Gå til innhold

Bivirkninger p-piller ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ts her. Jeg sluttet på Yasmin i november i fjor, i mai begynte kvisene å komme. Derfor startet jeg på Yasmin igjen. Men syns kvisene har blitt verre. Bør jeg fortsette litt til eller bytte til diane? Har tatt snart 2 brett av Yasmin etter jeg startet igjen

Anonymkode: 0e080...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg sluttet på Yasmin i november i fjor, i mai begynte kvisene å komme. Derfor startet jeg på Yasmin igjen. Men syns kvisene har blitt verre. Bør jeg fortsette litt til eller bytte til diane? Har tatt snart 2 brett av Yasmin etter jeg startet igjen

Diane er jo de p-pillene som hjelper mot kviser/uren hud. I følge min hudlege så får mange disse pillene grunnet uren hud. Jeg har alltid hatt tilnærmet kvisefri hud, så jeg merker ingen forskjell. Fikk iallefall ikke kviser av diane :) 

Anonymkode: 3b288...783

Skrevet

Jeg holdt på å få blodpropp av Yasmin etter bare tre piller... gikk på Diane i 3 år og gikk opp flere kg,og cerazette ga meg småblødninger non-stop. En del av oss tåler ikke p piller og de kan være livsfarlig for oss. Jeg fikk satt opp en liten kobberspiral som heter gynefix 200. Den er helt hormonfri og passer for oss som har liten livmor eller som ikke har født, jeg har korte blødninger og jeg føler meg som meg selv igjen😊

Anonymkode: 4db9c...266

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt Yasmin i mange år. Vekta mi har vært littegrann opp og ned tidligere også, men da jeg begynte med Yasmin la ekstrafettet seg på magen, ikke andre steder. Og er vanskeligere å få vekk. Jeg har også ofte ømme bryster.

Jeg kan ikke bruke mange typer p-piller pga den medisinen jeg er nødt å bruke. Har sjekket at jeg kan bruke p-stav, men fastlegen sa «Nei, du trenger ikke bytte» når jeg sa jeg heller ville ha p-stav. Tør ikke mase på ham. Og jeg vet at at p-piller som Yasmin beskytter mot livmorhalskreft, ved langtidsbruk beskytter de mange år etter man slutter å bruke dem. En trøst for meg som er livredd gynekologer 😏

Anonymkode: 122f7...093

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt Yasmin i mange år. Vekta mi har vært littegrann opp og ned tidligere også, men da jeg begynte med Yasmin la ekstrafettet seg på magen, ikke andre steder. Og er vanskeligere å få vekk. Jeg har også ofte ømme bryster.

Jeg kan ikke bruke mange typer p-piller pga den medisinen jeg er nødt å bruke. Har sjekket at jeg kan bruke p-stav, men fastlegen sa «Nei, du trenger ikke bytte» når jeg sa jeg heller ville ha p-stav. Tør ikke mase på ham. Og jeg vet at at p-piller som Yasmin beskytter mot livmorhalskreft, ved langtidsbruk beskytter de mange år etter man slutter å bruke dem. En trøst for meg som er livredd gynekologer 😏

Anonymkode: 122f7...093

Åå jeg visste ikke at de beskytter mot livmorhalskreft. Tror jeg prøver å gå på Yasmin ihvertfall ut året. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at over tid kom problemene med diane, hvilke problemer var det?

Anonymkode: 3b288...783

Det står i setningen over :)

"Uren hud, humørsvingninger, både lei  meg, fort sint etc, ofte kvalm om morgenen, og migrene-lignende hodepine den uken jeg ikke spiste pillene..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...