Gå til innhold

Bivirkninger av Ovitrelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg satte inn Ovitrellesprøyte fredag den 18 oktober ettermiddag. Hadde ikke noe særlig bivirkninger da, ble bare øm rundt der jeg satte inn sprøyta samme dag og dagen etter. Ellers har jeg ikke hatt noe mer bivirkninger. Men de siste to dagene (26-28 oktober) har jeg mye stikkende smerte i høyre nedre del av magen, rygg og høyre eggstokk. Det er ikke samme smerte som mensen smerter. Noen andre som har opplevd dette, og burde jeg kontakte legen nå eller vente i noen dager?

Anonymkode: cd526...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ingen erfaring selv.

Det kan bare vær selve eggløsningen du har kjent, men om du er bekymret så ta kontakt med lege 😊

Anonymkode: 0a358...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre ingen erfaring selv.

Det kan bare vær selve eggløsningen du har kjent, men om du er bekymret så ta kontakt med lege 😊

Anonymkode: 0a358...8a4

Første gangen jeg bruker Ovitrelle så jeg kan ikke veldig mye om det, fikk ikke en bra forklaring heller fra gyn, utenom å ha samleie samme dag og dagen etter. Ut i fra det antok jeg at jeg ville få eggløsning kort periode (få dager) etter jeg satte inn sprøyta. Er det mulig å få eggløsning så sent? (Fikk mens den 4 oktober)

Anonymkode: cd526...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt «store» smerter dagen etter sprøyten. Var eggløsningen visst. Men 10 dager etter høres ut som noe annet. Kanskje du er gravid? 

Anonymkode: cae0d...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første gangen jeg bruker Ovitrelle så jeg kan ikke veldig mye om det, fikk ikke en bra forklaring heller fra gyn, utenom å ha samleie samme dag og dagen etter. Ut i fra det antok jeg at jeg ville få eggløsning kort periode (få dager) etter jeg satte inn sprøyta. Er det mulig å få eggløsning så sent? (Fikk mens den 4 oktober)

Anonymkode: cd526...fba

Beklager, så ikke godt nok på datoene du skrev! Har du tatt en graviditetstest? Når er ikm?

Anonymkode: 0a358...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, så ikke godt nok på datoene du skrev! Har du tatt en graviditetstest? Når er ikm?

Anonymkode: 0a358...8a4

Litt usikker på når ikm er siden jeg ikke tok eggløsningstest, men vil anta en eller annen dag denne uken. Ennå ikke tatt graviditetstest. Leste noe om at jeg måtte vente minst 10 dager for å unngå å få falsk positiv. Ikke at jeg vet hvordan det føles, men føles ikke ut som jeg er gravid, bare ekstremt mye ubehagelig smerte. Får vente et par dager til før jeg tar en test, og håpe på at det blir positivt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde litt «store» smerter dagen etter sprøyten. Var eggløsningen visst. Men 10 dager etter høres ut som noe annet. Kanskje du er gravid? 

Anonymkode: cae0d...cd4

Kanskje det 😄 får ta en test om et par dager. leste noe om at jeg burde vente minst 10 dager etter sprøyten før jeg tar test. Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være "det gule legemet", altså den follikkelen som slapp et egg som er stor og gir smerter (det er normalt). Jeg kjenner en stikkende smerte på en av sidene i enkelte vanlige sykluser, og gynekologen jeg gikk til mente det var grunnen. Jeg har også brukt Ovitrelle sammen med Clomifren, som gjorde at jeg modnet og slapp to egg samtidig, på samme side, og da hadde jeg ganske mye av det. Jeg tror altså ikke det var pga. Ovitrelle i seg selv, men at den ene eggstokken var stor. 

Hvis du blir gravid skrumper ikke det gule legemet inn igjen, så da kan jo smerten fortsette hvis det er grunnen. Så i utgangspunktet et tegn på at man har hatt eggløsning, men hvis det ikke går over og mensen ikke kommer, kan det være et tegn på graviditet. 

Anonymkode: 3c7c6...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være "det gule legemet", altså den follikkelen som slapp et egg som er stor og gir smerter (det er normalt). Jeg kjenner en stikkende smerte på en av sidene i enkelte vanlige sykluser, og gynekologen jeg gikk til mente det var grunnen. Jeg har også brukt Ovitrelle sammen med Clomifren, som gjorde at jeg modnet og slapp to egg samtidig, på samme side, og da hadde jeg ganske mye av det. Jeg tror altså ikke det var pga. Ovitrelle i seg selv, men at den ene eggstokken var stor. 

Hvis du blir gravid skrumper ikke det gule legemet inn igjen, så da kan jo smerten fortsette hvis det er grunnen. Så i utgangspunktet et tegn på at man har hatt eggløsning, men hvis det ikke går over og mensen ikke kommer, kan det være et tegn på graviditet. 

Anonymkode: 3c7c6...06c

Høler du skriver om min situasjon nå😅 jeg kjenner også som regel svak stikking i enkelte vanlige sykluser. Jeg brukte letrozol fra femte dag etter mensen i fem dager. Tro til gyn fire dager etter jeg ble ferdig med å bruke letrozol og fikk beskjed om at jeg har to modne egg på samme side (høyre) fikk beskjed om å bruke ovitrelle to dager senere siden vi antok ut i fra ultralyden at rundt der vil jeg få eggløsning. Smerten jeg har er i samme side som hvor mine to modne egg er, så kanskje det er dette som skjer og grunnen til så mye smerter. Får krysse fingrene for at det ender opp med baby snart 😍 hvordan gikk det med deg, ble du gravid?🥰

Anonymkode: cd526...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høler du skriver om min situasjon nå😅 jeg kjenner også som regel svak stikking i enkelte vanlige sykluser. Jeg brukte letrozol fra femte dag etter mensen i fem dager. Tro til gyn fire dager etter jeg ble ferdig med å bruke letrozol og fikk beskjed om at jeg har to modne egg på samme side (høyre) fikk beskjed om å bruke ovitrelle to dager senere siden vi antok ut i fra ultralyden at rundt der vil jeg få eggløsning. Smerten jeg har er i samme side som hvor mine to modne egg er, så kanskje det er dette som skjer og grunnen til så mye smerter. Får krysse fingrene for at det ender opp med baby snart 😍 hvordan gikk det med deg, ble du gravid?🥰

Anonymkode: cd526...fba

Krysser fingrene for at det blir resultater denne gangen! Jeg ble ikke gravid med Clomifren og Ovitrelle, men med IVF senere. Nå er jeg gravid med nr. 2. Jeg hadde egentlig stabil eggløsning av meg selv, og de fant ikke noe galt hos noen av oss, så gynekologen hadde ikke så veldig tro på at hormonbehandlingen skulle hjelpe. Det var mer for å prøve noe i påvente av oppstart med IVF. Og to egg = dobbel sjanse den syklusen. Men vi hadde prøvd lenge uten hell, så sjansen var ikke så stor. Jeg har imidlertid hørt om flere som har lykkes på den måten, og håper dere er blant dem :) 

Anonymkode: 3c7c6...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk jeg på alt mulig annet av hormoner i forbindelse med prøverørsforsøk også. 

Men ja, det stakk, murret, krampet, utflod, kvalme.... Jeg var helt sikker på at jeg var gravid, hele 7 ganger, da jeg hadde så mange symptomer. 

Anonymkode: f2825...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Krysser fingrene for at det blir resultater denne gangen! Jeg ble ikke gravid med Clomifren og Ovitrelle, men med IVF senere. Nå er jeg gravid med nr. 2. Jeg hadde egentlig stabil eggløsning av meg selv, og de fant ikke noe galt hos noen av oss, så gynekologen hadde ikke så veldig tro på at hormonbehandlingen skulle hjelpe. Det var mer for å prøve noe i påvente av oppstart med IVF. Og to egg = dobbel sjanse den syklusen. Men vi hadde prøvd lenge uten hell, så sjansen var ikke så stor. Jeg har imidlertid hørt om flere som har lykkes på den måten, og håper dere er blant dem :) 

Anonymkode: 3c7c6...06c

Det er godt å høre at alt endte bra til slutt, og gratulerer 🤩😄

Anonymkode: cd526...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...