Gå til innhold

Diane p-piller


Solsikke11

Anbefalte innlegg

Hei ☺️ Er det noen som har erfaringer med å slutte på Diane? Og evt erfaring med å slutte på dem etter bruk over flere år? Og erfaring med å bli gravid etter å ha gått på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.10.2019 den 21.31, Solsikke11 skrev:

Hei ☺️ Er det noen som har erfaringer med å slutte på Diane? Og evt erfaring med å slutte på dem etter bruk over flere år? Og erfaring med å bli gravid etter å ha gått på dem?

det er så forskjell fra person til person, så jeg tror ikke det nødvendigvis betyr det samme for deg hva andre svarer. På generell basis sies det at det kan gå inntil ett år fra man slutter på hormonprevansjon før man blir gravid for kroppen på stabilisere seg, men det kan også gå på en syklus☺️


jeg sluttet på Diane etter 14 år, brukte 2,5 år på å bli gravid. Men det har ikke med pillene å gjøre, men at jeg har pcos og trengte utredning etter ett år, og til slutt pergotime for å bli gravid. Så mitt svar betyr nok (forhåpentligvis) lite for deg😉☺️ Lykke til!

Anonymkode: f939d...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 21.31, Solsikke11 skrev:

Hei ☺️ Er det noen som har erfaringer med å slutte på Diane? Og evt erfaring med å slutte på dem etter bruk over flere år? Og erfaring med å bli gravid etter å ha gått på dem?

Diane regnes ikke lenger som ppille på grunn av bivirkninger. Man skal derfor ikke gå i flere år på den pillen. 

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/diane-bayer-ab-547929i

I tillegg, som du ser i linken, den er høy miljørisiko ved denne pillen. 

Anonymkode: 55861...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Diane regnes ikke lenger som ppille på grunn av bivirkninger. Man skal derfor ikke gå i flere år på den pillen. 

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/diane-bayer-ab-547929i

I tillegg, som du ser i linken, den er høy miljørisiko ved denne pillen. 

Anonymkode: 55861...965

Joda, den regnes enda som ppille, men den har en høyere risiko for bivirkning enn andre merker. Den skal derfor ikke brukes av alle og enhver, men hos dem som har behov. Og det er da dem med store utfordringer med huden som får den. (Den brukes også i behandling av akne hos kvinner som ikke nødvendigvis trenger prevensjon, men det betyr ikke at den ikke regnes som ppille).

Anonymkode: f939d...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, den regnes enda som ppille, men den har en høyere risiko for bivirkning enn andre merker. Den skal derfor ikke brukes av alle og enhver, men hos dem som har behov. Og det er da dem med store utfordringer med huden som får den. (Den brukes også i behandling av akne hos kvinner som ikke nødvendigvis trenger prevensjon, men det betyr ikke at den ikke regnes som ppille).

Anonymkode: f939d...640

Leste du overhodet ikke linkens innhold, elelr forstår du ikke hva du uttaler deg om? 

Anonymkode: 55861...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du overhodet ikke linkens innhold, elelr forstår du ikke hva du uttaler deg om? 

Anonymkode: 55861...965

Diane er et hormonelt prevensjonsmiddel. Er det vanskelig å forstå? 

Anonymkode: 3f596...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Diane er et hormonelt prevensjonsmiddel. Er det vanskelig å forstå? 

Anonymkode: 3f596...305

Diane er ikke et prevensjonsmiddel. At den fungerer som prevensjon er en bivirkning. 

Anonymkode: 3abdb...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diane er ikke et prevensjonsmiddel. At den fungerer som prevensjon er en bivirkning. 

Anonymkode: 3abdb...60d

Diane er et hormonelt prevensjonsmiddel. 

Anonymkode: 3f596...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du overhodet ikke linkens innhold, elelr forstår du ikke hva du uttaler deg om? 

Anonymkode: 55861...965

I alle dager for ett svar? Dette både forstår og vet jeg svært mye om, og i tillegg er jeg god på folkeskikk. Anbefaler å prøves☺️ Mer er jeg faktisk ikke interessert i å skrive på slike svar, tolk det gjerne som uvitenhet hvis det hjelper deg. Det er ikke dette TS tenkte ved å starte tråden.

Anonymkode: f939d...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på de fra jeg var 15- 17 år. Fikk ekstremt store pupper 😂 de vokste 3 bh størrelser på 2 mnd... jeg sluttet fordi jeg plutselig mistet sexlysten totalt og jeg hadde kjæreste. Det var liksom ikke noe følelser der nede i det heletatt. Jeg fikk de i utgangspunktet pga at jeg hadde et kviseproblem. De gjorde ingenting for huden min så jeg måtte begynne på isotretionin og byttet til annet prevensjonsmiddel, følelsene der nede kom tilbake bare et par dager etter slutt. 

Anonymkode: e837a...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, den regnes enda som ppille, men den har en høyere risiko for bivirkning enn andre merker. Den skal derfor ikke brukes av alle og enhver, men hos dem som har behov. Og det er da dem med store utfordringer med huden som får den. (Den brukes også i behandling av akne hos kvinner som ikke nødvendigvis trenger prevensjon, men det betyr ikke at den ikke regnes som ppille).

Anonymkode: f939d...640

Og hvem faller under kategorien "de som har behov" Hvis det brukes som hormonell prevensjon, hvorfor i alle dager risikere helsa når det finnes mye bedre og mindre farlig prevensjon? 

Det er idiotisk at leger skriver ut dette til mennesker med akne problem. Akner er ikke skadelig, det er Diane. Det finnes også her andre ting som hjelper som er mye mindre skadelig. 

Ts slutt med Diane med en eneste gang hvis du ikke allerede har gjort det. 

Anonymkode: 0c122...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem faller under kategorien "de som har behov" Hvis det brukes som hormonell prevensjon, hvorfor i alle dager risikere helsa når det finnes mye bedre og mindre farlig prevensjon? 

Det er idiotisk at leger skriver ut dette til mennesker med akne problem. Akner er ikke skadelig, det er Diane. Det finnes også her andre ting som hjelper som er mye mindre skadelig. 

Ts slutt med Diane med en eneste gang hvis du ikke allerede har gjort det. 

Anonymkode: 0c122...b3c

Akne er en sykdom, som kan være veldig skadelig både psykisk og fysisk. Diane skrives ut for akne når alt annet er prøvd og isotretinoin ikke er aktuelt. Det tok nesten to år pæmed kremer og antibiotikakurer før jeg fikk lov til å begynne på Diane. Det snudde livet mitt oppned. Jeg gikk fra å ha store byller i ansiktet som sprakk og gav arr og hovnet opp og var så sårt at jeg ikke fikk sove, til å ha helt ren hud. Jeg hadde kraftig mannlig hårvekst over hele kroppen. Det har jeg ikke lenger. Jeg har fått livet mitt tilbake, jeg går ut av huset på dagtid, jeg tør å vise ansiktet mitt, jeg sover endelig en hel natt, jeg våkner ikke med blod og puss på putetrekket. 

Anonymkode: 3abdb...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akne er en sykdom, som kan være veldig skadelig både psykisk og fysisk. Diane skrives ut for akne når alt annet er prøvd og isotretinoin ikke er aktuelt. Det tok nesten to år pæmed kremer og antibiotikakurer før jeg fikk lov til å begynne på Diane. Det snudde livet mitt oppned. Jeg gikk fra å ha store byller i ansiktet som sprakk og gav arr og hovnet opp og var så sårt at jeg ikke fikk sove, til å ha helt ren hud. Jeg hadde kraftig mannlig hårvekst over hele kroppen. Det har jeg ikke lenger. Jeg har fått livet mitt tilbake, jeg går ut av huset på dagtid, jeg tør å vise ansiktet mitt, jeg sover endelig en hel natt, jeg våkner ikke med blod og puss på putetrekket. 

Anonymkode: 3abdb...60d

Jeg er helt enig ang psyken, men det er mye annet man kan gjøre først. Det er pokker meg ikke nødvendig å sette helsa i fare. 

Anonymkode: 0c122...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem faller under kategorien "de som har behov" Hvis det brukes som hormonell prevensjon, hvorfor i alle dager risikere helsa når det finnes mye bedre og mindre farlig prevensjon? 

Det er idiotisk at leger skriver ut dette til mennesker med akne problem. Akner er ikke skadelig, det er Diane. Det finnes også her andre ting som hjelper som er mye mindre skadelig. 

Ts slutt med Diane med en eneste gang hvis du ikke allerede har gjort det. 

Anonymkode: 0c122...b3c

Har gått på dem i ca 10-11 år.. Så ja, kanskje på tide å slutte ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Solsikke11 skrev:

Har gått på dem i ca 10-11 år.. Så ja, kanskje på tide å slutte ☺️

Da tror jeg også jeg hadde byttet lege. 

Anonymkode: 0c122...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er så forskjell fra person til person, så jeg tror ikke det nødvendigvis betyr det samme for deg hva andre svarer. På generell basis sies det at det kan gå inntil ett år fra man slutter på hormonprevansjon før man blir gravid for kroppen på stabilisere seg, men det kan også gå på en syklus☺️


jeg sluttet på Diane etter 14 år, brukte 2,5 år på å bli gravid. Men det har ikke med pillene å gjøre, men at jeg har pcos og trengte utredning etter ett år, og til slutt pergotime for å bli gravid. Så mitt svar betyr nok (forhåpentligvis) lite for deg😉☺️ Lykke til!

Anonymkode: f939d...640

Tusen takk for tilbakemelding ☺️ Har selv gått på dem i ca 10-11 år. Merket du noe til håravfall eller akne da du slutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg også jeg hadde byttet lege. 

Anonymkode: 0c122...b3c

Det verste er at jeg har hatt flere leger i det tidsrommet, litt pga flytting men også fordi legene jeg har hatt har gått av med pensjon.. Så her skrives det nok ut helt ukritisk. Men jeg har ikke hatt noe plager annet enn dårligere sexlyst i tiden jeg har gått på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Solsikke11 skrev:

Det verste er at jeg har hatt flere leger i det tidsrommet, litt pga flytting men også fordi legene jeg har hatt har gått av med pensjon.. Så her skrives det nok ut helt ukritisk. Men jeg har ikke hatt noe plager annet enn dårligere sexlyst i tiden jeg har gått på dem. 

Ja det er helt utrolig og leit. Håper for all del at du ikke får noe plager senere. 

Anonymkode: 0c122...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid 9 måneder etter pilleslutt. Har PCOS så jeg gikk ned i vekt på Diane og selvsagt opp igjen etter svangerskapet, mistet og en del hår men vet ikke om det kommer av PCOS, svangerskap eller at jeg sluttet på pillen. Regner med det er en blanding. Fikk og kvisene tilbake, men alt holdt seg greit helt til etter svangerskapet, det var da jeg begynte å merke endringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på Diane da jeg var rundt 17-18 år.. Hadde ikke veldig mye kviser før jeg startet men nok til at jeg var plaget husker jeg. Så stoppet jeg på dem i oktober 2012. Litt fordi jeg ikke trengte prevensjon, og ville prøve uten. Da gikk det ikke mange ukene før jeg fikk veldig blank hud, så kom kvisene. Enda verre enn før jeg startet på Diane. Håret mitt ble så fett, og jeg mistet masse hår, ekstremt med håravfall. Mensen ble veldig vond. Hadde ikke noe særlig menssmerter før jeg startet på dem, så det var merkbar forskjell. Så ingen annen råd enn å begynne på igjen rundt årsskiftet 2013, og siden har gått på de😳 Det jeg vegrer meg for nå er å slutte igjen.. Derfor det hadde vært ålreit å høre litt andres erfaringer, selvom vi er forskjellige og ikke opplever alt likt, så vil jeg gjerne høre andres erfaringer. Så tusen takk til de som vil dele ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...