Gå til innhold

Anorektiker å offentlige bad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om en anorektiker tar med seg barnet sitt i badeland? Burde personen gjøre det eller burde hun holde  seg hjemme? Blir dere støtt av det? Ville dere sagt noe ufint eller en kommentar uansett? Himlet med øynene? 

Anonymkode: 46423...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg absolutt ingen tenker over. 

• Liker 7
Skrevet

Herregud så dumt spørsmål.. 

hvorfor skal noen som helst kommentere det? Pass på deg selv.
Hun burde ikke holde seg hjemme! 

Anonymkode: 60878...7db

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan da ikke vite at hun er anorektiker. Og jeg synes alle skal få gå i badeland, uansett hva slags kropper de har. 

Anonymkode: 5463f...e3b

• Liker 12
Skrevet

Hvis jeg visste at det var anoreksi (altså en person man kjenner så ville jeg tenkt: wow, hun er tøff/sterk og gjort noe bra for barna selv om hun er syk. Jeg har hatt anoreksi selv og sliter fortsatt med kropp. Du kan trygt si at det badeland ikke er en av mine favorittsteder etter jeg ble syk. Så det står det virkelig respekt av for min del! Hvorfor skal hun holde seg hjemme?! Man da da like mye rett til å kunne gjøre ting som en frisk person ? 
og i tillegg kan det være mange andre årsaker til undervekt enn anoreksi. 
Selvfølgelig ingen kommentarer og man bør være ganske forsiktig med å dømme noen sånn generelt i livet. 

Anonymkode: 55354...ace

• Liker 7
Skrevet (endret)

Fra jeg lærte å gå som baby omtrent og frem til jeg var ca 40 år, var jeg ekstremt tynn. Beinrangel. Helt fra naturens side, ikke noen spiseforstyrrelser eller problemer med mat. Spiste akkurat det jeg hadde lyst på, unngikk light-produkter for å få i meg mer kcal. Drakk f.eks. helmelk istedenfor lettmelk, for å få i meg litt mer kalorier gjennom hverdagskosten osv.

Det hendte en gang i mellom at jeg ble spurt "Har du anorexia eller???!" av frekke og nærgående folk som la seg opp i noe de ikke hadde noe med. Men nei, det hadde jeg altså ikke. Skulle jeg holdt meg hjemme fra badeland og svømmehaller da liksom? Bare fordi jeg var tynn og folk trodde jeg hadde anorexia?

NEI. Svømmehaller og badeland er for alle! Uansett vekt. Jeg ga i hvert fall faen i hva andre måtte mene om kroppen min og gikk i svømmehallen eller badeland når jeg ville. Tror ikke det falt meg inn å tenke "Hva tenker andre?"

Endret av Million
  • Liker 6
Skrevet

Så fint å høre, barnet mitt ønsker så mye å gå i badeland men har vært redd for at folk skal synes stygt om meg siden jeg har barn å sliter med spiseforstyrrelse , da skal jeg dra i badeland å kose meg med barnet mitt  Hi

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å høre, barnet mitt ønsker så mye å gå i badeland men har vært redd for at folk skal synes stygt om meg siden jeg har barn å sliter med spiseforstyrrelse , da skal jeg dra i badeland å kose meg med barnet mitt  Hi

Alle kan bli syke! Og synes virkelig du skal dra. Det står det stor respekt av for min del 👍🏼 Håper du får en fin tur og får kost deg med barnet ditt 😍

Anonymkode: 55354...ace

• Liker 1
Skrevet

Jeg har anoreksi og dro i bassenget med barna i forrige uke. Jeg grudde meg fordi jeg er ukomfortabel i kroppen min (føler meg feit og stygg, selv om jeg vet at bmi er meget lav). Fikk en del blikk, men selvfølgelig ingen kommentarer. Men fy som jeg frøs!! 

Anonymkode: abbf1...55f

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har anoreksi og dro i bassenget med barna i forrige uke. Jeg grudde meg fordi jeg er ukomfortabel i kroppen min (føler meg feit og stygg, selv om jeg vet at bmi er meget lav). Fikk en del blikk, men selvfølgelig ingen kommentarer. Men fy som jeg frøs!! 

Ja det er jeg litt spent på , for jeg fryser konstant, synes faktisk det er smertefullt å fryse. Hi

Skrevet

En anorektiker bør aldri begrense seg sånn, og bør selvfølgelig kunne dra i badeland med ungene sine. Og det gjelder alle med sykdommer, funksjonsnedsettelser eller annet som enten vises på kroppen eller ikke vises på kroppen. Vi skal være et inkluderende samfunn med plass til alle, ikke motsatt. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jeg litt spent på , for jeg fryser konstant, synes faktisk det er smertefullt å fryse. Hi

Ja det gjør vondt å fryse når man er så undervektig! Og det verste er at jeg ikke klarer å bli varm igjen på egen hånd/med klær og pledd osv. Må liksom ha en varm dusj eller et varmt bad...

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør vondt å fryse når man er så undervektig! Og det verste er at jeg ikke klarer å bli varm igjen på egen hånd/med klær og pledd osv. Må liksom ha en varm dusj eller et varmt bad...

Kjenner meg igjen i det, jeg må ta en glo varm dusj for å få i meg varen igjen. Hi

Skrevet

du er sterk! bare gå å bad og kos deg med barnet ditt :)

• Liker 1
Skrevet

Synes absolutt du bør dra! Men vær forberedt på blikk, dersom du er svært avmagret. Ikke fordi folk ikke har folkeskikk, men fordi de genuint kan bli satt ut et øyeblikk. Det er svært sjeldent man ser anorektikere i bikini/badedrakt.

Anonymkode: 32d34...388

Skrevet

Folk har heller problemer med at sykelige overvektige går i badeland enn de som er sykelig tynn. 

Ingen vil tenke at en overvektig person er sterk eller tøff som viser frem valkene sine, heller at de burde holde seg hjemme. 

Men om du er veldig tynn gjør det ikke så mye, hadde ikke tenkt noe på det. Gå i badeland du, kos deg med datteren din ☺️

Anonymkode: e4752...4ad

Skrevet

Ikke hopp til konklusjonen anoreksi med en gang noen er undervektig! Søsteren min har kreft, og har blitt veldig tynn av sykdom og behandling. Tviler på at hun har energi til å frekventere badeland, men hun kommer seg av og til på treningssenter for å sykle litt og bruke kroppen litt. Håper virkelig ikke at folk ikke går rundt og tenker negativt om kroppen hennes 😞 

Anonymkode: 03dda...7c7

Skrevet

Men husk du er ikke sykdommen din. Jeg HAR hatt anoreksi i over 20 år,men jeg ER ikke en anorektiker

:klem:

Anonymkode: b3042...dac

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes absolutt du bør dra! Men vær forberedt på blikk, dersom du er svært avmagret. Ikke fordi folk ikke har folkeskikk, men fordi de genuint kan bli satt ut et øyeblikk. Det er svært sjeldent man ser anorektikere i bikini/badedrakt.

Anonymkode: 32d34...388

Ja jeg er forbredet på det, de gangene min samboer ser meg i undertøy så blir han helt hvit i ansiktet, så jeg kan skjønne den med å bli satt ut. Hi

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men husk du er ikke sykdommen din. Jeg HAR hatt anoreksi i over 20 år,men jeg ER ikke en anorektiker

:klem:

Anonymkode: b3042...dac

Ja du har helt rett, glemmer det noen ganger å skal prøve å bli flinkere til å tenke slikt😊 hi

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...