Gå til innhold

Petter Stordalen


Gjest tranedatter

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkelen
15 timer siden, tranedatter skrev:

Mulig han ansetter på hotellene folk som ellers ikke står først i køen. Det dere glemmer å skrive da, er at han har fått kritikk for å gi svært dårlige lønner også. Synes det er dårlig å fremstille det som god gjerning å ansette folk, men så betale de minst.

https://www.ba.no/okonomi-og-naringsliv/reiseliv/nho/lonn-snakker-han-han-aldri-om/o/5-8-335725

Det er faktisk en god handling og ansette folk for lav lønn, når de ellers ville slitt med å få jobb i det hele tatt. Stordalen må tenke bedriftsøkonomi, og vi må tenke samfunnsøkonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sirkelen skrev:

Hva er poenget med å forurense mest mulig?

Aner ikke. Jeg har ikke nevnt noe om å måtte forurense mest mulig.

Dersom man har overnattet på et hotell en gang, så vet man at 1. Håndklærne er for små og 2. De tørker ikke fra morgendusjen til kveldsdusjen eller vice versa. Skal et hotell spare miljøet er de langt bedre tjent med å gi gjestene muligheten til å senke temperaturen på rommene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Aner ikke. Jeg har ikke nevnt noe om å måtte forurense mest mulig.

Dersom man har overnattet på et hotell en gang, så vet man at 1. Håndklærne er for små og 2. De tørker ikke fra morgendusjen til kveldsdusjen eller vice versa. Skal et hotell spare miljøet er de langt bedre tjent med å gi gjestene muligheten til å senke temperaturen på rommene.

 

Du har rett i der, det hadde vært et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Husholdning1 skrev:

Aner ikke. Jeg har ikke nevnt noe om å måtte forurense mest mulig.

Dersom man har overnattet på et hotell en gang, så vet man at 1. Håndklærne er for små og 2. De tørker ikke fra morgendusjen til kveldsdusjen eller vice versa. Skal et hotell spare miljøet er de langt bedre tjent med å gi gjestene muligheten til å senke temperaturen på rommene.

 

Hvorfor dusje morgen og kveld?  Det er helt unødvendig hvis vi skal tenke på miljøet

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anne 69 skrev:

Hvorfor dusje morgen og kveld?  Det er helt unødvendig hvis vi skal tenke på miljøet

Fordi renslige mennesker med skitne jobber dusjer morgen og kveld. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
1 time siden, Husholdning1 skrev:

Fordi renslige mennesker med skitne jobber dusjer morgen og kveld. 

Så.... du jobber med en skitten jobb, og bor på hotell?

--

Altså jeg kan forstå man på sommeren vil spole av seg forurensing og støv når man er på ferie. Jeg bruker oftest henge opp handduken, men kommer litt ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, tranedatter skrev:

Så.... du jobber med en skitten jobb, og bor på hotell?

--

Altså jeg kan forstå man på sommeren vil spole av seg forurensing og støv når man er på ferie. Jeg bruker oftest henge opp handduken, men kommer litt ann.

Ganske ofte, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
På 31.10.2019 den 17.32, Onkel Blå skrev:

Herr og fru Stordalen er dobbeltmoralske i mange sammenhenger. Reglene de setter skal gjelde for alle, bortsett fra dem selv. 

Spot on. Det gjelder forøvrig flere som sitter godt i det.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
2 timer siden, Anne 69 skrev:

Hvorfor dusje morgen og kveld?  Det er helt unødvendig hvis vi skal tenke på miljøet

Jeg dusja i går kveld for å slippe å gå ut i kulden med vått hår på morgenen. Dusjet likevel ansikt og kropp for å våkne, og kunne fungere. Ingen sparedusj fra helvete inn her. Aldri! Her skal det dusjes hver gang jeg ønsker det og trenger det.

Steker også kylling akkurat nå, i glassform med stekepose rundt, fordi jeg ikke gidder å vaske ovnen etterpå. Jada, det blir mer plast, men det driter jeg i. Det går i søpla med den før eller senere uansett. Slutter nok når jeg finner en passende form med lokk, men da av praktiske årsaker. Får være måte på hvor mye drit og all slags inngripen vi vanlige folk skal ha i hverdagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 31.10.2019 den 17.39, Druid skrev:

Faktisk er Stordalen en av de minst dobbeltmoralske jeg kjenner til.

Det er få næringslivsledere som har vært like offensive på å levere på egen visjon og han har aktivt gjort en enorm innsats i balanse til fagområdet han jobber i.

Jeg vil tro at hans kommersielt motiverte miljøhandlinger i selskapene langt over betyr mer for klimaet enn dine personlige offer for hele ditt livsløp.

En enorm innsats i balanse til fagområdet han jobber i? den setningen der var så dum,at det er fint om du forklarer meningen med den. Det siste avsnittet ditt er like dumt, han forurenser mer enn andre mennesker i Norge da han kjører privatfly,og biler som er bensinsluk....om du mener hans selskaper er veldig miljøvennlige,så stemmer heller ikke det.....han driver hoteller,reisebyråer mm, det er selskaper som er avhengig av at folk reiser,og reising er lite miljøvennlig, så det regnskapet du forsøker deg på her,beviser at du prøver å vise at du forstår noe du ikke evner å forstå en dritt av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 timer siden, ludden skrev:

En enorm innsats i balanse til fagområdet han jobber i? den setningen der var så dum,at det er fint om du forklarer meningen med den. Det siste avsnittet ditt er like dumt, han forurenser mer enn andre mennesker i Norge da han kjører privatfly,og biler som er bensinsluk....om du mener hans selskaper er veldig miljøvennlige,så stemmer heller ikke det.....han driver hoteller,reisebyråer mm, det er selskaper som er avhengig av at folk reiser,og reising er lite miljøvennlig, så det regnskapet du forsøker deg på her,beviser at du prøver å vise at du forstår noe du ikke evner å forstå en dritt av.

Forretningsteft forkledd som «miljøengasjement», Stordalen tar ut milliarder i utbytte med driver med sosial dumping. Skjønner at kona ikke ville forbindes med det jmfr intervju med henne etter bruddet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Forretningsteft forkledd som «miljøengasjement», Stordalen tar ut milliarder i utbytte med driver med sosial dumping. Skjønner at kona ikke ville forbindes med det jmfr intervju med henne etter bruddet.

 

En fornuftig strategi per i dag. Mange ser ut til å miste den kritiske sansen i miljøspørsmål, og folk uten kritisk sans er lett å utnytte. Jeg hadde gjort det samme om jeg drev forretning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
8 minutter siden, Husholdning1 skrev:

En fornuftig strategi per i dag. Mange ser ut til å miste den kritiske sansen i miljøspørsmål, og folk uten kritisk sans er lett å utnytte. Jeg hadde gjort det samme om jeg drev forretning. 

Tviler ikke, eller at Stordalen som mener at «dobbeltmoral er bedre enn ingen moral» som er stjålet fra en operert rosablogger agerer på den måten. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/31/2019 at 5:39 PM, Druid said:

Faktisk er Stordalen en av de minst dobbeltmoralske jeg kjenner til.

Det er få næringslivsledere som har vært like offensive på å levere på egen visjon og han har aktivt gjort en enorm innsats i balanse til fagområdet han jobber i.

Jeg vil tro at hans kommersielt motiverte miljøhandlinger i selskapene langt over betyr mer for klimaet enn dine personlige offer for hele ditt livsløp.

Du lar deg virkelig lure, og hvilken visjon er det du sikter til; inntjening og vekst? Det er jo ikke der han er dobbeltmoralsk, men miljøkampen som kun er en woke washings-greie som utbytter konsumentens   miljøbevissthet (vi skal spare hpndklevask på hotellet for miljøet - hotellet sparer kostnader å vask).
Petter Stordalen har sannsynligvis det største carbonavtrykk av alle enkeltpersoner i Norge med sin bruk av privat jet både i business og ferier, yachter, store fester og personlig konsum. Når andre kakser legger julen til hytta på Hafjell ol drar han med seg storfamilie og tjenerskap til Mauritsius. Må han det? Hadde han vært LITT opptatt av miljø hadde han prioritert annerledes. Fyren er en durkdreven forretningsmann som ser muligheter for profitt i det å skaffe seg et miljøvennlig image. Og noen biter på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2019 at 7:00 PM, MrBart said:

Så at andre er dobbeltmoralske betyr at vi selv kan være det eller drite i å gjøre noe bra? Er det god logikk å leve etter? Vi vil kun gjøre bra ting om andre gjør bra ting først? Om de som gjør bra ting er dobbeltmoralske vil ikke vi gjøre bra ting heller. Er din moral og dine valg avhengig av at andre gjør det først? Er det ok at folk flest bruker dobbeltmoral som en unnskyldning til å ta dårlige og egoistiske valg? Har vi ikke integritet lenger, der vi tar gode valg når vi hører gode argumenter, men venter på at storebror skal gjøre noe bra først?

Om en person sier at å slå noen er feil og forklarer hvorfor, så vil jeg lytte til det og la være slå om jeg mener han har gode argumenter. Om det senere viser seg at han slår selv og driter i andre mennesker, så betyr det ingenting for meg. For meg er det fortsatt viktig å la være slå, for det er det riktige uansett hvor dobbeltmoralske andre mennesker er

Om han slo barna sine, ville det fortsatt ikke bety noe for deg? Om han sko datteren din, så ville det fortsatt bety nada for deg? Det er altså likegyldig for deg at han skader andre mennesker, uskyldige og forsvarsløse, selv om det for deg er riktig å ikke slå. Forklaringen er at du tåler inderlig vel urett som ikke rammer deg selv.

Problemet med miljø og klima er imidlertid at det rammer deg. At det rammer barna dine driter du jo i, men det er luften DU puster inn som blir dårlig. Så i denne sammenhengen er det kloden vår som blir «slått», Stordalen som slår men forteller meg at jeg og alle andre ikke må slå. Men jeg trenger ikke at han forteller meg og alle andre det det, vi slår jo lite, jeg trenger at han - som slår mest av alle - slutter å slå min «moder jord».
 

Endret av Limbo 2014
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
1 time siden, Limbo 2014 skrev:

Om han slo barna sine, ville det fortsatt ikke bety noe for deg? Om han sko datteren din, så ville det fortsatt bety nada for deg? Det er altså likegyldig for deg at han skader andre mennesker, uskyldige og forsvarsløse, selv om det for deg er riktig å ikke slå. Forklaringen er at du tåler inderlig vel urett som ikke rammer deg selv.

Problemet med miljø og klima er imidlertid at det rammer deg. At det rammer barna dine driter du jo i, men det er luften DU puster inn som rammes. Så i denne sammenhengen er det kloden vår som blir slått, Stordalen som slår men forteller meg at jeg ikke må slå. Men jeg trenger ikke at han forteller meg det, jeg trenger at han slutter å slå min moder jord. 
 

Et utmerket innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...