Gå til innhold

Petter Stordalen


Gjest tranedatter

Anbefalte innlegg

Bransjene som Stordalen drifter kommer aldri til å bli en miljøvinner. Det at vi reiser på tur, til steder langt bort er skadelig for klimaet samme hvordan vi vrir og vender på det. Hadde han virkelig vært en forkjemper for klimaet hadde han stengt dørene, og startet opp noe som faktisk er bærekraftig og bra for klimaet. Det kommer han selvsagt ikke til å gjøre det. Og gjør han det så selger han det til en annen som vil fortsette å drifte på samme måte. 

På mange måter er det en vond spiral uansett. Tilbudet er der, og så lenge vi fortsetter å bruke det, og det vil vi, så er det skadelig for klimaet. 

Så spørs det om det ikke kan gjøres noen tiltak for å gjøre det litt bedre da? Og jo det er det jo. Som at det serveres mindre kjøtt (selv om de gikk tilbake på det). Mindre plast. Mindre vask av håndkleder osv. Alle de små tingene som kan gjøre ting litt bedre. 

At rommene ikke vaskes virker som en kynisk måte å spare penger på. Stordalen kunne lett bare gitt disse pengene til organisasjonene han ønsket å støtte. Men andre tiltak som å ikke bruke plast kan være bra, og ikke gå utover andre? 

Denne bransjen kommer aldri til å bli klimavennlig, men hvis Stordalen kan oppfordre andre lignende bedrifter til å bli litt bedre tenker jeg at det er veldig bra. Ikke minst hvis de kan skape konkurranse om å være mest mulig klimavennlig. Det ville vært flott for bransjen. 

Samtidig er det vi vanlige folk ser en mann som snakker høyt og ivrig om klimatiltak han mener vi alle må gjøre, og samtidig kjører rundt i privatfly, reiser jorden rundt og driver hotell og reisebyrå som vi vet ikke er bra for klimaet. 

Deres eget klimaregnskap er til å gråte av: https://www.nettavisen.no/na24/legger-fram--klimaregnskap-for-ekteparet-stordalen/3422802498.html

 

Hvis han er klar på at han snakker til sin egen bransje og er ærlig på at hans bransje aldri vil bli klimavennlige tror jeg han kanskje ville bli tatt bedre i mot. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man ikke dobbeltmoralsk så er det ofte vanskelig å tjene penger. Verden ønsker stort sett ikke ærlige folk. Man blir sjelden rik på penger av å være ærlig, selv om man kan bli rik i sitt indre kammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 23.48, Husholdning1 skrev:

Skal et hotell spare miljøet er de langt bedre tjent med å gi gjestene muligheten til å senke temperaturen på rommene.

Den muligheten har man vel normalt? Jeg er ganske sikker på at det var en termostat på veggen sist jeg bodde på Choice-hotell (og på Scandic for den saks skyld). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -jk- skrev:

Den muligheten har man vel normalt? Jeg er ganske sikker på at det var en termostat på veggen sist jeg bodde på Choice-hotell (og på Scandic for den saks skyld). 

Ja. Men har du noen gang opplevd at denne faktisk påvirker temperaturen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Ja. Men har du noen gang opplevd at denne faktisk påvirker temperaturen?

På Thon Hotels fungerer termostaten slik at du kan justere opp, eller ned 3 grader. Dvs 6 grader totalt i variasjon.

På Choice og Scandic aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Ja. Men har du noen gang opplevd at denne faktisk påvirker temperaturen?

Ja, hver gang. Jeg skrur alltid ned da jeg ikke vil ha 22-23 grader når jeg sover. 20 grader er passe. Merker alltid god forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Turkis Sau skrev:

På Thon Hotels fungerer termostaten slik at du kan justere opp, eller ned 3 grader. Dvs 6 grader totalt i variasjon.

På Choice og Scandic aner jeg ikke.

Jeg opplever kun endring på displayet, ikke i rommets temperatur. Irriterende når det er varmt og det ikke hjelper å åpne vinduer. Om vinteren er det jo greit nok.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Jeg opplever kun endring på displayet, ikke i rommets temperatur. Irriterende når det er varmt og det ikke hjelper å åpne vinduer. Om vinteren er det jo greit nok.

Hvis hotellet ikke har aircondition så vil du selvsagt ikke kunne senke temperaturen på rommet sommerstid. Men her var det snakk om å senke for å spare strøm, og da er det selvsagt vinter. På sommeren vil du bruke mer strøm på å senke temperaturen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -jk- skrev:

Hvis hotellet ikke har aircondition så vil du selvsagt ikke kunne senke temperaturen på rommet sommerstid. Men her var det snakk om å senke for å spare strøm, og da er det selvsagt vinter. På sommeren vil du bruke mer strøm på å senke temperaturen. 

Derfor hadde det vært fint om det ikke ble unødvendig oppvarmet på sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/20/2019 at 11:28 PM, Sidabmao said:

Er man ikke dobbeltmoralsk så er det ofte vanskelig å tjene penger. Verden ønsker stort sett ikke ærlige folk. Man blir sjelden rik på penger av å være ærlig, selv om man kan bli rik i sitt indre kammer.

Enig i at det hjelper som businessmann å være dobbeltmoralsk, men det er ikke et kriterium. Det går fint an å utvikle en tjeneste eller et produkt og få folk til å kjøpe det, om behovet/markedet er der. Men om du vil ha kunder som kommer tilbake, lojale ansatte og myndigheter som lar deg være i fred, er det absolutt en god strategi å gå inn i business med den holdningen at det skal være «rewarding» - gagne seg - for begge parter.,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

7 timer siden, Justlooking skrev:

Nå har han en offisiell ny kjæreste. Søt og på alder med datteren.

Min første tanke da jeg leste om den nye kjæresten i media var: «Oj, måtte han så langt ned i alder før han fant noen som ville ha ham!» 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sitronmelisse

Jeg hadde ventet å høre at han og Blondinbella hadde blitt et par, egentlig, men slik var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Petter har sagt at forrige forhold tok slutt fordi han er gift med jobben og måten han ønsker å tilbringe tid med kjæresten på er at hun blir med han på alle jobbturene hans. Så regner med at han fortsatt ønsker samme type forhold. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye kjæresten er iallefall ikke ute etter pengene, og blir ikke sammen med han pga penger. Men det er noe klisjèaktig over "mann snart 60 finner dame som nettopp er ferdig med 20-årene". Kjærligheten skal ikke styres av alder, men det er klart at en dame på 30 er mer tiltrekkende utseendemessig enn en dame på 60. Det er lov å tenke at det i noen tilfeller av disse klisjèforholdene handler mye om det fysiske også - som ofte forveksles med "kjærlighet". 

Men ønsker de lykke til! 

Jeg er mer opptatt av at Stordalens satsning på forlag og influencer-bokklubber egentlig. Jeg syns influencerbransjen er pill råtten og er litt overrasket over at han hiver seg på den "driten" der. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...