Gå til innhold

Hannes voksne datter som ikke bidrar hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Det var jo du som nevnte alderen først. Hvis det ikke spiller noe rolle, hvorfor tok du den i det hele tatt opp?

For å forklare hvordan situasjonen nøyaktig er. Altså, fader. Er det mulig 😂 jeg kan ikke sette regler for henne og begynne å sjefe, det som var poenget. Det folk har lagt mest vekt på er alderen, det var ikke det innlegget handlet om. 

Anonymkode: 452e8...527

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å forklare hvordan situasjonen nøyaktig er. Altså, fader. Er det mulig 😂 jeg kan ikke sette regler for henne og begynne å sjefe, det som var poenget. Det folk har lagt mest vekt på er alderen, det var ikke det innlegget handlet om. 

Anonymkode: 452e8...527

Kan du vel. Det er faktisk ditt hjem, og slett ikke hennes. Hun må bare få beskjed om at hun er gjest, og m oppføre seg som en gjest. Dette handler ikke om St hun i en alder sv 21 ikke bidrar hjemme, for hun er ikke hjemme. Hennes hjem er et annet sted. Dette er ditt og faren hennes hjem. Igjen, dere må da alle tre ha tenkt på den det ordningen som noe problematisk? 

Anonymkode: 30569...1d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ligger og drar seg må det få merkbare konsekvenser. Det er ikke lov å gi barn ris på rumpa lenger. Men hun er ikke et barn, hint-hint.

 

Anonymkode: f8473...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å forklare hvordan situasjonen nøyaktig er. Altså, fader. Er det mulig 😂 jeg kan ikke sette regler for henne og begynne å sjefe, det som var poenget. Det folk har lagt mest vekt på er alderen, det var ikke det innlegget handlet om. 

Anonymkode: 452e8...527

Poenget med alderen er jo at du må ta hensyn til at det kan være ydmykende for henne at en venninne driver å ligger faren hennes. Derfor må du ta ekstra hensyn som eldre kvinner kanskje ikke måtte ta.

Anonymkode: cc60a...b00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med alderen er jo at du må ta hensyn til at det kan være ydmykende for henne at en venninne driver å ligger faren hennes. Derfor må du ta ekstra hensyn som eldre kvinner kanskje ikke måtte ta.

Anonymkode: cc60a...b00

Hahah er det mulig😅 fy søren. Venninne som driver å ligger med faren? Jeg traff han før hun. Vi er blitt veninner i ettertid. Og jeg er faktisk samboeren Hannes. Håper for Gud skyld at du bare er en drittunge som ikke har noe bedre å ta seg til. Er det mulig å synke så lavt med frekke  og spydige kommentarer 

Anonymkode: 452e8...527

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahah er det mulig😅 fy søren. Venninne som driver å ligger med faren? Jeg traff han før hun. Vi er blitt veninner i ettertid. Og jeg er faktisk samboeren Hannes. Håper for Gud skyld at du bare er en drittunge som ikke har noe bedre å ta seg til. Er det mulig å synke så lavt med frekke  og spydige kommentarer 

Anonymkode: 452e8...527

Wow..  Ikke meg du siterte.. Men du trenger nok noen flere år på deg skjønner jeg.. Oser av usikkerhet og at du er såpass i forsvar som en ellers ung jente ville vært i en ganske klein situasjon som du selv har satt deg i.

Hun er altså på besøk hos dere i 4 uker i strekk? Hvor langt er oppholdet før hun kommer tilbake?

Ser ut som dere må ha en avtale på hvordan dere tre ser for dere at skal se ut. Mtp at hun er hos dere rimelig ofte og lenge om gangen.

Jeg ville sett på det som en belastning å hatt noen "slengende" rundt på den måten uansett hvem de måtte være. 

Min 17 år gamle stedatter får så hatten passer om hun tar husholdningen for gitt.

Anonymkode: 91306...e52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow..  Ikke meg du siterte.. Men du trenger nok noen flere år på deg skjønner jeg.. Oser av usikkerhet og at du er såpass i forsvar som en ellers ung jente ville vært i en ganske klein situasjon som du selv har satt deg i.

Hun er altså på besøk hos dere i 4 uker i strekk? Hvor langt er oppholdet før hun kommer tilbake?

Ser ut som dere må ha en avtale på hvordan dere tre ser for dere at skal se ut. Mtp at hun er hos dere rimelig ofte og lenge om gangen.

Jeg ville sett på det som en belastning å hatt noen "slengende" rundt på den måten uansett hvem de måtte være. 

Min 17 år gamle stedatter får så hatten passer om hun tar husholdningen for gitt.

Anonymkode: 91306...e52

Jeg går ikke i forsvar. Men jeg tar ikke imot dritt. 

Anonymkode: 452e8...527

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke i forsvar. Men jeg tar ikke imot dritt. 

Anonymkode: 452e8...527

Så da går du i forsvar. Du forsvarer deg selv fordi du ikke "tar imot dritt" noe som forøvrig absolutt ikke så ut som dritt, men velmenende råd.

Ser for meg at dette er noe som går igjen i hverdagen. At du tror du må forsvare deg fremfor å heller utstråle en selvrespekt som gjør at folk rundt deg samarbeider med deg fremfor å gi blaffen i deg.

Du svarer ikke på noen av spm mine heller.

 

Anonymkode: 91306...e52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Vask dine egne klær og rydd dine egne saker. Lag mat til deg selv. 

Det høres ut som noen hyggelige familiemiddager framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aureka skrev:

Det høres ut som noen hyggelige familiemiddager framover.

Siden de omtrent er jevn gamle er det en måte få gubben til å skjønne at han ikke kan forvente mer av andres barn, altså hans kone en av sin datter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren er jo voksen, og klarer helt sikkert å vaske klær og lage mat i sitt eget hjem. Hvis hun føler at hun kan bo på hotell hos sin far, så får han selv stå til tjeneste. Det normale hadde jo vært at hun vasket klærne sine selv, og hadde klar middag til Ts og faren kom hjem fra jobb. Kanskje samboeren hennes gjør alt av husarbeide hos dem, at det er derfor hun flytter til sin far når han er ute på jobb? 🤔

Anonymkode: c5a5d...c7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 13.53, The Kitten skrev:

Trodde du ville ha råd til hvordan du fikk henne til å hjelpe til. Det har du fått av flere. Forøvrig er det du som fremstår som idioten som vasker trusene til din jevngamle stedatter.

Eeh unnskyld? er man idiot om man vasker andres skittentøy når man alikevel setter på vaskemaskinen? Da er jeg også idiot! og kjenner at jeg fint kan leve med det selv om jeg syns det er meget spesielt å ty til slike argumenter.., 

På 1.11.2019 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Nei vi har flyttet sammen i en leie leilighet som står i mitt og hans navn. 
Jeg vil nå ikke akkurat kalle det å være streng mot en 21 år gammel jente fordi jeg ønsker at hun skal rydde og vaske etter seg. Jeg er tross alt bare 4 år eldre enn hun. Det hadde jeg tatt som en selvfølge om jeg bodde med en venninne. Det handler bare om respekt og folkeskikk

Anonymkode: 452e8...527

Nå går respekt og folkeskikk sjelden hånd i hånd i tråder som engasjerer på KG men sånn ellers fungerer det som en toveis greie, og i deres tilfelle ett pappa også må ta ansvar for. Jeg holder likevel fast på mitt tidligere argument om å snakke med henne som en venn heller enn en forelder og forklare at du faktisk aldri ville godtatt dette fra noen ellers så hvorfor skal du godta det fra henne? Gå i en dialog. 

 

På 1.11.2019 den 20.17, Hmmmmmm skrev:

Vask dine egne klær og rydd dine egne saker. Lag mat til deg selv. 

Dette er det motsatte av dialog og basert på slikt er det ikke merkelig overhode at folk sloss, krangler og skiller lag...

På 1.11.2019 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk mitt hjem. Og for å si det sånn, så hadde jeg ikke latt en venninne få bo her om hun oppførte seg slik som hun gjør. At folk legger seg opp i alderen kom ikke som noe sjokk egentlig, folk har jo så jævlig med fordommer. Hadde jeg vært 20 år eldre, da hadde dere vært sjokkert over hvordan hun oppførte seg. Så jeg fortjener ikke samme respekten da kun pga alderen min? Dette handler om folkeskikk og respekt ovenfor hverandre. 

Anonymkode: 452e8...527

Det med alder var en greie som virket viktig for din del, men jeg er enig med deg i at om JEG som er 45+ hadde skrevet om en stedatter på 20+ som ikke bidro ville svarene hatt en annen vinkling - slik er det bare, filter er greit å ha på nettforum i forhold til svarene man får :)  sil bort det du føler er urelevant.. 

På 1.11.2019 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke i forsvar. Men jeg tar ikke imot dritt. 

Anonymkode: 452e8...527

Nå er det i utgangspunktet en god egenskap, men på nett brukes det mot deg:

På 1.11.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Så da går du i forsvar. Du forsvarer deg selv fordi du ikke "tar imot dritt" noe som forøvrig absolutt ikke så ut som dritt, men velmenende råd.

Ser for meg at dette er noe som går igjen i hverdagen. At du tror du må forsvare deg fremfor å heller utstråle en selvrespekt som gjør at folk rundt deg samarbeider med deg fremfor å gi blaffen i deg.

Du svarer ikke på noen av spm mine heller.

 

Anonymkode: 91306...e52

- av de som VIL kverulere med deg ;) som over her.. 

Å svare for seg er ikke å forsvare seg - det å velge å ikke svare på spørsmål er helt innafor... 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens han er borte, lag mat KUN TIL DEG SELV. Om hun spør hvor er maten så sier du lagde middag til deg selv, og hun må lære lage maten selv. Det samme gjelder rydding og klesvaks. På tide kreket på 21 lærer dette, for dette er pinlig!!

Anonymkode: 8325c...296

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens han er borte, lag mat KUN TIL DEG SELV. Om hun spør hvor er maten så sier du lagde middag til deg selv, og hun må lære lage maten selv. Det samme gjelder rydding og klesvaks. På tide kreket på 21 lærer dette, for dette er pinlig!!

Anonymkode: 8325c...296

Jeg forstår det slik at det ikke er mannen til Ts som er borte, men mannen til stedatteren.

Anonymkode: c5a5d...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Ja han har sagt hun alltid har vært håpløs og rydder nesten ikke opp etter seg. Vet og at det har vært en stor uenighet mellom datteren og eksen Hannes, mest pga det med ryddingen. 

Anonymkode: 452e8...527

mye uenighet mellom eksen Hanne og datteren tyder på at dette er en rotete familie. Dialekt er såvidt jeg vet ikke lov på forumet. 

Anonymkode: 8a60b...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Hahah er det mulig😅 fy søren. Venninne som driver å ligger med faren? Jeg traff han før hun. Vi er blitt veninner i ettertid. Og jeg er faktisk samboeren Hannes. Håper for Gud skyld at du bare er en drittunge som ikke har noe bedre å ta seg til. Er det mulig å synke så lavt med frekke  og spydige kommentarer 

Anonymkode: 452e8...527

Nå oppklarte vi det! Det er ts som er Hanne!! 😄

Anonymkode: 8a60b...f47

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå oppklarte vi det! Det er ts som er Hanne!! 😄

Anonymkode: 8a60b...f47

😂😂😂 Nei der tar du feil. Når ts skriver Hannes, så mener hun "hans". Dvs datteren hans, osv. Hvis ikke jeg har misforstått da 😂😂

Anonymkode: d7986...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carrot skrev:

Eeh unnskyld? er man idiot om man vasker andres skittentøy når man alikevel setter på vaskemaskinen? Da er jeg også idiot! og kjenner at jeg fint kan leve med det selv om jeg syns det er meget spesielt å ty til slike argumenter.., 

Nå går respekt og folkeskikk sjelden hånd i hånd i tråder som engasjerer på KG men sånn ellers fungerer det som en toveis greie, og i deres tilfelle ett pappa også må ta ansvar for. Jeg holder likevel fast på mitt tidligere argument om å snakke med henne som en venn heller enn en forelder og forklare at du faktisk aldri ville godtatt dette fra noen ellers så hvorfor skal du godta det fra henne? Gå i en dialog. 

 

Dette er det motsatte av dialog og basert på slikt er det ikke merkelig overhode at folk sloss, krangler og skiller lag...

Det med alder var en greie som virket viktig for din del, men jeg er enig med deg i at om JEG som er 45+ hadde skrevet om en stedatter på 20+ som ikke bidro ville svarene hatt en annen vinkling - slik er det bare, filter er greit å ha på nettforum i forhold til svarene man får :)  sil bort det du føler er urelevant.. 

Nå er det i utgangspunktet en god egenskap, men på nett brukes det mot deg:

- av de som VIL kverulere med deg ;) som over her.. 

Å svare for seg er ikke å forsvare seg - det å velge å ikke svare på spørsmål er helt innafor... 

 

Svare for, forsvare. Det er to sider av samme sak. Så der tar du feil ;) Men søtt at du tar Ts i et slags forsvar. 

Anonymkode: 91306...e52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carrot skrev:

Eeh unnskyld? er man idiot om man vasker andres skittentøy når man alikevel setter på vaskemaskinen? Da er jeg også idiot! og kjenner at jeg fint kan leve med det selv om jeg syns det er meget spesielt å ty til slike argumenter.., 

Man er idiot om man lar seg utnytte...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du og far kaller inn til et husmøte og diskuterer hva som forventes av de voksne i husholdningen, og at det gjelder også voksne som er jevnlig på besøk i ukesvis av gangen. Jeg ville simpelthen lagd en liste/turnus over hvem som har ansvar for hva, f.eks: mandag lager TS middag, far støvsuger og datteren tar klesvask; tirsdag lager far middag, datteren tar seg av søppel og vasker speil, TS vasker toalettet..etc etc Noe må gjøres hver dag, noe kanskje 1-2 ganger i uken. Hvis alle 3 bidrar noenlundes likt, er det ikke snakk om så mye arbeid per pers. Men  det spørs selvfølgelig om datteren respekterer det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...