Gå til innhold

Frp med nytt selvskudd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mannen

Frp vil ikke skrive under SMEDs opprop mot rasisme og diskriminering i valgkampen - greit nok.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/24/432641.html

Men videre skriver de på sin nettside;

- Et liberalt demokrati er ikke tjent med at det legges lokk på upassende ytringer, selv om disse gir uttrykk for et menneskesyn som ikke er i tråd med vår kristne norske kulturarv, sier generalsekretær Geir Mo. Han understreker at politisk toleranse for slike ytringer på ingen måte betyr politiske eller morals aksept av ytringene. Han sier at å ha ytringer som er i strid med vår grunnleggende menneskesyn må tollereres.

Jeg mener å erindre at det har vært Frp som i lengre tid har vært forarget over yttringer som har kommet til uttrykk i moskeer og mindre lukkede muslimske grupperinger. De har sågar gått så langt som å kreve at det kun skal tales på norsk.

Egentlig er det vel neppe noe nytt, men det klargjør Frps linje som må være noe i retning av at vi skal kunne snakke stygt om dere, men ikke dere om oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valhalla

Man kan vel godt reagere på hva de sier, og sier de det på norsk forstår folk hva de sier, kan kanskje være fint for diverse konvertitter som får servert en redigert og gjerne sensurert utgave på norsk.

De sier ikke at de ikke skal ha lov til å ytre seg, men man kan godt reagere på hva de sier. Det andre handler om å si fra seg retten til å ytre ting som er en annen sak. Dessuten er rasisme og diskriminering vanskelig å definere og skal man følge linjen til antirasismeindustrien og homolobbyen vil man såvidt kunne uttale seg kritisk. De har lov å prøve seg, men det er bra at ikke FrP logrer for deres krav. Toleransehysterikerne er ikke særlig tolerante mot de som utfordrer deres versjon av sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

FrP har i mange år praktisert selektiv ytringsfrihet internt i partiet, så det er ikke rart at de sliter litt når det skal praktiseres også for andre enn dem som støtter FrP's syn.

Yesterday's news, med andre ord.

Men selvskuddene står i kø for tiden. Jeg har latt meg fascinere av at Formann Hagen sterkt motsetter seg at Nøtterøy kommune opparbeider tursti mellom (vaktmester)residensen hans og sjøen, slik at allmennheten (folk flest) får adgang der de faktisk skal ha adgang etter lovverket.

Et parti og en partieier som selv hevder å være "partiet for folk flest" bør også oppføre seg deretter når "folk flest" (i dette tilfellet allemannsretten, udiskutabelt folk flest...) gjør sine lovmessige krav gjeldende...

Men ikke Hagen, altså. Dessverre er det vanskelig å ekskludere en hel kommune, så han taper nok denne saken til slutt...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Femball-seksball

Hmmmm....

Du tror ikke det at ALLE ANDRE MENNESKER er enige om en ting, men nei-nei, ikke Frp, får Frp (inkludert div. sympatisører) til å virke litt.... tja - rare, Vallhala?

Du deler forøvrig synspunkt med trashet på ytre høyre:

"Jeg skal være enig i at disse truslene var meget vellykkede for noen år siden, men FRP er blitt så stort nå at dette latterlige PK-tøvet vel egentlig bare slår tilbake på dem selv. Folk flest har gjennomskuet metodene PK-rottene bruker og truslene og metodene har slik sett mistet sin kraft.

Foreslår at PK-papegøyene og PK-jugend organisasjonen SMED samles på Blitz huset for å tenke nytt."

Noen ganger lurer jeg på hvordan Frp holder ut lukten av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjuball og åttball

Geir Mos utspill har skapt raseri over hele nettet.

Her er en liten snippet postet i gruppen FRP på Blink:

"for en jævla irrelevant drittgruppe.

frp burde faen ikke få lov til å kalle seg "liberale" (som er noe helt annet enn liberalere), og med en såpass totalt evneveik, kverulant og retardert partiformann som carl ivar hagen (som ikke klarer å diskutere saklig ett eneste sekund og aldri har fremmet noe annet enn idiotiske formuleringer og "idèer") så er og forblir dette partiet for tullete fremmedfryktene skaprasister som sitter og er redd for utlendinger på bussen fordi de "leste i avisen at de gjorde mye slemme ting" og vil ha dem ut. nuff said. selv om frp er et "liberalt" parti, gjetter jeg at jeg blir moderert nå."

Dette er en holdning jeg støtter. Hvis Frp kan ytre seg rasistisk kan andre ytre seg på en helt ny og spennende måte når det gjelder Frp'ere.

Fair is fair :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis Frp kan ytre seg rasistisk kan andre ytre seg på en helt ny og spennende måte når det gjelder Frp'ere.

Fair is fair :ler:

Sånn har det da vært lenge, i ytringsfrihetens og kontinuitetens navn.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest niball und tiball

Jepp! :ler:

Men det er faktisk viktig å holde en klar linje mot dette her. Jeg har ikke sett på maken til usportslig utspill.

Å holde rasismen i sjakk er minimum for hva jeg forventer av politikere. Man burde ikke bruke slike metoder for å skaffe seg stemmer - det forsøpler politikken og rakker ned på demokratiet.

Det verste er at dette kommer fra Frp sentralt - Geir Mo er en av de eldste Frp'erne og har stått bak mye av .. ehm ... berg og dalbane-politikken helt siden 80-tallet.

Dette bekrefter noe jeg har hevdet til det kjedsommelige: at Frp ER et rasistisk parti og at grumset man finner på nett gir en god pekepinn på partiets kjerneverdier.

Og, oh-la-la som vi skal gni DET inn i de leire som mener Frp = partiprogrammet; puselusk med sukker på :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poli-en, poli-to, poli-tr

Og det mangler jo ikke på sympatisører som kan gjøre drittjobben med å renske opp - jeg kan allerede føle Geir Mo-effekten slå inn blant utyskene som basker i svovelet rundt om kring.

De trenger legitimering og alminneliggjøring av sine ekstreme synspunkter, det har de nå fått iom. at en sentral Frp-politiker står frem og sier det er greit.

Her er et sample:

"Ankenes [406] 23.05.05 21:47

Imamer på slaktekontroll for kyllinger i Trøndelag

Ja dette var et merkelig skue. Her kommer to Imamer, sjegget og jævli, ser nesten ut som halvbrødre til bin Laden, og de er på kontroll på et slakteri for kyllinger i Trøndelag, ikke for å se om denne stakkars jævla kyllingen blir slakta hurtig og effektivt, nei, de skulle se om den blir slakta etter muslimsk måte, ved at holdet kuttes av og kyllingen blør til døde, samtidig som en muslim måtte stå å avsi en bønn til Allah for hver jævla kylling som fikk hodet skjært av.

Ja dette skjer altså idag i Norge i år 2005, og jeg tenkte da: Hvordan tror dere

det vil se ut når vi skiver 2055?

Jo da har de også forlengst overtatt alt som heter slaktehus i Norge, og da slaktes alle dyr på denne djevelske og pinefulle måte for de stakkars dyra.

Men som vi veit, disse folka har hverken følelser for mennesker eler dyr. Det ser vi hver jævla dag på TV når det smeller 3-4 bilbomber i Irak, og flere hundre er drept og lemlestet..

-----------------------------------

Havkatt [894] 23.05.05 22:06

Antar at dette er en berikelse for våre slakteriansatte, som hittil var opplært til human avlivning av dyr. Nå er seigpining åpebart tillatt og ønsket.

For noe svineri ---- uff da, ikke politisk korrekt ord, kunne jo støte noen. Altså, for å si det i PK-korrekt sjargong: Det kan finnes noen mindre motforestillinger av mindre betydning mot den tradisjonsrike muslimske avlivningen av fjærkre. Da millioner av muslimer har lang erfaring med denne typen avlivning, antar vi at man kan se bort fra slike ubegrunnede reservasjoner.

---------------------------

xtra [1623] 23.05.05 22:13

Dette var et skremmende skue.

Sosialistenes Multikultur brer om seg i gamlelandet. - Grusomt !

---------------------------

Malepus [6033] 23.05.05 22:21

Er det for mye for langt at ALLE skal følge norsk lov i Norge????

Er det ikke ille nok med slaktinga som det er om det ikke skal gjøres enda verre for de stakkars dyra?

Jeg forlanger at noen straks griper tak i dette!

---------------------------

Moskos [1761] 24.05.05 08:39

Lurer på hva som hadde skjedd dersom man, av dyrevernhensyn, nektet å slakte på den måten? Opprør og opptøyer?

---------------------------

xtra [1629] 24.05.05 08:43

La OSS bestemme hva som lovlig i Norge !

Passer ikke vedtaket, så kan muslimene bare pakke å reise dit de kommer fra."

For ordens skyld: Det disse faktisk VET om halal slakting er like offset og ignorant som språkbruken tilsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Er du retardert? FrP er imot rasisme og diskriminering.

De behøver ikke skrive under på noe slikt.

Du er ganske fjern hvis du plukker fra innlegg på nettet og later som det representerer hva partiet står for. Antirasismeprofittørene prøver seg igjen, men man skal passe seg for å skrive under på slike ting. Hva er deres definisjon på rasisme og diskriminering? Antirasismeprofittørene pleier å ha en rimelig bred definisjon, slik finner de mer rasisme og øker muligheten til å skaffe penger. Man bør ikke la slike organisasjoner diktere den politiske debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ojda?

> Antirasismeprofittørene

:ler:

Er dette den nye definisjonen?

Jeg synes avataren din blir mer og mer riktig for hver dag som går, val-halal.

Frp viser fingeren til samfunnet, som har gått sammen i et TVERRPOLITISK forslag om å avstå fra rasistiske utspill.

Jeg bare minner om at det ikke er dødsstraff for å bryte avtalen med SMED. Det var vel mer en appell om å holde seg selv litt i skinnet i disse ulvetider.

Altså: Ryktene om at alle som bryter en slik avtale - som ikke er nedskrevet i Grunnloven riktig ennå - øyeblikkelig blir sendt til Gulag, er betraktelig overdrevet.

FYI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Så hva er vitsen da? For å gi denne antirasismeprofittøren noe å drive med? Skulle de ikke komme senere i valgkampen med pekefingeren og snakke om brudd på denne avtalen tror du? Man bør bare le av disse tullingene som har skaffet seg et levebrød gjennom å drive heksejakt og tull. Hva skal man med 1001 organisasjoner som jobber mot rasisme, herregud. Denne avtalen er helt unødvendig, kommer det noe rasistisk så blir det reagert på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Jeg synes avataren din blir mer og mer riktig for hver dag som går, val-halal.

Frp viser fingeren til samfunnet

Den fingeren går ut til pk-pøbler, nazier, rødfascister, islamister og annet antidemokratisk pakk. Nei til pkpøblers herskesyke, arrogante, intolerante, selvgode meningsfascisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polifem!

> kommer det noe rasistisk så blir det reagert på uansett.

Jeg tror idéen er å virke vennlig forebyggende. Dialog i stedet for dunke-i-hodet, sant?

Uhm, I think maybe you won't understand ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Polysix..

> Den fingeren går ut til pk-pøbler, nazier, rødfascister, islamister og annet antidemokratisk pakk. Nei til pkpøblers herskesyke, arrogante, intolerante, selvgode meningsfascisme.

Gee. Jeg som trodde dette var et diskusjonsforum for kvinner.

Du tror ikke du overreagerer _litt_ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Kanskje, men setningen var god å skrive. Pkpøblers meningsfascisme er et onde, de skal ikke få stå uimotsagt i sin indoktrineringskampanje. Må nesten følge opp gjest nummer 1 i skrivestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polyanna!

> Må nesten følge opp gjest nummer 1 i skrivestil.

Heller Mos utspills-stil, tipper jeg.

Du fremmer meget ekstremistiske synspunkter i et språk som faktisk ikke er spesielt flatterende.

For deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

Så hva skal du gjøre med det? Få meg til å skrive under avtale om å være snill gutt?

I brevet fra antirasismeprofittøren SMED står der skrevet.

De undertegnede forplikter seg til å:

2. Ikke spre, eller oppfordre andre til å spre, publisere eller på noen måte gi sin tilslutning til noe materiale, det være seg løpesedler eller plakater, innslag i etermedia eller elektroniske fora, som med stor sannsynlighet vil bidra til økt grad av diskriminering og mindre toleranse mellom mennesker med ulik etnisk opprinnelse, hudfarge, eller religiøs tilknytning.

La oss si man har statistikk som viser at Somaliere er mer kriminelle og jobber mindre enn noen annen gruppe, hvis man sprer dette vil man kanskje kunne bidra til "mindre toleranse".

Jeg ser problemet med dette, FrP gjør rett i å ikke skrive under på dette tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chang Darc

OK.

Så da vil Frps agenda se omtrent slik ut:

2. Spre, eller oppfordre andre til å spre, publisere materiale, løpesedler eller plakater, samt lage innslag i etermedia eller elektroniske fora, som vil bidra til økt grad av diskriminering og mindre toleranse mellom mennesker med ulik etnisk opprinnelse, hudfarge, eller religiøs tilknytning.

Så dere vil lage bråk? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt rart med frp er at de er opptatt av frihet og å ha få lover samtidig som de forlanger strenge straffer ved lovbrudd.

Sosialistene liker å ha mange lover, - men kanskje litt lavere strafferammer.

Sitter og funderer hva som er best, - og kom fram til:

Hvorfor er det ingen politiske partier som vil ha få lover og lave straffer, - dvs mye frihet for enkeltinidividet og mange frihetsgoder i samfunnet?

Problemet til FRP er at de bruker straff for å belønne de som ikke straffes, - man tar gulroten alene og lar pisken gå utover andre...

Problemet til sosialistene er at de bruker straff for å ødelegge de som lykkes,- man pisker de lykkeligste for å gi gulroten til de som ikke lykkes....

Begge deler er like feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
OK.

Så da vil Frps agenda se omtrent slik ut:

2. Spre, eller oppfordre andre til å spre, publisere materiale, løpesedler eller plakater, samt lage innslag i etermedia eller elektroniske fora, som vil bidra til økt grad av diskriminering og mindre toleranse mellom mennesker med ulik etnisk opprinnelse, hudfarge, eller religiøs tilknytning.

Så dere vil lage bråk? :sjarmor:

Du luket ut en viktig formulering.

som med stor sannsynlighet vil bidra til økt grad av diskriminering og mindre toleranse mellom mennesker med ulik etnisk opprinnelse, hudfarge, eller religiøs tilknytning.

Hva er det som gjør at det er stor sannsynlighet?

Det er mye som sannsynligvis kan bidra til mindre toleranse ser du. Dette er problematisk, det er også problematisk at de senere oppfordrer politikerne til å legge press på media til å følge de samme retningslinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...