...de2

Akkurat som deg :) Har plutselig knekt koden for å opprettholde trening, deilig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...