Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah. Chihuahua, ja, da skjønner jet sakens kjerne. 

Anonymkode: 78da1...621

Yep. Jeg har aldri vært begeistret for store hunder, og det har jeg sagt både før og etter samboer kjøpte denne hunden.

Anonymkode: 80619...8b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hatt en stor hund? Jeg vasker hver eneste dag jeg, og støvsuger flere ganger om dagen. Jeg sitter i flere timer hver dag å vasker vekk sikleklaser. Jeg jobber turnus, så det er å jobbe, og når jeg er hjemme er det kun rom for vasking. Så at du skal kommentere dømmende at jeg er «for doven» til dette her? Det synes jeg er feil av deg.

Å hva gjør kjæresten din med dette? Har han alltid unngått å vaske etter hunden sin? Eller er det først når du er gravid at du ser hva han ikke gidder? 

Anonymkode: da6ec...d06

Skrevet

Luktesansen kan gå på høygir når man er gravid. Dette kommer til å gå over. :)

Anonymkode: 03abb...fda

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt lyst til at ditt nyfødte barn kom hjem til en massiv stor hund, med hår OVER ALT, i klær og i flasker og alt av det? I tillegg til sikleklyser over alt? Man må jo vaske her hver eneste dag for å ha det LITT reint her..?

Vi har en svær hund som sikler og røyter en masse og babyen elsker hunden. 

Anonymkode: 9f787...075

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Luktesansen kan gå på høygir når man er gravid. Dette kommer til å gå over. :)

Anonymkode: 03abb...fda

Det er sant.

Samtidig så lukter det nok veldig hund i huset... Det er tydelig for folk uten hund også 

Anonymkode: ac47a...4c0

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å hva gjør kjæresten din med dette? Har han alltid unngått å vaske etter hunden sin? Eller er det først når du er gravid at du ser hva han ikke gidder? 

Å vaske rundt dyret hjelper lite dersom det er dyret som trenger en grundig vask. 

Anonymkode: 144f8...49d

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ser på dette som normalt, og skylder på at han er så sliten etter jobb. Men jeg er da også sliten. Jeg jobber, og synes graviditeten er slitsom nok, og da jeg kommer hjem har jeg en stor jobb der også..

nei, det så jeg før. Og jeg har tatt det opp med han, og han sier han skal forbedre seg.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en svær hund som sikler og røyter en masse og babyen elsker hunden. 

Anonymkode: 9f787...075

Dette gjør meg SÅ letta å høre!!

Skrevet

Så store hunder lever ikke lenge så er ikke som om du har 18 år med hunden foran deg, sånn som du kan ha med en chihuahua. Du har max 10 liksom, så det løser seg selv rimelig kjapt. 

Anonymkode: d1b50...43e

• Liker 1
Skrevet

Stakkars hunden til samboeren din som bare blir satt ute. Du visste vel at St Bernards-hunder er store før du ble gravid?

En stor og siklende hund any day over en chihuahua-hund, spør du meg:laugh:

Anonymkode: 83bfb...df1

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ser på dette som normalt, og skylder på at han er så sliten etter jobb. Men jeg er da også sliten. Jeg jobber, og synes graviditeten er slitsom nok, og da jeg kommer hjem har jeg en stor jobb der også..

nei, det så jeg før. Og jeg har tatt det opp med han, og han sier han skal forbedre seg.

Han forandrer seg ikke, de færreste gjør det når de har gjort en ting (eller ikke gjort) så lenge. 

Skrevet

Jeg føler med deg. Når jeg er gravid tåler jeg ikke lukta i stua vår. Aner ikke hva den kommer av. Kjenner den svakt ellers, mens når jeg er gravid spyr jeg bare jeg nærmer meg rommet. Lufter masse og bruker duftlys for å kamuflere. Det gikk heldigvis over når baby kom! Så det vil sannsynligvis bli bedre siden det ikke har plaget deg før. Vi blir veldig sensitive som gravide.

Angående hundehår og kattehår kan du i alle fall tenke at det er veldig positivt ift. Å forebygge allergi for baby :)

• Liker 2
Skrevet

Det er helt vanlig. Var aldri plaget med hunden før jeg ble gravid. Kunne ikke omgås med hunden innendørs. Det tok et par uker etter fødsel før ting var som normalt. Vi har samme hund og to barn nå så dette er midlertidig dette med følelsen av overveldende lukt. Vask hunden, tepper osv oftere enn ellers. 

Anonymkode: 6100f...a8d

Skrevet

Jeg driver med hundeoppdrett og har ganske mange hunder her hjemme. Vel jeg ble gravid og spøy og spøy hver gang jeg var i nærheten av hundene mine 😂😂 må si jeg hatet de noen sekunder. Men gikk over altså er i uke 20 og er helt annerledes nå altså. Nesten tilbake til mitt gamle jeg med tanke på hundene. Kvitter meg selvsagt ikke med hundene mine de er min familie på lik linje. 

Anonymkode: bfeba...786

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan du ikke har lukta det før, visse hunder lukter grusomt. Det sitter i veggene i huset. Blir helt dårlig av å være i husene der sånne bor, og jeg er ikke gravid en gang. Må alltid dusje og vaske alt av klær etter å ha vært på besøk til folk med luktehunder.

Ettersom du ikke har merka det før så går det sikkert over når babyen har kommet, man blir jo litt ekstra sensitiv som gravid.

Anonymkode: b8c56...e83

ALLE hunder lukter, selv de små. Jeg har aldri vært hjemme hos en hundeeier der ikke hundelukten har slått imot meg i døra.

Skrevet

Herregud, hva vil du da,  at han skal kvitte seg med hunden? I så fall bør du kvitte deg med din og. Hunden var der først, og er en del av familien og et ansvar dere har valgt sammen (jo, du har også valgt det da du valgte å bo med mannen som eier hunden). Vil du faktisk være en som kvitter seg med hunden fordi man skal ha barn? Hva med å heller øke rensligheten litt i stedet hvis det skaper så mye ubehag for deg? 

Nei fy søren, ufattelig egoistisk tankegang. Skjerp deg. 

Anonymkode: 94e3c...7d8

• Liker 1
Skrevet

Røytefri chihuahua? 🙄

Anonymkode: d203b...6e7

• Liker 2
Skrevet

Røytefri chi finnes vel strengt tatt ikke. Den har pels, ikke hår, og røyter som hvem som helst pelshund. 
Vil også tro hormoner også spiller deg et puss her, hvis det ikke er en unnskyldning for å bli kvitt den store hunden. Selv klarte jeg overhodet ikke lukten av kylling gjennom hele min siste graviditet, noe som vanligvis var noe av det beste jeg viste, allerede på sykehuset endret det seg. 

Anonymkode: 9ec99...bde

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, youcancallmejune said:

ALLE hunder lukter, selv de små. Jeg har aldri vært hjemme hos en hundeeier der ikke hundelukten har slått imot meg i døra.

Alle hunder lukter ja, men noen hunder lukter verre enn andre. Jeg har mange bekjente med hunder, og det er stor forskjell. 

Anonymkode: b8c56...e83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...