Gå til innhold

Ender nok opp med automatgir-lappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var kjørt bil i tolv år. 

På denne tiden har jeg fått barn, blitt gift osv osv. Jeg har aldri fått fullført, fordi jeg aldri har funnet tiden til den mengden trening som kanskje trengs for å finne flyten når det gjelder manuelt gir. 

Jeg har hatt oppkjøring tre ganger, men strøket. Selv om læreren sender meg til oppkjøring. Det blir bare for mye når jeg kommer i den settingen! Jeg gjør ikke egentlig noe feil, men klarer ikke få til den gode flyten. F eks det å kjøre gjennom rundkjøringen i tredje , noen ganger kommer clutchen kanskje litt fort ut , selv om jeg aldri kveler bilen.

Nå har læreren min foreslått automat for meg. Han sier at det er det nye, og at flere og flere kommer til å gå over på det . 

Jeg er fortvilet. Jeg kjører jo egentlig uten feil , men alt handler om økonomi og miljø nå i kjøringen. Jeg gjør ikke noen alvorlige farlige feil. Øvekjører jo med barna og alt i bilen. Uff . Føler dette er ett lite nederlag. Avlyst førerprøven igjen. Teorien må jeg og ta på nytt fordi den går ut. Jeg utsetter og ursetrer, mannen kjører, jeg sitter i førersetet med han ved siden år etter år😂 

Har noen erfaring med at ting ble lettere med automat? 

Ja nå er vi på leting etter automatbil nå da.

Anonymkode: 2f385...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke strøket tre ganger nå da. Første gang var fordi jeg var pæstålig tenåring som ikke ville følge rådene og øve mer , andre gangen høygravid, og tredje gangen girte jeg for mye 🙈🤯

Anonymkode: 2f385...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var kjørt bil i tolv år. 

På denne tiden har jeg fått barn, blitt gift osv osv. Jeg har aldri fått fullført, fordi jeg aldri har funnet tiden til den mengden trening som kanskje trengs for å finne flyten når det gjelder manuelt gir. 

Jeg har hatt oppkjøring tre ganger, men strøket. Selv om læreren sender meg til oppkjøring. Det blir bare for mye når jeg kommer i den settingen! Jeg gjør ikke egentlig noe feil, men klarer ikke få til den gode flyten. F eks det å kjøre gjennom rundkjøringen i tredje , noen ganger kommer clutchen kanskje litt fort ut , selv om jeg aldri kveler bilen.

Nå har læreren min foreslått automat for meg. Han sier at det er det nye, og at flere og flere kommer til å gå over på det . 

Jeg er fortvilet. Jeg kjører jo egentlig uten feil , men alt handler om økonomi og miljø nå i kjøringen. Jeg gjør ikke noen alvorlige farlige feil. Øvekjører jo med barna og alt i bilen. Uff . Føler dette er ett lite nederlag. Avlyst førerprøven igjen. Teorien må jeg og ta på nytt fordi den går ut. Jeg utsetter og ursetrer, mannen kjører, jeg sitter i førersetet med han ved siden år etter år😂 

Har noen erfaring med at ting ble lettere med automat? 

Ja nå er vi på leting etter automatbil nå da.

Anonymkode: 2f385...fd7

Øvekjører du med barn i bilen?? Og så mener du at på grunn av det og du ikke gjør noen alvorlige farlige feil så burde du klare oppkjøring? Er du seriøs nå? 

Anonymkode: afcc8...7bf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var kjørt bil i tolv år. 

På denne tiden har jeg fått barn, blitt gift osv osv. Jeg har aldri fått fullført, fordi jeg aldri har funnet tiden til den mengden trening som kanskje trengs for å finne flyten når det gjelder manuelt gir. 

Jeg har hatt oppkjøring tre ganger, men strøket. Selv om læreren sender meg til oppkjøring. Det blir bare for mye når jeg kommer i den settingen! Jeg gjør ikke egentlig noe feil, men klarer ikke få til den gode flyten. F eks det å kjøre gjennom rundkjøringen i tredje , noen ganger kommer clutchen kanskje litt fort ut , selv om jeg aldri kveler bilen.

Nå har læreren min foreslått automat for meg. Han sier at det er det nye, og at flere og flere kommer til å gå over på det . 

Jeg er fortvilet. Jeg kjører jo egentlig uten feil , men alt handler om økonomi og miljø nå i kjøringen. Jeg gjør ikke noen alvorlige farlige feil. Øvekjører jo med barna og alt i bilen. Uff . Føler dette er ett lite nederlag. Avlyst førerprøven igjen. Teorien må jeg og ta på nytt fordi den går ut. Jeg utsetter og ursetrer, mannen kjører, jeg sitter i førersetet med han ved siden år etter år😂 

Har noen erfaring med at ting ble lettere med automat? 

Ja nå er vi på leting etter automatbil nå da.

Anonymkode: 2f385...fd7

Og under hvilken stein har han bodd de siste tiåra?😂

Anonymkode: 1985f...ba5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på at du øvelseskjører med barn i bilen, etter å ha faktisk STRØKET på oppkjøring TRE ganger. Det gjør man bare ikke, altså.

Jeg synes du høres ut som en usikker og dårlig sjåfør, uten at jeg kan vite det, selvfølgelig. Jeg vet ikke om å gå opp til automatgirlappen gir deg noe bedre sjanse til å bestå. Det er dessuten idiotisk hvis dere ikke allerede har en automatbil.

Jeg forstår ikke hvordan livet ditt kan ha vært så hektisk i TOLV år at du ikke har kunnet ha flere oppkjøringer på rad, dersom du mener at du strøk fordi du var høygravid eller fordi du giret for mye?

Anonymkode: 3d698...66c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte også på at du øvelseskjører med barn i bilen, etter å ha faktisk STRØKET på oppkjøring TRE ganger. Det gjør man bare ikke, altså.

Jeg synes du høres ut som en usikker og dårlig sjåfør, uten at jeg kan vite det, selvfølgelig. Jeg vet ikke om å gå opp til automatgirlappen gir deg noe bedre sjanse til å bestå. Det er dessuten idiotisk hvis dere ikke allerede har en automatbil.

Jeg forstår ikke hvordan livet ditt kan ha vært så hektisk i TOLV år at du ikke har kunnet ha flere oppkjøringer på rad, dersom du mener at du strøk fordi du var høygravid eller fordi du giret for mye?

Anonymkode: 3d698...66c

Ingen støtte her nei. Jeg har aldri gjort noen alvorlige feil nei. Er ikke det jeg stryker på. Ja er jeg som er sjåfør når vi skal ting. Skjerp dere da. 

Da trenger du ikke forstå det. Jeg har hatt flere års opphold. Jeg kjører ikke som en bestemor fordi om. Jeg kan kjøre og kjører, men består likevel ikke.

Anonymkode: 2f385...fd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du strøket på da? Man stryker ikke bare fordi man "girer for mye". 

Var feilen at du var høygravid? Må vel ha vært noe annet. 

 

Om problemet er at du blir nervøs og stresset av giringa så vil det jo være enklere med automat. Det er også veldig behagelig å kjøre med, men tar man automatlappen så blir det jo bare et halvt førerkort i mine øyne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marieeeee skrev:

Hva har du strøket på da? Man stryker ikke bare fordi man "girer for mye". 

Var feilen at du var høygravid? Må vel ha vært noe annet. 

 

Om problemet er at du blir nervøs og stresset av giringa så vil det jo være enklere med automat. Det er også veldig behagelig å kjøre med, men tar man automatlappen så blir det jo bare et halvt førerkort i mine øyne. 

Blir nervøs ja , under oppkjøringen. Klarer ikke få flyten helt , og kan kanskje vente med å kjøre når det egentlig er luker man f eks man ta . Liksom litt nølende. Fikk faktisk beskjed om å klage på stryken, men mange har klaget på det samme på denne sensoren uten medhold (ja det er faktisk sant).

Anonymkode: 2f385...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjører så elendig at man stryker tenker jeg at man virkelig ikke har noe i trafikken å gjøre. Det er en potensiell drapsmaskin du fører, da skal du ha ting på stell altså.

Anonymkode: ab824...56a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen støtte her nei. Jeg har aldri gjort noen alvorlige feil nei. Er ikke det jeg stryker på. Ja er jeg som er sjåfør når vi skal ting. Skjerp dere da. 

Da trenger du ikke forstå det. Jeg har hatt flere års opphold. Jeg kjører ikke som en bestemor fordi om. Jeg kan kjøre og kjører, men består likevel ikke.

Anonymkode: 2f385...fd7

Hvis du kjører med barn i bilen uten sertifikat, så er det svært uansvarlig av deg. Det er jo også en grunn til at du stryker og ikke får sertifikat. Du burde kjørt som en bestemor med barn i bilen du.

En grunn jeg kan nevne som kan være årsak til at du ikke klarer oppkjøring er faktisk det at du kjører mye utenom kjøreskole. Du lærer deg selv feil og uvaner da. 

Anonymkode: afcc8...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å folk tar av som vanlig. 
 

ts, det er ingen krise å måtte ta lappen på automat, man vil snart ikke få kjøpt (nye) biler med manuell gir. 

Anonymkode: 0c6c2...030

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kjører med barn i bilen uten sertifikat, så er det svært uansvarlig av deg. Det er jo også en grunn til at du stryker og ikke får sertifikat. Du burde kjørt som en bestemor med barn i bilen du.

En grunn jeg kan nevne som kan være årsak til at du ikke klarer oppkjøring er faktisk det at du kjører mye utenom kjøreskole. Du lærer deg selv feil og uvaner da. 

Anonymkode: afcc8...7bf

Øvekjører man noen gang MED sertifikat ? Ja jeg gjør jo det jeg skal i trafikken, har kjørt tolv år, med aldri bråstoppet foran ett gangfelt eller fått en bulk. Handler om settingen oppkjøring er, autoritetsangsten som kommer. Automat gjør deg enklere for da blir det mindre å tenke på i prosessen. 

Anonymkode: 2f385...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øvekjører man noen gang MED sertifikat ? Ja jeg gjør jo det jeg skal i trafikken, har kjørt tolv år, med aldri bråstoppet foran ett gangfelt eller fått en bulk. Handler om settingen oppkjøring er, autoritetsangsten som kommer. Automat gjør deg enklere for da blir det mindre å tenke på i prosessen. 

Anonymkode: 2f385...fd7

Nei, en øvekjører ikke med sertifikat, men en ØVEkjører heller ikke med barn i bilen. En kjører med barn i bilen med sertifikat og ikke uten. 

Anonymkode: afcc8...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, en øvekjører ikke med sertifikat, men en ØVEkjører heller ikke med barn i bilen. En kjører med barn i bilen med sertifikat og ikke uten. 

Anonymkode: afcc8...7bf

Okei  jeg er sjåfør til og fra ting vi skal jo . Jeg kan da kjøre, selv om jeg får nerver på oppkjøring. Vet om en kjørelærer til og med som har med barn.

Anonymkode: 2f385...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var kjørt bil i tolv år. 

På denne tiden har jeg fått barn, blitt gift osv osv. Jeg har aldri fått fullført, fordi jeg aldri har funnet tiden til den mengden trening som kanskje trengs for å finne flyten når det gjelder manuelt gir. 

Jeg har hatt oppkjøring tre ganger, men strøket. Selv om læreren sender meg til oppkjøring. Det blir bare for mye når jeg kommer i den settingen! Jeg gjør ikke egentlig noe feil, men klarer ikke få til den gode flyten. F eks det å kjøre gjennom rundkjøringen i tredje , noen ganger kommer clutchen kanskje litt fort ut , selv om jeg aldri kveler bilen.

