AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Hei! Før jeg ble gravid merket jeg ikke så fælt av det, skal jeg være ærlig. Jeg er vant med det, vi har to hunder og flere katter, så vi har en del dyr. men nå orker jeg nesten ikke være hjemme på grunn av den lukta det er hjemme her! En ting er hunden min, hun er ganske så liten og legger ikke fra seg verken hår eller så mye lukt. Men den svære faenskapen som samboeren min har, en gigantisk st.bernhard, som LUKTER DRITT, og setter en helt forferdelig lukt i huset her? Jeg takler det nesten ikke, og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare denne lukta noe mer. Jeg er så sint og frustrert da jeg står opp, fordi jeg gruer meg til å gå ned å kjenne på denne lukta. Det lukter våt, stor hund! vi har hundegård, og hun står der så lenge jeg er alene hjemme(fordi jeg orker ikke masingen hennes, siklingen hennes, hele henne egentlig, hun er SÅ mye), men det hjelper ikke så mye egentlig når lukta er her uansett! og oppi dette her skal vi ha en baby, som kommer til å bli kvelt av hundehår og hundesikkel, en hund jeg over hode IKKE stoler på fordi hun er så gira og ikke skjønner forskjell på lek og alvor. what to do? Har hatt denne diskusjonen med samboeren min før, og da brukte han argumentet at vi hadde tatt på oss ett oppdrag, Og kunne ikke bare droppe det.. men nå er det faktisk en baby inne i bildet. Og han må ta hensyn til det, tenker jeg! Er jeg ekstremt urimelig få grunn av graviditeten? Hva kan jeg gjøre for å få vekk lukta her? Vaska hele underetasjen i går for å få litt friskere lukt. Og det var greit her helt til samboer kom hjem, og skulle begynne å krangle om hvorfor dette beistet sto ute da det var så kaldt. Da gikk det 10 minutter, og lukta SATT FAST i veggene igjen altså. Anonymkode: 80619...8b5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Du virker litt crazy. Ro ned, du er nok bare ekstra sensitiv pg graviditeten. Anonymkode: 6ced4...f21 19
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Skjønner ikke hvordan du ikke har lukta det før, visse hunder lukter grusomt. Det sitter i veggene i huset. Blir helt dårlig av å være i husene der sånne bor, og jeg er ikke gravid en gang. Må alltid dusje og vaske alt av klær etter å ha vært på besøk til folk med luktehunder. Ettersom du ikke har merka det før så går det sikkert over når babyen har kommet, man blir jo litt ekstra sensitiv som gravid. Anonymkode: b8c56...e83 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker litt crazy. Ro ned, du er nok bare ekstra sensitiv pg graviditeten. Anonymkode: 6ced4...f21 Hadde du hatt lyst til at ditt nyfødte barn kom hjem til en massiv stor hund, med hår OVER ALT, i klær og i flasker og alt av det? I tillegg til sikleklyser over alt? Man må jo vaske her hver eneste dag for å ha det LITT reint her..? Anonymkode: 80619...8b5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan du ikke har lukta det før, visse hunder lukter grusomt. Det sitter i veggene i huset. Blir helt dårlig av å være i husene der sånne bor, og jeg er ikke gravid en gang. Må alltid dusje og vaske alt av klær etter å ha vært på besøk til folk med luktehunder. Ettersom du ikke har merka det før så går det sikkert over når babyen har kommet, man blir jo litt ekstra sensitiv som gravid. Anonymkode: b8c56...e83 Er også bekymret for nykommeren til familien;) Anonymkode: 80619...8b5
Gjest Snorkfrøken36 Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 Dette går over når babyen kommer. Du er ekstra sensitiv nå. Pust med magen, sette ordner seg. 🤭
Mt3 Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 Vask hunden oftere, eller rettere sagt: få samboer til å vaske hunden oftere og børste den hver/annenhver dag. Du er bare ekstra sensitiv pga graviditet, baby dør ikke av vanlige bakterier fra hund eller kveles av hundehår. 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 Jeg forstår deg kjempegodt, TS. Min samboer har også en stor, ekkel hund, og jeg har vurdert å forlate forholdet pga den. Det er kronisk skittent hjemme hos oss. Jeg kan vaske og støvsuge til jeg blir blå, men så går det max en time før det er møkkete igjen. Spesielt på denne årstiden er det èn tur ut, også farvel rent hus. Lukten er også forferdelig, det lukter kronisk våt hund. Om ikke hunden selv er inne, henger det stinkende bånd, håndkle, hundeseng osv. Jeg har tenkt med gru på den dagen vi evnt får barn. Ikke bare mtp det hygieniske, men dette er også en hund som overfaller barn i ren begeistring og et evnt barn kan aldri krabbe på gulvet eller være i fred i sofaen. Jeg har ingen råd, men bare en masse forståelse. Angrer på jeg fikk kjæreste med hund! Anonymkode: a7fd1...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Fascinerende at din hund er liten, søt og snill, røytefri og generelt problemfri, mens samboeren din "sin" er et monster. Anonymkode: 78da1...621 15
Gjest Snorkfrøken36 Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fascinerende at din hund er liten, søt og snill, røytefri og generelt problemfri, mens samboeren din "sin" er et monster. Anonymkode: 78da1...621 Dette tenkte jeg over også🤭🤭
|a9ta| Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 BTDT. Det går over. Dette er graviditeten som snakkar. Ikkje at det kanskje er til hjelp altså, men eg var klar for å avlive ein kvar hund eg møtte gjennom graviditetane, og kjente lukta på mils avstand. Det gjekk over. Men, sambo bør gjerne venne seg til at han må støvsuge og vaske KVAR dag når babyen kjem, så han kan jo likegodt begynne no. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #12 Skrevet 1. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan du ikke har lukta det før, visse hunder lukter grusomt. Det sitter i veggene i huset. Blir helt dårlig av å være i husene der sånne bor, og jeg er ikke gravid en gang. Må alltid dusje og vaske alt av klær etter å ha vært på besøk til folk med luktehunder. Ettersom du ikke har merka det før så går det sikkert over når babyen har kommet, man blir jo litt ekstra sensitiv som gravid. Anonymkode: b8c56...e83 Har noe med renslighet å gjøre. Her dusjer hundene ofte og jeg vasker mye. Skal ikke lukte i et hjem dyr er der. Foruten få min etter katten har bæsjet. Eller dyrene promper. Anonymkode: 43850...487 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #13 Skrevet 1. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fascinerende at din hund er liten, søt og snill, røytefri og generelt problemfri, mens samboeren din "sin" er et monster. Anonymkode: 78da1...621 Har litt med at min er en røytefri chihuahua som ligger i buret sitt på fri vilje 90% av døgnet? Anonymkode: 80619...8b5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt lyst til at ditt nyfødte barn kom hjem til en massiv stor hund, med hår OVER ALT, i klær og i flasker og alt av det? I tillegg til sikleklyser over alt? Man må jo vaske her hver eneste dag for å ha det LITT reint her..? Anonymkode: 80619...8b5 Dette veit man om FØR man får barn Anonymkode: da6ec...d06 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt lyst til at ditt nyfødte barn kom hjem til en massiv stor hund, med hår OVER ALT, i klær og i flasker og alt av det? I tillegg til sikleklyser over alt? Man må jo vaske her hver eneste dag for å ha det LITT reint her..? Anonymkode: 80619...8b5 Men det visste du før du blei gravid også. Anonymkode: b0928...674 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Før jeg ble gravid merket jeg ikke så fælt av det, skal jeg være ærlig. Jeg er vant med det, vi har to hunder og flere katter, så vi har en del dyr. men nå orker jeg nesten ikke være hjemme på grunn av den lukta det er hjemme her! En ting er hunden min, hun er ganske så liten og legger ikke fra seg verken hår eller så mye lukt. Men den svære faenskapen som samboeren min har, en gigantisk st.bernhard, som LUKTER DRITT, og setter en helt forferdelig lukt i huset her? Jeg takler det nesten ikke, og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare denne lukta noe mer. Jeg er så sint og frustrert da jeg står opp, fordi jeg gruer meg til å gå ned å kjenne på denne lukta. Det lukter våt, stor hund! vi har hundegård, og hun står der så lenge jeg er alene hjemme(fordi jeg orker ikke masingen hennes, siklingen hennes, hele henne egentlig, hun er SÅ mye), men det hjelper ikke så mye egentlig når lukta er her uansett! og oppi dette her skal vi ha en baby, som kommer til å bli kvelt av hundehår og hundesikkel, en hund jeg over hode IKKE stoler på fordi hun er så gira og ikke skjønner forskjell på lek og alvor. what to do? Har hatt denne diskusjonen med samboeren min før, og da brukte han argumentet at vi hadde tatt på oss ett oppdrag, Og kunne ikke bare droppe det.. men nå er det faktisk en baby inne i bildet. Og han må ta hensyn til det, tenker jeg! Er jeg ekstremt urimelig få grunn av graviditeten? Hva kan jeg gjøre for å få vekk lukta her? Vaska hele underetasjen i går for å få litt friskere lukt. Og det var greit her helt til samboer kom hjem, og skulle begynne å krangle om hvorfor dette beistet sto ute da det var så kaldt. Da gikk det 10 minutter, og lukta SATT FAST i veggene igjen altså. Anonymkode: 80619...8b5 Hva ber du om hjelp med her? Lukten hjemme fordi du er for doven til å holde godt nok renhold hjemme? Eller samboers svære hund? Samboers hund kom vel ikke tassende som en overraskelse når du bestemte deg for å gå inn i ett forhold til hundens eier? Med mindre du har mugg hjemme, så får du begynne å vaske og holde en smule bedre hygiene i huset, slik at alle kan overleve hjemme, eller flytte ut og finne deg e tdyrefritt hjem. Anonymkode: 144f8...49d 9
Reveenka Skrevet 1. november 2019 #17 Skrevet 1. november 2019 Altså, om du ikke liker hundelukt må du faktisk vaske hunden... Så hva med å bare vaske bikkja og blåse den tørr? De fleste st.bernarder/nuffer/berner sennen lukter sterkt om de ikke blir badet jevnlig, det er derfor mange velger å investere i hundebadekar og blåser når de kjøper seg en så stor hund med så mye pels. Orker du ikke gjøre jobbens selv kan du spandere på deg (og hunden) et besøk hos en hundefrisør. Og så vasker du seletøy og kobbel i samme slengen og vips, så er hundelukta vekk for en stund. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #18 Skrevet 1. november 2019 Jeg taklet ikke lukten av vår hund i starten av graviditeten, men når kvalmen gikk over rundt uke 12, så forsvant den ekstreme luktesansen. Nå plager ikke lukten av hunden meg i det heletatt, er halvveis i graviditeten nå. Anonymkode: b6a76...517 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #19 Skrevet 1. november 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har litt med at min er en røytefri chihuahua som ligger i buret sitt på fri vilje 90% av døgnet? Anonymkode: 80619...8b5 Ah. Chihuahua, ja, da skjønner jet sakens kjerne. Anonymkode: 78da1...621 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #20 Skrevet 1. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ber du om hjelp med her? Lukten hjemme fordi du er for doven til å holde godt nok renhold hjemme? Eller samboers svære hund? Samboers hund kom vel ikke tassende som en overraskelse når du bestemte deg for å gå inn i ett forhold til hundens eier? Med mindre du har mugg hjemme, så får du begynne å vaske og holde en smule bedre hygiene i huset, slik at alle kan overleve hjemme, eller flytte ut og finne deg e tdyrefritt hjem. Anonymkode: 144f8...49d Har du noen gang hatt en stor hund? Jeg vasker hver eneste dag jeg, og støvsuger flere ganger om dagen. Jeg sitter i flere timer hver dag å vasker vekk sikleklaser. Jeg jobber turnus, så det er å jobbe, og når jeg er hjemme er det kun rom for vasking. Så at du skal kommentere dømmende at jeg er «for doven» til dette her? Det synes jeg er feil av deg. Anonymkode: 80619...8b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå