Gå til innhold

Du som er veganer/spiser plantebasert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke forskjeller merker du fra å spise «vanlig»? Jeg er ikke veganer men synes det er veldig interessant og lurer derfor på dette. 

Anonymkode: e2362...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veganer av etiske grunner, og kan ikke si at jeg merker så mye på kroppen om det var det du mente. Jeg syns maten smaker mye bedre, så har faktisk gått litt opp i vekt. 

Anonymkode: e382b...0e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste mye vegansk før jeg ble veganer så merker ikke så mye. Litt mer energi nå fordi jeg spiser så bevisst.

Anonymkode: ec29a...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer energi, kan spise mer mat uten å legge på meg (lager det aller meste fra bunn), bedre mat, finere hud og blir nesten aldri syk lenger 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke forskjeller merker du fra å spise «vanlig»? Jeg er ikke veganer men synes det er veldig interessant og lurer derfor på dette. 

Anonymkode: e2362...779

Forskjell på hva da?

Og jeg spiser helt vanlig mat :)

Anonymkode: edaed...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre hud og hår, ned i vekt, følelse av mye mer velvære i kroppen, blir ikke syk når de rundt meg blir det, spirituelle evner skyter i været.

Anonymkode: 1c4ab...b7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen dårlig samvittighet når jeg spiser, så da stresser jeg mindre og har det bedre med meg selv. That's it hehe :P 

Anonymkode: 8b5c2...ca8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kronisk autoimmun hudsykdom (atopisk dermatitt) og merker stor forskjell på huden. I tillegg har jeg gått fra å ha sterke menstruasjonssmerter til knapt smerter i det hele tatt. Dette kan riktignok være tilfeldig at ble bedre når jeg la over til et vegansk kosthold. Men jeg trives som veganer og synes det er så mye god mat! Før jeg ble veganer merket jeg også at kumelk trigget hudsykdommen. 

Anonymkode: 01e23...f93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig kommet i kontakt med englene. Mine energifelt svulmer, og auraen har blitt sterkere. Jeg «ser» andre mennesker på en ny måte og jeg kan se hvem som har svin på skogen og hvem som er onde. 

Anonymkode: cde62...649

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen dårlig samvittighet når jeg spiser, så da stresser jeg mindre og har det bedre med meg selv. That's it hehe :P 

Anonymkode: 8b5c2...ca8

Du har bedre samvittighet fordi flere dyr må dø for din mat og det ødelegger matjorda? Når man spiser dyr direkte, så skader man faktisk færre dyr enn hvis man spiser vegansk. Med mindre du høster alt du spiser fra nærområdet ditt, aldri gjødsler med kunstgjødsel, aldri bruker feller eller gift, og aldri pløyer eller graver i matjorda. Det kan ta så lite som 10 år med åkerdrift for å tømme matjorda for den næringen det tok naturen (inkludert beitedyr) 1000 år å bygge opp! Vi trenger faktisk flere beitedyr for å motvirke ørkenifisering

Anonymkode: ecbce...661

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har bedre samvittighet fordi flere dyr må dø for din mat og det ødelegger matjorda? Når man spiser dyr direkte, så skader man faktisk færre dyr enn hvis man spiser vegansk. Med mindre du høster alt du spiser fra nærområdet ditt, aldri gjødsler med kunstgjødsel, aldri bruker feller eller gift, og aldri pløyer eller graver i matjorda. Det kan ta så lite som 10 år med åkerdrift for å tømme matjorda for den næringen det tok naturen (inkludert beitedyr) 1000 år å bygge opp! Vi trenger faktisk flere beitedyr for å motvirke ørkenifisering

Anonymkode: ecbce...661

Jeg er ikke en vegetarianer, men det er to ting jeg vil påpeke her:
1. Å produsere kjøtt krever mye mer landjord enn å produsere frukt/grønnsaker. Hvor tror du maten til dyrene kommer fra?
2. Selv om vi alle blir veganer, er det mulig å la beitedyr leve i fri og la dem motvirke ørkenifisering. Dyrene har klart og klarer seg fint uten vår innblanding. Hvis du ser på videoen, er det mennesker skylden i ørkenifisering fordi vi drepte elefanter.

Dessuten synes jeg at mennesker spiser altfor mye kjøtt idag. Man er ikke nødt til å spise kjøtt hver dag. Det holder med 1-2 dager i uken.

Anonymkode: 8630d...00d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjule spiseforstyrrelsen min og få skryt for hvor sunn og flink jeg er som er veganer. Vinn vinn. 

Anonymkode: 97704...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.11.2019 den 4.31, AnonymBruker skrev:

Du har bedre samvittighet fordi flere dyr må dø for din mat og det ødelegger matjorda? Når man spiser dyr direkte, så skader man faktisk færre dyr enn hvis man spiser vegansk. Med mindre du høster alt du spiser fra nærområdet ditt, aldri gjødsler med kunstgjødsel, aldri bruker feller eller gift, og aldri pløyer eller graver i matjorda. Det kan ta så lite som 10 år med åkerdrift for å tømme matjorda for den næringen det tok naturen (inkludert beitedyr) 1000 år å bygge opp! Vi trenger faktisk flere beitedyr for å motvirke ørkenifisering

Anonymkode: ecbce...661

Åkerdrift benyttes jo i STOR grad nettopp for å mate dyrene som du "spiser direkte". Krever jo mye mindre matjord å fø mennesker enn kyr, og jo flere dyr vi aler opp, jo verre for miljøet. Selv i Norge er en andel av dyrefôret fra soya produsert i Brasil (der regnskog egentlig skulle ha vært). Man må nesten se på hele bildet når man skal argumentere på den måten. ;) 

Anonymkode: 8b5c2...ca8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 4.31, AnonymBruker skrev:

Du har bedre samvittighet fordi flere dyr må dø for din mat og det ødelegger matjorda? Når man spiser dyr direkte, så skader man faktisk færre dyr enn hvis man spiser vegansk. Med mindre du høster alt du spiser fra nærområdet ditt, aldri gjødsler med kunstgjødsel, aldri bruker feller eller gift, og aldri pløyer eller graver i matjorda. Det kan ta så lite som 10 år med åkerdrift for å tømme matjorda for den næringen det tok naturen (inkludert beitedyr) 1000 år å bygge opp! Vi trenger faktisk flere beitedyr for å motvirke ørkenifisering

Anonymkode: ecbce...661

:roll:

Anonymkode: edaed...fd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.11.2019 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Kan skjule spiseforstyrrelsen min og få skryt for hvor sunn og flink jeg er som er veganer. Vinn vinn. 

Anonymkode: 97704...e85

Så du spiser plantebasert med andre ord? Foe veganer er du ikke da veganisme handler om mer enn kosthold.

Hilsen en veganer som også har en spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: edaed...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke så slapp etter mat. Bedre hud. Så og si aldri hard i magen lenger. 

Anonymkode: 77708...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du spiser plantebasert med andre ord? Foe veganer er du ikke da veganisme handler om mer enn kosthold.

Hilsen en veganer som også har en spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: edaed...fd5

En veganer er en som spiser vegansk(plantebasert) mat eller??

Anonymkode: ad8cc...773

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...