AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har startet på Yasmin for ca 2 mnd siden(litt under). Har fått veldig mye og store kviser i ansiktet, mest på venstre kinn. (Jeg er 32 år). Jeg må alltid ha truseinnlegg pga det kommer litt blod gjennom hele dagen. Jeg er veldig utålmodig og lei meg. Før kunne jeg nyte fridagene mine og bare være alene og se serier osv. Nå kjeder jeg meg veldig samtidig som jeg ikke gidder å være med folk. Jeg er også mye lei meg. Begynner å grine for ingenting, feks når de fikk spise kake på farmen. Og det er skikkelig hulking. Går dette over? Kommer det fra oppstart p-piller ? Har gått på p-piller før, samme merket, men kan ikke huske noe av dette. Har bestilt legetime neste uke. Anonymkode: 0e080...cea
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 Det samme skjedde med meg ved andre oppstart på Yasmin. Lege skrev ut et annet merke umiddelbart og det hjalp. Anonymkode: 59fbc...31a 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme skjedde med meg ved andre oppstart på Yasmin. Lege skrev ut et annet merke umiddelbart og det hjalp. Anonymkode: 59fbc...31a Husker du hvilket merke du byttet til? Anonymkode: 0e080...cea
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 Vektoppgang. Gikk opp i vekt flere kilo på et par måneder. Legen min mente at jeg ville bare gå opp et par kg, men når vekten gikk opp så mye på så kort tid fikk jeg litt panikk. Ellers ingen bivirkninger, var redd for å bli deppa, men endret meg ikke mentalt. Gikk på diane. Anonymkode: 3b288...783 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vektoppgang. Gikk opp i vekt flere kilo på et par måneder. Legen min mente at jeg ville bare gå opp et par kg, men når vekten gikk opp så mye på så kort tid fikk jeg litt panikk. Ellers ingen bivirkninger, var redd for å bli deppa, men endret meg ikke mentalt. Gikk på diane. Anonymkode: 3b288...783 Hvor mye gikk du opp? Sluttet du på de? Anonymkode: 0e080...cea
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #6 Skrevet 28. oktober 2019 Stor vektoppgang, migrene og helt ekstreme blødninger. Anonymkode: 75c8b...e28 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stor vektoppgang, migrene og helt ekstreme blødninger. Anonymkode: 75c8b...e28 Hvilke p-piller var det? Anonymkode: 0e080...cea
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke p-piller var det? Anonymkode: 0e080...cea Diane, Yasmin og Microgynon. Anonymkode: 75c8b...e28 2
DrueSmoothie Skrevet 28. oktober 2019 #9 Skrevet 28. oktober 2019 (endret) Jeg fikk tilsvarende symptomer som du beskriver på flere ulike merker, samt noe mer. Uren hud, humørsvingninger, både lei meg, fort sint etc, ofte kvalm om morgenen, og migrene-lignende hodepine den uken jeg ikke spiste pillene... Jeg forsøkte flere ulike merker, Diane (det var de som fungerte best og disse brukte jeg i noen år, men over tid kom problemene), Yasmine, Yasminelle, Trinordiol, Marvelon og til slutt prøvde jeg Cerazette. Cerazette var de verste for meg, til tross for minst hormonmengde. Jeg måtte til slutt bare gi opp piller, og som ett siste forsøk prøvde jeg Nuva-ringen etter anbefaling fra min gynekolog. Det satt langt inne, skulle jeg liksom gå med en ring "oppi der...." hele tiden 😮 Men OK, det var eneste mulighet jeg hadde. Og vet du, ingen symptomer!! Det var helt supert! Jeg hadde noe plager de første 2 ukene husker jeg, men så ga det seg. Jeg gikk så på denne ringen et par år, uten noe som helst problemer! Så om du har problemer med piller anbefaler jeg virkelig denne! Jeg kuttet den ut rett og slett fordi vi begynte å snakke om å få barn. Ringen avgir mindre hormoner, du slipper at det går igjennom magen OG man slipper å huske den dumme pilla hver kveld! Endret 28. oktober 2019 av DrueSmoothie 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg gikk på synfase for lenge siden og den ødela den psykiske helsen min helt. Sluttet på den etter tre år og ble livredd for p-piller, men så måtte jeg begynne på p-piller igjen, begynte på Diane. De tre første månedene var tunge, men så stabiliserte det seg og jeg har ikke hatt noen andre bivirkninger enn flott hud. Anonymkode: 44ee3...6b8 1
Apekatten Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg ble deprimerte og fikk selvmordstanker da jeg gikk på p-piller. Begynte på antidepressiva fordi jeg ikke skjønte at det var pga p-pillene da, men de fikk jeg også bivirkninger av. Sluttet med begge pillene, og da forsvant alle bivirkningene. Jeg begynte på p-piller igjen lenge etterpå, men ble deprimert og fikk selvmordstanker igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 Ble ekstremt deppa av yasmin. Startet opp igjen etter noen år uten (Da de var de eneste som ikke ga meg småblødninger konstant). Ble ikke deppa andre gang men utrolig humørsvingninger. Gikk på de i 3 år men sluttet i sommer pga da fikk jeg blødninger hele tiden også. Nå bruker jeg ikke noe, ekstremt deilig å være seg sjøl igjen, ingen humørsvingninger, helt stabilt humør. Anonymkode: 11464...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #13 Skrevet 28. oktober 2019 Det tok 6 mnd fra jeg begynte på den typen p-pille jeg går på nå til humørsvigningene ble borte. Jeg tok dem i begynnelsen på dagtid og fikk humørsvigning 6 timer etter jeg tok dem der jeg var svært deprimert og så ingen lys i enden av tunnelen i 2 timer. Så begynte jeg å ta dem kl 22 sånn at jeg sov meg gjennom humørsvigningen. Var spent før min første nattevakt etter jeg hadde gått på dem i 6 måneder, men da hadde bivirkningen som sagt gått over. Anonymkode: f7974...fc2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 Høres ut som du burde prøve å bytte til et merke med mer østrogen, som f.eks Oralcon Anonymkode: e9780...3bf
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #15 Skrevet 28. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du burde prøve å bytte til et merke med mer østrogen, som f.eks Oralcon Anonymkode: e9780...3bf Ingen av disse p-pillene inneholder østrogen, men etinyløstradiol. Begge p-pillene har akkurat samme dose etinyløstradiol. De eneste p-pillene på det norske markedet som inneholder østrogen er zoely og qlaira. Anonymkode: f7974...fc2
mellomtomater67 Skrevet 28. oktober 2019 #16 Skrevet 28. oktober 2019 Noen som vet hvordan Microgynon er? vektøkning, blir deppa? andre bivirkninger?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #17 Skrevet 29. oktober 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye gikk du opp? Sluttet du på de? Anonymkode: 0e080...cea Jeg gikk opp fire kilo på 6-7 uker. Sluttet, orket ikke så stor vektoppgang. Jeg har hørt om flere som har lagt på seg en del av p-piller. Ellers hadde jeg ikke noen bivirkninger, ikke noe jeg la merke til i hvert fall. Nå går jeg ikke lenger på piller og kommer nok aldri til å gjøre det, ihvertfall ikke slik jeg ser det i dag Det er ikke verdt det i mine øyne. Anonymkode: 3b288...783
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #18 Skrevet 29. oktober 2019 18 timer siden, DrueSmoothie skrev: Jeg fikk tilsvarende symptomer som du beskriver på flere ulike merker, samt noe mer. Uren hud, humørsvingninger, både lei meg, fort sint etc, ofte kvalm om morgenen, og migrene-lignende hodepine den uken jeg ikke spiste pillene... Jeg forsøkte flere ulike merker, Diane (det var de som fungerte best og disse brukte jeg i noen år, men over tid kom problemene), Yasmine, Yasminelle, Trinordiol, Marvelon og til slutt prøvde jeg Cerazette. Cerazette var de verste for meg, til tross for minst hormonmengde. Jeg måtte til slutt bare gi opp piller, og som ett siste forsøk prøvde jeg Nuva-ringen etter anbefaling fra min gynekolog. Det satt langt inne, skulle jeg liksom gå med en ring "oppi der...." hele tiden 😮 Men OK, det var eneste mulighet jeg hadde. Og vet du, ingen symptomer!! Det var helt supert! Jeg hadde noe plager de første 2 ukene husker jeg, men så ga det seg. Jeg gikk så på denne ringen et par år, uten noe som helst problemer! Så om du har problemer med piller anbefaler jeg virkelig denne! Jeg kuttet den ut rett og slett fordi vi begynte å snakke om å få barn. Ringen avgir mindre hormoner, du slipper at det går igjennom magen OG man slipper å huske den dumme pilla hver kveld! Diane skal vel slik jeg har forstått det hjelpe mot uren hud. Det var det hudlegen min sa, men disse pillene øker faren for blodpropp mer enn de andre p-pillene. Jeg spiste diane i 7 uker, fikk ikke uren hud, ble ikke deppa, men la på meg en del. Fikk heller ikke blødninger den uken jeg ikke spise diane. Anonymkode: 3b288...783
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #19 Skrevet 29. oktober 2019 18 timer siden, DrueSmoothie skrev: Jeg fikk tilsvarende symptomer som du beskriver på flere ulike merker, samt noe mer. Uren hud, humørsvingninger, både lei meg, fort sint etc, ofte kvalm om morgenen, og migrene-lignende hodepine den uken jeg ikke spiste pillene... Jeg forsøkte flere ulike merker, Diane (det var de som fungerte best og disse brukte jeg i noen år, men over tid kom problemene), Yasmine, Yasminelle, Trinordiol, Marvelon og til slutt prøvde jeg Cerazette. Cerazette var de verste for meg, til tross for minst hormonmengde. ! Du skriver at over tid kom problemene med diane, hvilke problemer var det? Anonymkode: 3b288...783
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #20 Skrevet 29. oktober 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 0e080...cea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå