Gå til innhold

Fosterbarnet flytter hjem

Anbefalte innlegg

Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet (endret)

I 2003 kom en flott gutt til verden. Han måtte flytte fra moren sin, og vi har hatt han siden han var 3 uker  gammel. Da han km til oss var han så liten, hans mor var narkoman. Men vi har hele tiden visst at han ikke var vår, en dag ville moren klare seg og sakte men sikkert har samvær økt, vi har invitert henne til oss i juletiden, påskeferien har hun vært med oss på, sommrferie har vi hatt sammen med henne. osv. Og nå for 5 mnd siden ble det grønt lys fra fylkesnemda, og de skal bo sammen. Jeg gråter av glede men også en tomhet fordi han har vært en del av livet vårt så lenge. Men jeg er så glad at de får bo sammen 

Måtte endre fordi jeg så at det sto at de skulle bo sammen med oss men det skal de ikke.

Endret av jegerstoltmammatil
feil skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok?

Anonymkode: 0cf7c...2df

• Liker 1
Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok?

Jeg skrev vel bare for å skrive av meg tankene men tydeligvis ikke ok det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok?

Mye vits å svare sånn eller? 

Ts, jeg har ikke vært i dine sko, men jeg kan forstå følelsen din. Selvsagt er du glad for at forholdet mellom mor og barn blir bra, og at barnet kan ha trygge rammer hos biologisk mor, men allikvel kan kjenne på tomheten og tristheten av at barnet nå ikke lengre skal bo hos deg (dere?), og ikke lengre skal være rundt deg store deler døgnet. ❤ 

Min venninne bodde hos fosterfamilie i mange år, men kunne etterhvert flytte hjem til far. Men familien hennes hun hadde i fosterfamilien, har aldri blitt glemt. Hun har fremdeles er godt forhold til denne familien, og de vil aldri bli glemt for hennes del i alle fall ❤

Anonymkode: e99f9...4c8

• Liker 31
Skrevet

Så gutten er 16 år og nå skal mora også flytte inn hos dere? 

Anonymkode: fb755...208

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, jegerstoltmammatil skrev:

I 2003 kom en flott gutt til verden. Han måtte flytte fra moren sin, og vi har hatt han siden han var 3 uker  gammel. Da han km til oss var han så liten, hans mor var narkoman. Men vi har hele tiden visst at han ikke var vår, en dag ville moren klare seg og sakte men sikkert har samvær økt, vi har invitert henne til oss i juletiden, påskeferien har hun vært med oss på, sommrferie har vi hatt sammen med henne. osv. Og nå for 5 mnd siden ble det grønt lys fra fylkesnemda, og de skal bo sammen. Jeg gråter av glede men også en tomhet fordi han har vært en del av livet vårt så lenge. Men jeg er så glad at de får bo sammen med oss.

Skjønner deg godt.

Det er gladtrist siden det er bittersøtt 

En blir glad fordet barnet skal få vokse videre opp med en eller begge foreldrene, men trist fordet en så stor del av ens liv skal endres.

Siden du skriver at de skal bo sammen med dere antar jeg mor flytter inn i deres hus slik at kontakten med barnet ikke blir vesentlig endret

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på tilgjengelig informasjon vi får her er dette korrekt. Rart, men korrekt.

Anonymkode: 7426d...0ec

• Liker 4
Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på tilgjengelig informasjon vi får her er dette korrekt. Rart, men korrekt.

Anonymkode: 7426d...0ec

Jeg måtte rette på det, det skal stå at de får bo sammen.

Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

se hva eg har skrevet etter endringen

Skrevet

Hvordan flytte hjem? Har han ikke bodd hjemme hele tiden? Og skal moren flytte hjem sammen med ham?

Skrevet

Åh, så trist for deg, og så bra for mor.

For en flott dame du er! Kanskje du/dere kan være besøkshjem for gutten?😊

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skriver du i kursiv? Får meg til å tro at du er samme person som har funnet på andre rørende historier som du har skrevet i kursiv. Er heller ikke logisk at en 16-åring som har bodd hele livet i fosterhjem flytter til biologisk mor.

Anonymkode: 6382c...618

• Liker 17
Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet
10 minutter siden, minister-mio skrev:

Hvordan flytte hjem? Har han ikke bodd hjemme hele tiden? Og skal moren flytte hjem sammen med ham?

Hei. 

Når jeg skriver hjem så mener jeg hjem til mor, hos oss har han et hjem og da hos mammaen sin er det et hjem

Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du i kursiv? Får meg til å tro at du er samme person som har funnet på andre rørende historier som du har skrevet i kursiv. Er heller ikke logisk at en 16-åring som har bodd hele livet i fosterhjem flytter til biologisk mor.

Anonymkode: 6382c...618

Hælledussen altså. Fordi jeg velger å skrive i kursiv så er jeg en som skriver andre historier? Skal jeg da sammenligne det med dere som velger skrivemåte vanlig?

Og jo når barnet har vært mye sammen med mor og alt lå til rette for det så ja, da kan man søke om det, de har vært i fylkesnemda og fått klarsignal.

Skrevet

Så kjekt, men skjønner det blir litt trist også.

En får se det som om han flytter litt tidlig på hybel 😊 også får en prøve å holde litt kontakt med hverandre. Vil tro det vil være godt både for gutten og mor, da mor har vært litt hos dere i ferier og på samvær tidligere, som en litt utvidet familie.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, jegerstoltmammatil skrev:

Hælledussen altså. Fordi jeg velger å skrive i kursiv så er jeg en som skriver andre historier? Skal jeg da sammenligne det med dere som velger skrivemåte vanlig?

Og jo når barnet har vært mye sammen med mor og alt lå til rette for det så ja, da kan man søke om det, de har vært i fylkesnemda og fått klarsignal.

Hmmm... Jeg tror ikke på historien din, dessverre. Du har tidligere omtalt denne 16-åringen som din biologiske sønn (se vedlagte link). I tillegg har du en del andre litt snåle innlegg, så jeg tror du bare er oppmerksomhetsøkende. Er selv fostermor og stiller et stort spørsmålstegn ved det du forteller.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1312866-besøk-hos-besteforeldre/?tab=comments#comment-24119511

Anonymkode: d7cb8...705

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm... Jeg tror ikke på historien din, dessverre. Du har tidligere omtalt denne 16-åringen som din biologiske sønn (se vedlagte link). I tillegg har du en del andre litt snåle innlegg, så jeg tror du bare er oppmerksomhetsøkende. Er selv fostermor og stiller et stort spørsmålstegn ved det du forteller.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1312866-besøk-hos-besteforeldre/?tab=comments#comment-24119511

Så ts kan ikke ha en biologisk sønn i tillegg til fosterbarn? 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så ts kan ikke ha en biologisk sønn i tillegg til fosterbarn? 

Jo, men du får uansett ikke et nyfødt fosterbarn når du allerede har en nyfødt baby eller er høygravid. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men du får uansett ikke et nyfødt fosterbarn når du allerede har en nyfødt baby eller er høygravid. 

Ts kan jo ha lyvd litt på alder på disse gutta da, for å ikke bli gjenkjent. Hva vet jeg. 

• Liker 6
Gjest jegerstoltmammatil
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 5 egne barn. + 2 fosterbarn der den ene er bare mnd eldre enn den ene. Som i dette tilfelle er denne gutten. Han er noe eldre enn min 16 åring. Og når det gjelder tråden du viser til er det snakk om min biologiske sønn. Jeg er også en som reiser rundt sammen med lokale Bufetats sine folk når det gjelder de fosterhjems samlingene der man prøver å få flere fosterhjem. 

så hvis du nå lurer på hvorfor jeg skriver med vanlig skrift ( bare sånn at i tilfelle dette også kommer opp) er jeg på mobilen min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...