AnonymBruker Skrevet 9. november 2019 #141 Skrevet 9. november 2019 På 7.11.2019 den 12.09, Trolljeger skrev: Så hvorfor får ikke barn lov til å bo alene da, kjære deg? Hvorfor tror du man kan umyndiggjøres som voksen til og med? Denne «livets skole»-forskningen din holder ikke mål her. En kan bo alene som "barn" er da ikke så uvanlig å bo på hybel e.l fra 15-16 års alder. Når det kommer til umyndiggjort som voksen https://nhi.no/sykdommer/eldre/hjelpeverge/verge/ Anonymkode: 109f4...d2c
_popcorn_ Skrevet 9. november 2019 #142 Skrevet 9. november 2019 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. _popcorn_, mod
Trolljeger Skrevet 11. november 2019 #143 Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 7.43, AnonymBruker skrev: En kan bo alene som "barn" er da ikke så uvanlig å bo på hybel e.l fra 15-16 års alder. Når det kommer til umyndiggjort som voksen https://nhi.no/sykdommer/eldre/hjelpeverge/verge/ Anonymkode: 109f4...d2c Man er ikke barn som 15-16 åring, man kan sitte i fengsel i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #144 Skrevet 11. november 2019 Ja. Kanskje jeg er hjernevasket av BV siden det gikk bra for meg og fikk gode fosterforeldre? Anonymkode: 18b3c...623
Gjest Familytree Skrevet 11. november 2019 #145 Skrevet 11. november 2019 Jeg tror jeg ikke vil at noen skal ringe meg og spør hvordan jeg bryr meg om den jeg elsker og lover å ta vare på. Jeg har ingen barn, men jeg forstår mistilliten til folk hvis barnevernet har en mistenkelig oppstyr med gjentatte samtaler eller besøk. Men det er sant at barnevernet søker det beste for barn og det har fokus på rettigheter sin.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #146 Skrevet 13. november 2019 På 11.11.2019 den 22.48, Trolljeger skrev: Man er ikke barn som 15-16 åring, man kan sitte i fengsel i den alderen. Det er helt riktig. Men det du sier om at barn såkalt ikke er proffe på eget liv blir for dumt. Et barn er fullt ut i stand til å fortelle hvordan de har det, hvordan de trives og mistrives, hva de føler og ikke føler. Fra et barn kan snakke har de rett til å bli hørt. Anonymkode: c069a...591 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #147 Skrevet 13. november 2019 På 12.11.2019 den 0.08, Familytree skrev: Jeg tror jeg ikke vil at noen skal ringe meg og spør hvordan jeg bryr meg om den jeg elsker og lover å ta vare på. Jeg har ingen barn, men jeg forstår mistilliten til folk hvis barnevernet har en mistenkelig oppstyr med gjentatte samtaler eller besøk. Men det er sant at barnevernet søker det beste for barn og det har fokus på rettigheter sin. 70 prosent av fosterbarna som er plassert har ikke blitt hørt eller snakket med. Så langt er det kommet inn 34 saker i EMD og flere er på vei inn på grunn av at Barnevernet har vist seg å være for overivrige med akuttvedtak og omsorgsovertakelse. Anonymkode: c069a...591 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #148 Skrevet 13. november 2019 Barnevernet er selvsagt ikke perfekt, men for det meste tror jeg de vet veldig godt hva de holder på med. Antakelig er kunnskapsnivået såpass høyt at de klarer å fange opp dysfunksjon der hvor alt virker normalt og når de gir barnet vern så fremstår det som merkelig for omverdnen som ikke har innsikt i hva som egentlig foregår i hjemmet. Det kan kreve et trent øre for å forstå at man snakker med en dypt narsissistisk person, men som fremstår som "normal" og velfugernde. At norsk barnevern er dømt såpass mange ganger i EMD tar jeg som et tegn på at de prøver å beskytte barna. Anonymkode: ad1b0...c32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå