GÃ¥ til innhold

Flere som ligger med influensa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

🤧

Anonymkode: a9595...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

🤧

Influensasengen er ikke begynt. Der finnes knapt influensavirus i Norge eller Europa. 

Er du forkjølet? For høstforkjøelse er ikke det samme som influensa. 

Anonymkode: ff924...c2d

• Liker 8
Skrevet

Kom deg på jobb!!!

Anonymkode: 71e77...1ae

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom deg på jobb!!!

Anonymkode: 71e77...1ae

?

Anonymkode: b8f1e...9bd

• Liker 1
Skrevet

Det er mange som har og har hatt parainfluensa. Sikkert det

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Influensasengen er ikke begynt. Der finnes knapt influensavirus i Norge eller Europa. 

Men det finnes.

Anonymkode: d2c1f...6e6

• Liker 1
Skrevet

Legen min mente det var influensa,og sa at det var maaange innom for tiden med like symptomer. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen min mente det var influensa,og sa at det var maaange innom for tiden med like symptomer. 

Mente legen din at du har influensa, så skulle ha tatt blodprøve for å påvise influensa. Det er nemlig nødvendig for å påvise influensavirus og å kunne slå fast at vi har en influensaepedemi i vente, lenge før folk blir vaksinert med sesonginfluensa. Vakisnering er knapt kommet i gang, og det tar noen dager og opp mot 2 - 3 uker før influensavaksinen virker. 

Og dermed skal leger som mener pasienter har influensa ta blodprøve for å fastslå om vi har influensavirus i omløp, ingen leger slår om seg med influensamistanke på denne tiden uten å ha håndfaste bevis i form av påvisning på blodprøve og videremelding til fhi. 

I tillegg, influensavirus skal ha ett spesielt klima for å overleve og smitte. Vi har ikke dette klimaet noe sted i Norge pr. Nå. Så du er forkjølet, med mindre legen har påvist influensavirus i blodprøve fra deg. 

• Liker 5
Skrevet

For å underbyggenuttalelsene mine over;

https://www.fhi.no/contentassets/678386f6617949818dab709c9339090a/vedlegg/2019-43-influensaovervaking-2019-2020-uke-43.pdf

29 + 7 pasienter har påvist influensa i uke 43. Om disse har vært i utlandet og skaffet seg infleunsa står det ingentingen om. 

0,3 % av legekonsultasjonene i uke 43 var influensarelatert sykdom, altså svært lav, så at legene blir nedrent av folk med influensa er der heller ikke hold for å påstå at en lege har uttalt. 

• Liker 2
Skrevet

Du er bare forkjølet. Influensasesongen har ikke begynt enda.

Anonymkode: 11855...1af

• Liker 3
Skrevet

Hadde du hatt influensa hadde du ikke vært på kg for å si det sånn. 

Anonymkode: e07a5...72a

• Liker 3
Skrevet

Det er parainfluensa!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er syk for tiden. Hvordan forklares forskjellen på vanlig "bare forkjølet" og en skikkelig influensa? :klo: 

Anonymkode: 9f5f7...354

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er syk for tiden. Hvordan forklares forskjellen på vanlig "bare forkjølet" og en skikkelig influensa? :klo: 

Anonymkode: 9f5f7...354

Influensa: vondt i ledd og hele kroppen, verre enn å være veldig støl, veldig slapp/trøtt, vil helst ligge i senga, orker ikke TV/PC/skjerm/bøker, ikke tett nese eller bihuler, starter ofte brått, varer ofte lenge - 2-3 uker. 

Forkjølelse: kommer krypende på, snufsete, vond hals, luftveisproblemer, har en topp etter få dager. 

Har man influensa så merker man det, virkelig. 

Anonymkode: 9ae72...935

• Liker 4
Skrevet

Her i huset har vi influensa. Vondt i hodet, vondt i leddene, kvalm, svimmel, vondt i halsen. 

Er noe som går her på nord-Vestlandet i hvert fall. 

Anonymkode: cf829...d3a

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Influensaaesongen begynte for 3 uker siden. 

Til TS: nei, jeg har tatt vaksinen for 2 uker siden. 

Anonymkode: cf10d...79d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er bare forkjølet. Influensasesongen har ikke begynt enda.

Anonymkode: 11855...1af

Det er feil! 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt influensa hadde du ikke vært på kg for å si det sånn. 

Anonymkode: e07a5...72a

Eh... Sist gang jeg hadde influensa, så var jeg mye online.
Det er en myte med "Ehh, hadde du hatt influensa, så hadde du ikke klart å være oppe!".
Vel.
De gangene jeg har hatt influensa; eller til og med lungebetennelse!! (Som jeg synes er mye verre enn influensa), Så har jeg måtte komme meg til lege og apotek på egenhånd. Jeg har måtte dratt til butikken på egenhånd. For ikke har jeg bil og ikke hadde jeg særlig mye bekjentskaper på den plassen jeg bodde.
SÃ¥ snip igjen.
Selv om DU ikke klarer å være på KG, eller se på TV eller lage mat når du er syk; Så er det flere som klarer det :))

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Influensaaesongen begynte for 3 uker siden. 

Til TS: nei, jeg har tatt vaksinen for 2 uker siden. 

Leste du linken fra fhi.no over siden du er av en helt annen mening enn fhi? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...