Nå har læreren min foreslått automat for meg. Han sier at det er det nye, og at flere og flere kommer til å gå over på det . 

Jeg er fortvilet. Jeg kjører jo egentlig uten feil , men alt handler om økonomi og miljø nå i kjøringen. Jeg gjør ikke noen alvorlige farlige feil. Øvekjører jo med barna og alt i bilen. Uff . Føler dette er ett lite nederlag. Avlyst førerprøven igjen. Teorien må jeg og ta på nytt fordi den går ut. Jeg utsetter og ursetrer, mannen kjører, jeg sitter i førersetet med han ved siden år etter år😂 

Har noen erfaring med at ting ble lettere med automat? 

Ja nå er vi på leting etter automatbil nå da.

Anonymkode: 2f385...fd7

Det er ingen selvfølge at alle skal ha førerkort. Mennesker er heller ikke født til å være bilførere. 

Gjør oss alle en tjeneste, hold deg unna trafikken og la andre kjøre. Når du har brukt 12 år! på å prøve å lære deg å kjøre bil trafikktrygt, og i tillegg strøket 3 ganger på oppkjøring da er det på tide å innse at bilkjøring er ikke noe du bør gjøre. 

Anonymkode: 5792e...fa8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen selvfølge at alle skal ha førerkort. Mennesker er heller ikke født til å være bilførere. 

Gjør oss alle en tjeneste, hold deg unna trafikken og la andre kjøre. Når du har brukt 12 år! på å prøve å lære deg å kjøre bil trafikktrygt, og i tillegg strøket 3 ganger på oppkjøring da er det på tide å innse at bilkjøring er ikke noe du bør gjøre. 

Anonymkode: 5792e...fa8

Sier jeg har hatt mange års mellomrom. F eks tre år pause når jeg fikk første barnet. Har ikke kjørt konstant tolv år.

Anonymkode: 2f385...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei  jeg er sjåfør til og fra ting vi skal jo . Jeg kan da kjøre, selv om jeg får nerver på oppkjøring. Vet om en kjørelærer til og med som har med barn.

Anonymkode: 2f385...fd7

Det er vel ikke helt greit at en kjørelærer har med barn på jobb i skolebil når han holder på å lære opp en elev til å kjøre bil. Det kan jo være en distraherende. Men når det er sagt, så er det STOR forskjell på deg som ikke har sertifikat og som kjører privatbil og en erfaren kjørelærer i skolebil. Han sitter framme på passasjer setet i en skolebil som er utstyrt med ekstra bremser osv og han følger godt med på eleven sin. Det er jobben hans. Det gjør nok ikke den voksne som øvekjører med deg. 

Men vi trenger ikke diskutere det der mer nå, jeg har sagt hva jeg mener med barn i bil under øvelseskjøring. 

For å svare på ditt spørsmål: Jeg kjører selv automat nå, og vil ikke gå tilbake til manuelle fordi jeg synes det er topp å slippe å gire. Sikkert enklere for deg å klare oppkjøring med automat dersom det kun er giring, clutching og bakkestart som er grunn til stryk. 

 

Anonymkode: afcc8...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kommer nok til å ta lappen på automatgir. Rett og slett fordi vi ikke har biler å øvelseskjøre som har manuelt gir. Om vi må kjøre med manuelt gir en gang kan heller jeg kjører. 
 

Det er ikke noe problem (men dere må kjøpe bil med automatgir, ja, om du skal kjøre den). 

Anonymkode: 3cb3e...19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din mann eller en annen person med sertifikat er med HVER gang du kjører bil? Det har jeg litt vanskelig å tro på.

Og 12 år?! Herregud. 

Anonymkode: 02047...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du drevet på så lenge uten å ha gått så lei at du gikk over til automat for å bli ferdig med det? Bortkasta penger. Kjør opp med automat så kan du heller kjøre opp med manuell senere om du trenger det. 

Anonymkode: 7046b...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...