Gaupen Skrevet 24. mai 2005 #1 Del Skrevet 24. mai 2005 Min mann og eg har nettopp kommet der i fra, og skal bort igjen så fort vi får råd. Da skal vi leie bil og kjøre til Curk, og litt rundt om. Vi var bare noen netter, men det var helt fantastisk. Lærte fort hvor gatene var og hvilken som gikk til hvor :-) Hvis noen av dere har vært der, fortell litt om hva du såg/opplevde.. Hvis ikke du har vært der.... Dra!!! Det er så vakkert, alle er så høflige, det eneste negative er vel lukten, det luktet så rart på alle utestedene, og ute i gatene... Men det var ikke noe problem :-) Når vi skal reise, så skal vi bli litt mer en noen netter, og reise litt mere rundt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 24. mai 2005 #2 Del Skrevet 24. mai 2005 Hvis man først skal til den øya ville jeg mye heller dratt til Belfast. Det er en supekoselig by med mye mindre "dritt" enn det er i Dublin. Hvis man bare skal gå på pub er det vel mindre interessant hvilken by man er i, men mht atmosfære, sjarm, åpenhet hos folk osv slår Belfast Dublin langt ned i støvlene. Belfast er også en mye tryggere by å ferdes i enn Dublin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupen Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2005 Hei du :-) Eg kan godt skjønne hva du skriver, men eg må få lov å si en ting til... Vi fikk høre at det var mye tyveri og slossing i Dublin. Men vi opplevde aldri noe sånt.. Vi var så heldig og ble kjent med de rette folka, og de var hyggelige mot oss :-) - vi skal reise rundt i hele irland, og se hele landet (men.. De penga de penga hehe ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk Skrevet 27. mai 2005 #4 Del Skrevet 27. mai 2005 jeg har vært i Dublin, og ble ikke så veldig begeistret. Av alle de større byene jeg har vært i Europa, er vel Dublin den byen jeg har falt minst for....synes den var litt grå og kjedelig uten de helt store attraksjonene...Men det er nå min mening. Vi var der ikke så lenge, så jeg fikk kanskje ikke helt riktig inntrykk. Derimot likte jeg vestkysten av Irland veldig godt. Aran Islands, Doolin etc. var fantastisk, og kan anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupen Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 2. juni 2005 Fisk .. Vel, du må være der en stund, få med deg alt som er å få med seg. Museumer fabrikker (Guinnes og wiskey fabrik, så får du prøve smake alt ;-) En stooor Zoo med afrikansk stil, masse en hel del å se på :-) Anbefaling.. Men forskjellig smak :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. juni 2005 #6 Del Skrevet 2. juni 2005 Vi kom hjem fra Dublin for en uke siden, da hadde vi hatt fire kjempeflotte dager der! Jeg liker byen kjempegodt, men så er jeg da også anglofil... Synes det var god stemning der, masse flotte bygninger og kjempebra publiv. Shoppingen var bra, og utrolig hyggelige folk. Har ikke besøkt resten av Irland, så det kan godt hende at det er enda hyggeligere i Belfast eller andre deler av landet. Jeg synes i hvert fall at Dublin var kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk Skrevet 2. juni 2005 #7 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei igjen. Vi var faktisk både på Guiness bryggeriet og i Zoo, samt på Trinity college og Temple Bar, men jeg falt ikke helt for byen allikevel. Tror allikevel jeg kanskje hadde fått et annet inntrykk om vi hadde vært der lenger, slik som du sier. Men jeg anbefaler virkelig resten av Irland (Kilkenny, Galway, Doolin, Aran Islands, Newgrange) -veldig flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå