Million Skrevet 31. oktober 2019 #21 Skrevet 31. oktober 2019 (endret) Jeg har hatt influensa to ganger de siste 19 årene. Dette er siden sønnen min ble født som jeg husker. Ene gangen var da han var to år og hadde med seg smitte hjem fra barnehagen. Andre gangen var i fjor. Da hadde han med seg smitte fra skolen. Først ble han syk selv, og lå rett ut i to uker. En ukes tid etter at han ble syk, ble jeg syk også. Jeg hadde 40 i feber og var virkelig, virkelig dårlig. Det kokte i kroppen og jeg orket ikke en gang se tv. Sov for det meste. Jeg kan ikke en gang huske hva vi levde av/spiste den første uken jeg var syk og var som verst. Antagelig Fjordland. Jeg klarte ikke krabbe i butikken heller, så takk og lov for at Kolonial.no og lignende hjemmeleveringsservice finnes! Mange mennesker påstår de har influensa når det i realiteten bare er en kraftig forkjølelse med snørr etc de har. Med den intervallen på influensasmittene jeg/vi har hatt, så går jeg ut fra at vi ikke vil rammes av årets influensa.... (nå får jeg vel svi i år også bare fordi jeg sa det) Endret 31. oktober 2019 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #22 Skrevet 31. oktober 2019 Det er noe som er ute å går. Jeg går på skole med 17 elever, gruppeterapi med 9 personer. Praksis med 6 ansatte. Samtlige i klassen, inkludert lærer, har ligget syke de siste 3-4 ukene og det toppet seg for 2 uker siden. Jeg tror kanskje ei i klassen ikke har vært syk, men er ikke helt sikkert. Vi har vært rundt 3-5 elever per dag de siste to ukene, på grunn av sykdom. Har selv vært syk i 2 uker, fikk et tilbakefall da jeg anstrengte meg for tidlig ved å gå på skolen, gruppe og praksis på Mandag og Tirsdag. Alle i gruppen har vært syke og kun 2 på jobb har holdt seg friske. Familien min har hatt sin runde med sykdom de også, jeg er den siste. Det er sykt at alle rundt meg blir syke, skulle tro det var jeg som er smittebæreren her 😂 De jeg har snakket med, har hatt det samme som meg. Det er verre enn forkjølelse, men ikke så ille som influensa. Fikk påvist lungebetennelse i går, men det er ikke unormalt for meg. Får lett lungebetennelse av virusinfeksjoner og jeg tror det kommer av anstrengelse for tidlig og ekstremt dårlig vær. Ble stående ute i pøsregnet i over en time på Tirsdag. Ikke smart når man allerede er litt småsyk. Så her er det ihvertfall noe som går rundt. Ingen tvil om det. Anonymkode: e84a2...a7b 1
enkefru Skrevet 31. oktober 2019 #23 Skrevet 31. oktober 2019 Mange andre virusinfeksjoner som er ute og går, kan være heftig å få det og. Kan virke som influensa, men er alt-i-alt et MYE lettere sykdomsforløp enn ved influensa.. Sjekk linken fra FHI, influensasesongen har ikke startet enda 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #24 Skrevet 31. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du linken fra fhi.no over siden du er av en helt annen mening enn fhi? Anonymkode: ff924...c2d I følge FHI startet sesongen i uke 40. Jeg trengte ikke å lese din link for å finne ut av det da jeg fikk info om det på mail i forrige uke Anonymkode: cf10d...79d
Ulven Skrevet 31. oktober 2019 #25 Skrevet 31. oktober 2019 Sannsynligvis parainfluensa ja. Sønnen min hadde dette for en måned siden og selv om man ikke blir så syk som med ordinær influensa, så blir man ganske dårlig. 😰
olli96 Skrevet 5. november 2019 #26 Skrevet 5. november 2019 (endret) Har selv blitt fortalt at jeg har et virus. Kom på en dag og har vart i 3,5 uker nå og er utrolig lei, har blitt bedre men varierer fra dag til dag. Hodepine, snørr, tørrhoste, utslitt og trøtt. Kyssesyken utelukket ved blodprøve. Er utrolig lei av å utsette ting nå, klarer heldigvis å gjøre studiet hjemmefra. Noen andre som fortsatt henger? Endret 6. november 2019 av olli96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå