Gå til innhold

.


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Just do it. Bruk viljestyrke. Ikke kjøp is, sjokolade, brus, godteri, kjeks og chips. Søtsuget går over etter hvert. 

Anonymkode: 709dd...831

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Sukker forårsaker denne sensasjonen. Hovedsakelig godteri, brus og sjokolade. De gir denne lille effekten av "hapiness" som blekner når dette forsvinner i munnen.
Min anbefaling: reduser mengden, spis mindre hver uke med mål satt av deg selv. Denne uken kan du begynne å kjøpe en mindre ting, og du vil forbedre deg.
Jeg har ikke konsumert noe med sukker eller søtstoff på fem måneder. Brus har en fryktelig smak nå og te uten tilsetningsstoffer er deilig. Lykke til Ts❤

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ordentlig mat istedenfor godteri. Det får blodsukkernivåene til å holde seg mer stabile og du får ikke dette vanvittige søtsuget. Lær det forskjellen mellom å være sulten og å være sugen på noe. 

Anonymkode: 2febf...c10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har søtsug fordi vi trenger glukose, men vi trenger ikke raffinert sukker. Spis frukt og bær istedenfor, lag fruktsmoothies. En god smoothie er f.ex. ferskpresset appelsinjuice, bananer, dadler og frosne jordbær. Man kan dekke hele søtsuget sitt med frukt.

Anonymkode: fa3fb...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2019 den 0.36):
Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bare å la være. Så enkelt er det, men samtidig så vanskelig. Folk kan lure deg til å tro at du må ta magnesium og andre kosttilskudd, og at du må drikke og spise både det ene og det andre for å la være.... Men det er faktisk bare å droppe å kjøpe. 

Anonymkode: 8dde5...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir avhengig av sukker så du trenger avvenning. 

Begynn med å spise mer ordentlig mat slik at du ikke går rundt sulten. 

Reduser deretter sukkerinntaket med feks at du i en uke kun annen hver dag får spise en sjokolade. Neste uke hver tredje dag. Så kun i helgen. Vil du gå enda lenger for å slippe dette suget og jaget etter helg for da får du snop, så kutt ut i helgen også. 

Det er én måte å gjøre det på. Den andre måten er å gå cold turkey. Det er litt individuelt hva som fungerer for den enkelte. 

Klarer du å holde deg unna snop og slikt i tre uker så vil suget være nesten borte. Så framt du passer på å få i deg nok ordentlig mat ellers. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å kjøpe. Dermed har du ikke noe tilgjengelig. 

Blir du veldig søtsug, så gjør noe annet som du kan fokusere på. Gå en tur. Gjør en aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få kontroll på maten og blodsukkeret . 

Jeg spiser moderat lavkarbo mat og har ikke søtbehov da.
 

Men visst jeg først sprekker så må jeg bare ha mer.. 

Nå trener jeg opp viljestyrken 💪

Anonymkode: 1afb4...aed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å kjøpe noen pakker Lakerol Yup og ta en pastill når du får det aller verste søtsuget, det Hjelper meg litt. Og lett rett i koppen kakao.

Anonymkode: 83497...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte kutte helt. 

Sjokolade en lørdag følte til sug hele uka. Substitutter og sunn snacks fikk meg til å føle sug, Mye frukt fikk meg til å føle sug. 

Tok 3-4 uker. Det er 8 år siden. 

Nå har jeg aldri lyst på eller sug etter sukker. Sier nei-takk til kake på jobb - jeg har ikke lyst på. Forsyner meg aldri av sjokoladeskåla - jeg har ikke lyst på. Jeg kan fint spise dessert om jeg blir servert det i en sammenheng, og det er uhøflig å takke nei. Men det gir meg ingenting.

Anonymkode: 048e3...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.11.2019 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Du kan forsøke å kjøpe noen pakker Lakerol Yup og ta en pastill når du får det aller verste søtsuget, det Hjelper meg litt. Og lett rett i koppen kakao.

Anonymkode: 83497...88d

Gir det deg ikke bare mer crawings? 

Anonymkode: 63b8f...ead

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på hvordan man skal bli kvitt søtsuget er å kutte ut sukker og holde seg sterk. Det er vanskelig i noen dager, men så blir det lettere og lettere og lettere. Og alt sukker trigger søtsug i varierende grad. "Spis frukt når du får søtsug" betyr det samme som "gi etter for søtsuget ved å gi det søtt og oppretthold søtsuget". Kutt ut alt sukker. Det betyr også kutt ut frukt og honning. Naturlig sukker er også sukker. Kroppen ser ikke forskjell på det og du opprettholder søtsuget.

Anonymkode: 89703...8da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke ha søtsaker i hus
Pass på å spise deg mett på vanlig, sunn mat - kjøp knekkebrød eller lignende og spis det når du føler deg sugen
Ha frukt i huset slik at du kan spise dette når du er sugen
Ta Krom-tabletter (det funker kjempebra for meg)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...