AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #21 Del Skrevet 30. oktober 2019 Kjæresten har ikke barna sine denne julen så vi to skal feire alene. Både min familie og hans syns dette er koselig. Hadde de sakt noe negativt hadde vi ikke brydd oss. Du bestemmer selv over hva du vil gjøre. Anonymkode: 2db87...800 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #22 Del Skrevet 11. november 2019 På 30.10.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev: Om folk synes du er sær eller ei, hva betyr det egentlig? Folk synser noe uansett, og det kan man ikke kontrollere, men man kan kontrollere hvor hyggelig jula blir. Dersom du har lyst til å være alene: vær alene😊 Her i huset er vi meg, min mann og våre to barn, og vi feirer jul bare oss fire sammen, ikke med andre. Familiene synes det er "synd", men jeg har valgt å gi blaffen i det. Her spiser vi sushi og pizza på julaften, eller noe annet vi har lyst på, og pepperkakehus og Ben and Jerry's til dessert. Folk bare rister på hodet når jeg forteller det. Men vet du hva? Vi gjør det som er hyggeligst for OSS, og så kan andre gjøre det som er best for DEM. Ingen får presse meg til tradisjonstung julefeiring dersom jeg ikke ønsker det selv. Det er vel kanskje dette som er greia, at man gjør som det passer en selv, og ikke tenker alt for mye på hva andre gjør. Føler ingen forpliktelser i forholde til fjerne slektninger, men det med mor er et vanskelig tema.. Anonymkode: 018c0...d65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #23 Del Skrevet 11. november 2019 Det blir byferie på meg i jula i år. Alene. Jeg skal ta lange bad, kjøpe deilig badesalt, lange frokoster, lese bøker og se filmer. Kose meg. Ungene er hos faren sin. Anonymkode: d394c...704 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #24 Del Skrevet 12. november 2019 Jeg synes du skal gjøre akkurat det du selv har lyst til TS. I år skal jeg nemlig også være alene i jula. Resten av familien blir delt i 2 i år. Mitt søsken og ektefelle kommer til å feire jul hos et av sine barn med dennes ektefelle og deres barn, svigerforeldre og svoger, pluss mitt søskens svigerforeldre. Jeg er invitert, men må da sitte totalt 5 timer i bilen på julaften, hvor halvparten av tiden er kjøreturen hjem igjen natt til 1. juledag. Det kommer til å være 2-3 tiden på natta før jeg da er hjemme igjen. Mine foreldre inviterer også, men det er enda lenger å kjøre dit, og jeg har dyr som jeg ikke kan ta med, så jeg må hjem på 1, juledag enten jeg vil eller ikke. Altså blir jeg hjemme i år. Lager julemat, koser meg sammen med mine egne dyr. Ser tegnefilmer, leser julehefter, hører julemusikk og åpner en flaske rødvin til maten Riktig god jul TS 🎄 🎅 Anonymkode: bb374...a40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #25 Del Skrevet 30. november 2021 Da tar jeg endelig ''steget'' i år, og feirer jul for meg selv. Det ble en lengre mobilsamtale ''hjem'', men fikk forklart meg, og fikk forståelse for det. Så nå blir det jul alene denne gang, og jeg kjenner jeg gleder meg vil savne ungene, men det er annenhver jul med de, så da må man gjøre det beste ut av situasjonen. Har allerede planlagt mat, drikke og hvordan dagen skal være, og ser virkelig fram til jula. Har til og med tatt feriedager før og i rumjulen. Anonymkode: 018c0...d65 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #26 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tar jeg endelig ''steget'' i år, og feirer jul for meg selv. Det ble en lengre mobilsamtale ''hjem'', men fikk forklart meg, og fikk forståelse for det. Så nå blir det jul alene denne gang, og jeg kjenner jeg gleder meg vil savne ungene, men det er annenhver jul med de, så da må man gjøre det beste ut av situasjonen. Har allerede planlagt mat, drikke og hvordan dagen skal være, og ser virkelig fram til jula. Har til og med tatt feriedager før og i rumjulen. Anonymkode: 018c0...d65 Så bra! Håper du får en hyggelig jul! Og kos deg masse! Anonymkode: cca41...620 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 30. november 2021 #27 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.10.2019 den 13.16): Kort forklaring: i partallsår har jeg ungene i jula, og vi feirer sammen med min brors familie og min mor. Perfekt for både store og små I år er det oddetallsår, jeg har ikke ungene og broren min og familien til han feirer med hans svigerfamilie. I oddetallsår inviterer min mor storfamilien, noe som innebærer at takker jeg ja til å komme til henne, så sitter jeg og småprater med folk/fjerne slektninger jeg aldri snakker med ellers. Jeg ønsker egentlig bare å være for meg selv slik alternativene er denne julen. Ordne meg noe godt å spise, se noen gode serier og lese et par bøker. Men hvor sosialt uakseptabelt er det å velge slik? Er det slik at man blir sett på som sær, rar, merkelig om jeg velger å bli alene denne julen, sitte alene på julekvelden og 1.juledag? Anonymkode: 018c0...d65 Helt greit å velge slik, men da må du ikke bli overrasket når de etter hvert slutter å invitere deg på ting lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 30. november 2021 #28 Del Skrevet 30. november 2021 Det høres helt nydelig ut! Kos deg 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #29 Del Skrevet 6. desember 2021 Cole skrev (På 30.11.2021 den 13.53): Helt greit å velge slik, men da må du ikke bli overrasket når de etter hvert slutter å invitere deg på ting lenger. Akkurat i denne sammenheng er jo ikke det noe stort problem. Jeg snakker jo mer med min mor og det er mer personlig å dra på besøk til min mor på alle andre tidspunkter. Nå er mitt opplegg for denne jula uansett klart, det blir julefeiring med ungene 21. og 22, samt at jeg har de fra 29. og over nyttår. Det er de viktigste dagene for meg denne jula. Det blir tradisjonelle dager med de, bare at det ikke er på selve juledagene. Julaften og 1. og 2.juledag skal jeg ha det helt rolig, masse god julemat, mye lesestoff ligger klar og jeg har et flere serier liggende klar ved behov men gleder meg egentlig mest til stillheten. Anonymkode: 018c0...d65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #30 Del Skrevet 11. november 2022 Dytter opp tråden for årets jul. Anonymkode: b0dd2...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #31 Del Skrevet 11. november 2022 Jeg skal være alene/for meg selv Føler meg ikke alene, nå er det på en lørdag også. Så tenker jeg kjører taco eller hjemmelaget pizza Overser jula fint, gjort det i ca 10år. Synes det blei kjedelig å feiere med foreldre og søsken. Vi passer dårlig sammen som personer også, møtes nok resten av året på "plikt". Det som er morsomt er jo hvor forskrekket folk blir når noen sier de ikke vil feire jul eller skal være alene, bare det alene er jo nok til å la være 😅 Nordmenn og normer.....her skal du ikke trå mye feil! Fredagstaco er også tydeligvis like viktig som jula for noen...🤣 Nordmenn er vel kanskje noen av verdens mest konforme utenom nord-korea/midt-østen. Anonymkode: 6e90b...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå