AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Mener å huske at det var i slutten av 30årene? Og da skal man få innkalling ikke sant? Har ikke fått det enda. Har ikke noen problemer eller symptomer altså. Anonymkode: 8853c...d18
Huldra-78 Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 https://www.kreftregisteret.no/screening/Mammografiprogrammet/ Her finner du svar på alt du måtte lure på 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 8 minutter siden, Huldra-78 skrev: https://www.kreftregisteret.no/screening/Mammografiprogrammet/ Her finner du svar på alt du måtte lure på Åja, takk! Så det er ikke før 50 altså. Da har jeg misforstått 😊 Anonymkode: 8853c...d18
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener å huske at det var i slutten av 30årene? Og da skal man få innkalling ikke sant? Har ikke fått det enda. Har ikke noen problemer eller symptomer altså. Anonymkode: 8853c...d18 Når du er 50, kan du velge å bli med i sceningmamografiprogrammet. Før den tid er rutinemessig mamografi ikke å anbefale. Unntaket er dersom du finner noe unromalt ved måndelige selvundersøkelser av egne bryst. Anonymkode: aee04...1f3 1
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 Hvis det i din familie er høyere forekomst av brystkreft enn ellers i samfunnet kan du bli innkalt tidligere.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #6 Skrevet 27. oktober 2019 Og en kan også velge å ikke bli med på mammografiprogrammet. Det er opp tiul hver og en. Fordeler og ulemper må vurderes av den enkelte. Anonymkode: 3ea8b...9dc
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #7 Skrevet 27. oktober 2019 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Hvis det i din familie er høyere forekomst av brystkreft enn ellers i samfunnet kan du bli innkalt tidligere. Er det noe "de" vet? Uansett, det har ikke vært noen tilfeller av brystkreft i min familie som jeg kjenner til. Anonymkode: 8853c...d18
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2019 #8 Skrevet 27. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe "de" vet? Uansett, det har ikke vært noen tilfeller av brystkreft i min familie som jeg kjenner til. Anonymkode: 8853c...d18 Jeg tror det er ganske vanlig at barn av kreftpasienter får tilleggspørsmål når de er hos legen. Uansett er det helt alminnelig i alle de undersøkelser jeg har deltatt i å få spørsmål om det har vært kreft i nær familie. Men jeg kjenner ikke brystkreft så godt at jeg kan svare på akkurat hva "de" vet i denne sammenhengen. Jeg går ut fra at de fleste vet om ens mor eller søster har hatt brystkreft?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå