AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Har hørt rykter om at ugifte ikke får bo på samme hotellrom i noen araberland. Stemmer det? Vi har med barnet vårt også, så vi håper det hjelper på. Vi skal bare ha en natt på hotell ifm mellomlanding. Anonymkode: c3f32...ea2
Fru Uperfekt Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 Hvorfor i alle dager har du lyst å legge igjen penger i slike regimer? 10
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 7 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Hvorfor i alle dager har du lyst å legge igjen penger i slike regimer? svar på det jeg spør om! Det er mellomlanding for at turen til barnet skal bli best mulig på lang reise, det koster oss 300kr, så vi legger ikke igjen mengder med penger akkurat. Anonymkode: c3f32...ea2 3
Fru Uperfekt Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: svar på det jeg spør om! Det er mellomlanding for at turen til barnet skal bli best mulig på lang reise, det koster oss 300kr, så vi legger ikke igjen mengder med penger akkurat. Anonymkode: c3f32...ea2 Beklager men bare 1kr lagt igjen i slike regimer er 1kr for mye Svarene på sp ditt ligger på nett. 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hørt rykter om at ugifte ikke får bo på samme hotellrom i noen araberland. Stemmer det? Vi har med barnet vårt også, så vi håper det hjelper på. Vi skal bare ha en natt på hotell ifm mellomlanding. Anonymkode: c3f32...ea2 Hjelper på? Å vise at dere har et utenomekteskapelig barn i et muslimsk land? I beste fall finner dere et hotell som sier OK, men i verste fall (i følge loven der) så kan dere risikere en rekke seriøse problemer. Du får ta kontakt med hotell og spør på forhånd. Jeg hadde ikke mellomlandet der. Anonymkode: 807a1...857 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 Vel, du bryr deg åpenbart ikke om menneskerettigheter, men du kan havne i fengsel Anonymkode: 009f3...f7b 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg bare lurer, hvordan vet de at dere ikke er gift? Anonymkode: 790ce...121
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 Hadde holdt meg på flyplassen. Ungen klarer fint en ukomfortabel natt. Anonymkode: 6fe9d...b13 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #9 Skrevet 29. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurer, hvordan vet de at dere ikke er gift? Anonymkode: 790ce...121 Vet ikke... jeg sier bare jeg har hørt om det. Men vet ikke om det er rykter eller om det er sant. Anonymkode: c3f32...ea2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #10 Skrevet 29. oktober 2019 Takk for alle svar på spm mitt da dere. Veldig hyggelig at dwre vil hjelpe til Anonymkode: c3f32...ea2 2
Illuminatum Skrevet 29. oktober 2019 #11 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hørt rykter om at ugifte ikke får bo på samme hotellrom i noen araberland. Stemmer det? Vi har med barnet vårt også, så vi håper det hjelper på. Vi skal bare ha en natt på hotell ifm mellomlanding. Anonymkode: c3f32...ea2 Om dere har samme etternavn er det nok ingen som vil sjekke om dere er gift eller ikke. Men reglene er:Utenomekteskapelige forbindelser - Det er forbudt å bo sammen med, eller dele hotellrom med, en person av motsatt kjønn dersom en ikke er gift eller har nært slektskap til vedkommende. Dette praktiseres strengere i Qatar enn i andre Gulf-land (unntatt Saudi-Arabia). Man risikerer fengselsstraff og/eller bot og utvisning. Endret 29. oktober 2019 av Illuminatum tillegg
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #12 Skrevet 29. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar på spm mitt da dere. Veldig hyggelig at dwre vil hjelpe til Anonymkode: c3f32...ea2 Du må fremlegge ekteskapsattest på landets språk eller engelsk. Kvinner skal ha følge av enten ektefelle, fedre, voksne brødre eller sønner, så her må du finne en annen løsning om du ikke vil havne i alvorlig trøbbel og spørsmålet er seriøst. Anonymkode: ec1c6...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #13 Skrevet 29. oktober 2019 https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/qatar_reiseinformasjon/id2464219/ Linken og infoen er fra 2017, se om du finner en nyere, hvis ikke ringer du ud. Anonymkode: ec1c6...0dd 2
GjestSiden2006 Skrevet 29. oktober 2019 #14 Skrevet 29. oktober 2019 Vel, det er strengt der. Har vært der, og bodde med nære venner av familien. De vennene måtte gifte seg her i Norge før de fikk bo sammen der bede, å jobbe. Ring ambassaden. Forhør deg om evt. overnatting på flyplassen, er det trygt med barn? Hva med to separate hotellrom? 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #15 Skrevet 29. oktober 2019 Så vidt jeg vet er det de færreste hotellene som faktisk krever bevis på at dere er gift. Men hvis du av en eller annen grunn må kontakte politiet/myndighetene mens du er der, kan det oppstå trøbbel. Jeg tror det kommer til å gå helt fint med en natt der, men jeg ville sjekket det opp med ambassaden. Beklager at du får så mange usaklige svar, forresten. Anonymkode: 999e1...7f9 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #16 Skrevet 29. oktober 2019 Svaret over er riktig. Så lenge du ikke av en hvilken som helst grunn kommer i kontakt med politiet kommer ingen til å spørre deg om sivilstatus. Jeg har bodd på hotell i både Qatar og UAE med min ugifte partner med annen hudfarge og etternavn. Ingen kommer til å spørre om sivilstatus, hverken på hotellet eller andre steder. Muligens annerledes om du er muslim, men ser du vestlig ut er det null problem. Om noen Mot formodning spør ville jeg nok likevel sagt at vi var gift, men at dere ikke har samme etternavn betyr ingen det. Det er helt normalt mange steder i verden. Anonymkode: 6785d...c57 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #17 Skrevet 29. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/qatar_reiseinformasjon/id2464219/ Linken og infoen er fra 2017, se om du finner en nyere, hvis ikke ringer du ud. Anonymkode: ec1c6...0dd 2 timer siden, GjestSiden2006 skrev: Vel, det er strengt der. Har vært der, og bodde med nære venner av familien. De vennene måtte gifte seg her i Norge før de fikk bo sammen der bede, å jobbe. Ring ambassaden. Forhør deg om evt. overnatting på flyplassen, er det trygt med barn? Hva med to separate hotellrom? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet er det de færreste hotellene som faktisk krever bevis på at dere er gift. Men hvis du av en eller annen grunn må kontakte politiet/myndighetene mens du er der, kan det oppstå trøbbel. Jeg tror det kommer til å gå helt fint med en natt der, men jeg ville sjekket det opp med ambassaden. Beklager at du får så mange usaklige svar, forresten. Anonymkode: 999e1...7f9 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svaret over er riktig. Så lenge du ikke av en hvilken som helst grunn kommer i kontakt med politiet kommer ingen til å spørre deg om sivilstatus. Jeg har bodd på hotell i både Qatar og UAE med min ugifte partner med annen hudfarge og etternavn. Ingen kommer til å spørre om sivilstatus, hverken på hotellet eller andre steder. Muligens annerledes om du er muslim, men ser du vestlig ut er det null problem. Om noen Mot formodning spør ville jeg nok likevel sagt at vi var gift, men at dere ikke har samme etternavn betyr ingen det. Det er helt normalt mange steder i verden. Anonymkode: 6785d...c57 Takk for svar.. jeg nevnte for samboern at kanskje vi skulle gifta oss før vi drar 😂 men fra spøk til alvor, får ringe å høre med ambassaden eller UD. Anonymkode: c3f32...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #18 Skrevet 29. oktober 2019 Doha har et hotell inne på selve flyplassen hvor dere ikke engang behøver gå ut (slipper å gå gjennom sikkerhetskontrollen neste dag) som jeg ville brukt om jeg var dere. Jeg hadde ikke risikert å sjekke inn på hotell utenfor flyplassen. Jeg jobbet som flyvertinne med base i Dubai i tre år og fikk høre enormt med skrekkhistorier i slike situasjoner. Innenfor flyplassens grenser er derimot alt helt annerledes. Anonymkode: 12d42...8c5 12
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #19 Skrevet 30. oktober 2019 Ingen bryr seg hva turister gjør, uansett er det jo bare å si at man er gift. Da vi reiste rundt i Iran ble vi spurt en gang og det var det. Anonymkode: de71a...7d9 2
Merovingian Skrevet 30. oktober 2019 #20 Skrevet 30. oktober 2019 On 10/28/2019 at 9:37 PM, AnonymBruker said: Har hørt rykter om at ugifte ikke får bo på samme hotellrom i noen araberland. Stemmer det? Vi har med barnet vårt også, så vi håper det hjelper på. Vi skal bare ha en natt på hotell ifm mellomlanding. Anonymkode: c3f32...ea2 Ikke noe problem, meg og samboeren har vært i Dubai to ganger og der hører man om samme reglen. Aldri vært noe problem, bare å oppføre seg og ikke tafse, kysse eller holde hender offentlig så er det ikke noe pes. Ikke bry deg om «Midtøsten haterne» her på KG. Nytter ikke å diskutere med den klanen i det hele tatt. God tur, Doha er en kjempefin by å oppleve ved et mellomstopp. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå