Gå til innhold

Passende sy-prosjekt for 9-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn på ni år som lærer å sy på skolen nå, og synes det er veldig gøy. Hun vil gjerne sy litt hjemme også, kanskje kan det bli noen fine julegaver. Jeg er dessverre helt blank på dette, søm har aldri vært min styrke. Hvor begynner vi? Er det noen som har tips til noe hun kan sy som er enkelt og går litt raskt? 

Anonymkode: 7cd81...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi hadde håndarbeid på skolen så lærte vi å sy putetrekk. Måle opp, klippe og sy sånn ca:)

Anonymkode: 54718...299

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange syr scrunchies nå (sånne hårstrikk). De er ikke vanskelige. Google litt på nett etter enkle symønstre, eller kikk på biblioteket etter bøker med symønstre for barn. 

Anonymkode: 0a12d...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sy små hjerter som kan brukes til å pynte gavene med. Etter kjøp refleksstoff og sy hjertereflekser, supre julegaver. Det er faktisk enkelt for en 9 åring å sy skjørt 😄

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! Nå blir det julegaver 😀

Anonymkode: 7cd81...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putetrekk, julepynt i form av hjerter/stjerner eller andre former. Juleduk, kjøkkenhåndkle, handleposer, 

Anonymkode: dd03f...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et barn på ni år som lærer å sy på skolen nå, og synes det er veldig gøy. Hun vil gjerne sy litt hjemme også, kanskje kan det bli noen fine julegaver. Jeg er dessverre helt blank på dette, søm har aldri vært min styrke. Hvor begynner vi? Er det noen som har tips til noe hun kan sy som er enkelt og går litt raskt? 

Anonymkode: 7cd81...091

Barnet kan sy handlenett. Det er både veldig enkelt og nyttig. Det kan også sy gaveposer til jul (som et handlenett minus hanker, pluss snøring). Når dere er ferdig med poser/nett av ulikt slag ville jeg søkt opp videoer på YouTube av andre artige ting som sekker, vesker, små pennal etc. 

Anonymkode: 61d14...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode tips! Nå blir det julegaver 😀

Anonymkode: 7cd81...091

Beste julegavene jeg får er de som er hjemmelagde. ❤️ 

Anonymkode: 54718...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...