Gå til innhold

Boksing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 13 som har vært litt frem og tilbake innen idrett. Han har spilt fotball i noen sesonger og håndball i et par sesonger. Han elsker alpint. 

Han er en i utgangspunktet en innmari god lagspiller med godt blikk for spillet. Men av en eller annen grunn vil han ikke fortsette. Alpint er noe han gjør med venner, så det er noe han fortsetter med. 

I går lanserte han ideen om boksing. Mor ble skeptisk. Grunn til det? Sikkert greit i yngre klasser, men er jo redd for slag mot hodet og konsekvenser av det etter hvert som de blir eldre og han faktisk liker det og fortsetter. Vi har en bokseklubb i nærheten, som trener kun en busstur unna. 

Kan noen fortelle meg litt om sporten? Trening, utstyr, stevner, reiser, dyrt? 

Anonymkode: 2f398...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God idé. Det er forøvrig fler og mer alvorlige hjerneskader i fotball, har jeg hørt. Knallhard ball i bakhodet, spark osv. Så det er ikke noe argument, mener jeg.

Anonymkode: 52afe...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

God idé. Det er forøvrig fler og mer alvorlige hjerneskader i fotball, har jeg hørt. Knallhard ball i bakhodet, spark osv. Så det er ikke noe argument, mener jeg.

Anonymkode: 52afe...745

Du har forsåvidt rett i det, altså at det skjer mye mot hodet i fotball også... Må bare finne ut litt mer før jeg tar ideen hans videre til å faktisk diskutere med han om han var helt seriøs når han sa det. Tror han mente det, men vi hadde ikke anledning til å prate om det der og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...