AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #21 Del Skrevet 1. november 2019 4 minutter siden, Energi-jenta skrev: Ja, man finner alltid mye negativt med et land hvis man leter etter det. Andre land har andre problemer, eller kanskje til med de samme problemene i større skala? Det er en grunn til at de samme landene blir kåret til topps igjen for å være de lykkeligste menneskene. Du kan rett og slett ikke krangle med statistikken uansett hvor kverulant du er 😅 Man trenger ikke lete etter det, alle vet jo at både Norge og Finland har høy selvmordtall, tror at Finland har et av høyeste i verden faktisk. Du tenker ikke at det er litt merkelig med så mye depresjon og selvmord i land der de lykkeligste mennesker bor? Eller kanskje lykken i nordiske land er bare bløff? Falske smiler og falsk lykke med mye depresjon og ondskap. Anonymkode: bdbe9...665 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 1. november 2019 #22 Del Skrevet 1. november 2019 Dette blir jo like tullete som å si at innvandrerungdom ikke gjør annet enn å tenne på biler og leke indianer og røver i gata. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #23 Del Skrevet 1. november 2019 Vi har blitt for materialistiske, og ungene sliter. Anonymkode: a576a...594 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #24 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke lete etter det, alle vet jo at både Norge og Finland har høy selvmordtall, tror at Finland har et av høyeste i verden faktisk. Du tenker ikke at det er litt merkelig med så mye depresjon og selvmord i land der de lykkeligste mennesker bor? Eller kanskje lykken i nordiske land er bare bløff? Falske smiler og falsk lykke med mye depresjon og ondskap. Anonymkode: bdbe9...665 Hvem har sagt at vi er lykkelige land? Kan det være disse landene som bare ser oss utenfra? Men vi kan jo si vi er heldige, fordi vi har en del muligheter iforhold til skole/jobb osv. Anonymkode: 6c5b3...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. november 2019 #25 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke lete etter det, alle vet jo at både Norge og Finland har høy selvmordtall, tror at Finland har et av høyeste i verden faktisk. Du tenker ikke at det er litt merkelig med så mye depresjon og selvmord i land der de lykkeligste mennesker bor? Eller kanskje lykken i nordiske land er bare bløff? Falske smiler og falsk lykke med mye depresjon og ondskap. Anonymkode: bdbe9...665 Du har rett. De landene som er kåret til de "lykkeligste" har en svart bakside av medaljen. Det er utrolig arrogant å vise til statistikken uten å reflektere over det. De er såå mye vondere å ha det vondt i et såkalt "lykkelig" land. Og forferdelig ignorant å bruke det som et argument når en peker på det som virkelig ikke er bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 1. november 2019 #26 Del Skrevet 1. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke lete etter det, alle vet jo at både Norge og Finland har høy selvmordtall, tror at Finland har et av høyeste i verden faktisk. Du tenker ikke at det er litt merkelig med så mye depresjon og selvmord i land der de lykkeligste mennesker bor? Eller kanskje lykken i nordiske land er bare bløff? Falske smiler og falsk lykke med mye depresjon og ondskap. Anonymkode: bdbe9...665 Du har jo virkelig ikke peiling du, kanskje lurt å sjekke faktaen før du spyr ut feilaktige påstander på et forum? Norge er nede på 74. plass i verden med selvmordsrate. Finland er nede på 32. plass. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 1. november 2019 #27 Del Skrevet 1. november 2019 6 minutter siden, Kaisada said: Dette blir jo like tullete som å si at innvandrerungdom ikke gjør annet enn å tenne på biler og leke indianer og røver i gata. Fantastisk kommentar! 😅👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #28 Del Skrevet 1. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke lete etter det, alle vet jo at både Norge og Finland har høy selvmordtall, tror at Finland har et av høyeste i verden faktisk. Du tenker ikke at det er litt merkelig med så mye depresjon og selvmord i land der de lykkeligste mennesker bor? Eller kanskje lykken i nordiske land er bare bløff? Falske smiler og falsk lykke med mye depresjon og ondskap. Anonymkode: bdbe9...665 Link? Anonymkode: c13e8...1c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #29 Del Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, Energi-jenta skrev: Du har jo virkelig ikke peiling du, kanskje lurt å sjekke faktaen før du spyr ut feilaktige påstander på et forum? Norge er nede på 74. plass i verden med selvmordsrate. Finland er nede på 32. plass. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate Finland er altså et av høyeste, som jeg skrev - når vi snakker om nesten 200 land, så kan man si et av høyeste. Men du kommenterer ikke på hva jeg skrev - mener du virkelig at det ikke er rart i det hele tarr at så "lykkelige" land som Norge og Finland har så høy selvmordstall? Du virker forresten ganske sint og aggressiv. Hvorfor det? Er du ikke lykkelig? Anonymkode: bdbe9...665 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ByeByeLove Skrevet 1. november 2019 #30 Del Skrevet 1. november 2019 Det handler ikke om oppdragelse. Det handler om kultur. Det er lett å havne utenfor i Norge. Man blir fort sittende alene, uten at noen egentlig bryr seg. Ble nesten litt deprimert av å tenke på det. I andre kulturer er dere mye flinkere til å ta vare på hverandre, fordi det handler om overlevelse. Her kan vi overleve alene, men uten å ha det bra. Fint aktualisert, trådstarter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #31 Del Skrevet 1. november 2019 42 minutter siden, Albbas skrev: Du kan ta ikke ta en tråd på KG som eksempel på at nordmenn ikke har en god barndom? Jeg hadde en super barndom og gidder derfor ikke svare i en tråd som handler om vanskelig barndom. Jeg baserer meg ikke bare på en tråd, dette har jeg sett blant etnisk norske venner av meg som har vokst opp i ulike samfunnsklasser. Det som går igjen er at mange føler seg forsømt av foreldrene sine og pirker på småting som at de fikk en ørefik eller høylytt kjeft en gang og dette har visstnok hjemsøkt dem nok gjennom livet at det har resultert i at flere av dem har kuttet ut kontakten med sine ‘fæle’ foreldre. Det virker for meg som om nordmenn har umenneskelige forventninger til foreldre, jeg har som sagt ikke vokst opp i ett perfekt hjem jeg heller, vi fikk høylytt kjeft mer enn en gang men dette har verken ‘traumatisert’ meg eller mine søsken. Vi er alle knyttet til hverandre og min mor er min bestevenninne selvom enkelte nordmenn hadde kalt henne for «moren fra helvete» pga at hun var streng. Anonymkode: f1290...1e2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #32 Del Skrevet 1. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem har sagt at vi er lykkelige land? Kan det være disse landene som bare ser oss utenfra? Men vi kan jo si vi er heldige, fordi vi har en del muligheter iforhold til skole/jobb osv. Anonymkode: 6c5b3...a1e Det var snakk om disse ratinger over lykkeligste land der Finland vant i 2019, og Norge kom på plass 2. Jeg mener at slike ratinger beviser absolutt ingenting da f. eks. Finland har veldig høy selvmordstall og depresjon er en folkesykdom både i Finland og Norge. Anonymkode: bdbe9...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. november 2019 #33 Del Skrevet 1. november 2019 1 minutt siden, Kognosøren skrev: Det handler ikke om oppdragelse. Det handler om kultur. Det er lett å havne utenfor i Norge. Man blir fort sittende alene, uten at noen egentlig bryr seg. Ble nesten litt deprimert av å tenke på det. I andre kulturer er dere mye flinkere til å ta vare på hverandre, fordi det handler om overlevelse. Her kan vi overleve alene, men uten å ha det bra. Fint aktualisert, trådstarter. Dette er 100% sant. Jeg vet ingen land hvor folk gir mer f.... i andre. Virkelig ikke. Her er folk redde for naboene. Det sier sitt. Ensomhet er virkelig et problem i Norge. Og det er det jeg kan kritisere og syns er aller mest trist. Folk bryr seg skremmende lite om hverandre, tilmed familier. Tragisk er det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #34 Del Skrevet 1. november 2019 11 minutter siden, Energi-jenta skrev: Du har jo virkelig ikke peiling du, kanskje lurt å sjekke faktaen før du spyr ut feilaktige påstander på et forum? Norge er nede på 74. plass i verden med selvmordsrate. Finland er nede på 32. plass. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate 51. Anonymkode: a576a...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #35 Del Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 51. Anonymkode: a576a...594 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 51. Anonymkode: a576a...594 http://worldpopulationreview.com/countries/suicide-rate-by-country/ Anonymkode: a576a...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nomaden Skrevet 1. november 2019 #36 Del Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Dette er 100% sant. Jeg vet ingen land hvor folk gir mer f.... i andre. Virkelig ikke. Her er folk redde for naboene. Det sier sitt. Ensomhet er virkelig et problem i Norge. Og det er det jeg kan kritisere og syns er aller mest trist. Folk bryr seg skremmende lite om hverandre, tilmed familier. Tragisk er det Problemet er at når folk først bryr seg så bryr de seg egentlig ikke da heller. Da velger de heller å sende bekymringsmeldinger på hverandre istedenfor å ta det opp med hverandre eller hjelpe hverandre - noe som er veldig vanlig i flere andre land. Ufattelig trist. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #37 Del Skrevet 1. november 2019 Dette blir for dumt. Du kan Ikke dra statistikk ut av en KG tråd! Der er det jo bare de som har noe å bidra med som gidder å skrive, ergo får du en fullstendig feil vinkling! De aller fleste nordmenn har hatt en flott barndom med flotte foreldre, som selvsagt har hatt noen småfeil som alle andre. Så har du selvsagt også et mindre tall som aldri burde vært foreldre. Og akkurat det samme gjelder vel for utenlandske også. Ellers vil jeg tipse deg om å prøve lese dine egne beskrielser, og bytte Ut ordet «nordmenn» med din egen etnisitet. Ville påstandene da vært ok? Eller støtende? Dette innlegget er både generaliserende og rasistisk Anonymkode: e6aa6...66f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. november 2019 #38 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, Nomaden skrev: Problemet er at når folk først bryr seg så bryr de seg egentlig ikke da heller. Da velger de heller å sende bekymringsmeldinger på hverandre istedenfor å ta det opp med hverandre eller hjelpe hverandre - noe som er veldig vanlig i flere andre land. Ufattelig trist. Det er riktig. De bryr seg med, ikke om. Har noen problemer, så kommer de ikke på døra for å tilby støtte eller hjelp. De plukker opp telefonen og rapporterer folk. Skammelig er det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. november 2019 #39 Del Skrevet 1. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg baserer meg ikke bare på en tråd, dette har jeg sett blant etnisk norske venner av meg som har vokst opp i ulike samfunnsklasser. Det som går igjen er at mange føler seg forsømt av foreldrene sine og pirker på småting som at de fikk en ørefik eller høylytt kjeft en gang og dette har visstnok hjemsøkt dem nok gjennom livet at det har resultert i at flere av dem har kuttet ut kontakten med sine ‘fæle’ foreldre. Det virker for meg som om nordmenn har umenneskelige forventninger til foreldre, jeg har som sagt ikke vokst opp i ett perfekt hjem jeg heller, vi fikk høylytt kjeft mer enn en gang men dette har verken ‘traumatisert’ meg eller mine søsken. Vi er alle knyttet til hverandre og min mor er min bestevenninne selvom enkelte nordmenn hadde kalt henne for «moren fra helvete» pga at hun var streng. Anonymkode: f1290...1e2 Og det samme ser jeg *ikke* blant mine venner. Dine erfaringer kan du ikke bruke for å generalisere. Har du statistikk på at flere nordmenn har en dårlig barndom enn andre? Nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #40 Del Skrevet 1. november 2019 Leste du ikke svarene du fikk på DIB? For det første lurer jeg på hvordan du i huleste vet at de som skrev i den tråden vokste opp med etnisk norske foreldre. Er du synsk? For det andre het tråden «hvilken feil gjorde dine foreldre», så man trenger jo ikke akkurat være Einstein for å regne seg frem til at svarene dreier seg om omsorgssvikt. De som ikke opplevde noen feil svarer ikke i tråden. Logikk kalles det. For det tredje, og det vet jeg du er fullstendig klar over, så kan du ikke lage statistikk eller etablere sannheter ut fra din egen erfaring + en håndfull historier på Internett. Hvis du vil vite hvilke kulturer som oppdrar barna sine best må du skaffe deg ordentlig kunnskap. Du kan feks begynne med å se på hvilke land som har forbud mot å slå barn, det er ikke mange. Eller du kan se på hvilken etnisk opprinnelse som topper statistikken for ungdomskriminalitet, da får du en pekepinn. Og et lite tips til neste gang: forsøk å være litt mindre rasistisk når du skriver på nett. Det har mine barn fått inn med morsmelka. Anonymkode: f7958...266 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå