Gå til innhold

Hygiene på treningsenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne å trene på senter og lurer på noen ting. Leste den artikkelen her: https://www.espern.no/regler-paa-treningssenter-skikk-og-bruk/

1) Hva skal jeg bruke det lille håndkleet til? Tørke av svette på meg selv? Men hvor skal jeg gjøre av håndkleet i mellomtiden...?
2) Har vært på senteret på sånn omvisning og jeg så ikke desinfiserende spray i nærheten. Der hang en sprayflaske ved vasken som er langt unna flere av apparatene. Jeg så heller ingen andre der bruke håndklær eller desinfisere det de brukte etter bruk? 

Anonymkode: dee7f...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar aldri med meg håndkle når jeg trener, men har sett et par folk som gjør det for å tørke av svette på seg selv. Vanligvis har ikke folk med seg håndkle (med mindre de skal dusje etter trening). 

Før og/eller etter jeg bruker et apparat, sprayer jeg med sprayflasken på papir for å vaske den. 

Anonymkode: 01b81...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt senter er det ytterst få som rengjør apparater og lignende. Noen nye gjør det en stund, så slutter de. Et par stykker rengjør før og etter de bruker noe, men de ser jeg sjelden. 

Folk dusjer etter trening, litt svette på håndtak og diverse i salen bryr ikke meg. 

Noen få drasser rundt på et håndkle som de tørker seg med/sitter på, så glemmer de det og går videre og må tilbake for å hente. 

Anonymkode: b286f...9bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg dusjer jo etter trening selv (men siden jeg bor kort vei fra senteret så dusjer jeg hjemme i stedet), og jeg utfører håndhygiene før og etter bruk av apparater. Tenker også at noen vasker apparatene innimellom (renholder på senteret). 

Er bare usikker på hvordan jeg skal oppføre meg der i henhold til hygiene, for det blir mye frem og tilbake om jeg skal vaske apparater både før og etter jeg bruker de! 

Anonymkode: dee7f...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 10min hjem, så dusjer der.

Å tørke av et apperat er ikke så viktig, med mindre du legger igjen svette der.

Det som er VIKTIG er å ikke ta seg masse i ansiktet pga alt du tar på som andre tar i. Første du MÅ gjøre etter endt treningsøkt er å vaske hendene. Da ser du hvor mye møkk som kommer av. Gjør dette på senteret før du går ut, så vasker du deg på nytt når du kommer hjem.

Alltid vask hendene dine når du kommer hjem, uansett hvor du har vært.

Anonymkode: 5ebec...50b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bruker håndkle til å tørke svette og til å ha feks i ryggen når de sitter på enkelte apparater. Det er greit å ha med seg et lite håndkle hvis du skal løpe eller vet at du svetter mye. Jeg trener på Sats, og der er det desinfiseringssprayer over hele senteret. Jeg ser også at få bruker dem, men jeg liker å tenke at jeg vasker etter meg fordi jeg ønsker at andre også skal gjøre det samme, slik at apparatene er rene til jeg skal bruke dem. Hvis du syns det er dårlig med sprayer tilgjengelig ville jeg gitt beskjed om dette, da det kan bidra til at flere husker å vaske etter seg:) 

Anonymkode: b688f...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid et lite håndkle med for og tørke svetten. Sprayer apparatene etter bruk. Mange slurver med hygienen generelt så nå er det satt opp lapp at man må komme med rene klær og ha personlig hygiene. Noen stinker svette som fy før de kommer og har ikke rene klær på det ser man. . Blir drittkvalm når hele lokalet stinker gammel svette :kvalm:Dette er kombo treningssenter/fysioterapisenter. Ser og at mange gidder ikke verken vaske eller rydde etter seg. :nei: Tar vel en stund før folk får det med seg. Og nei, ikke kult at mange kommer med halve parfymeflasken på seg heller.

Anonymkode: d6b1c...3f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Absolutt alle har med lite håndkle her. Det brukes feks bak på ryggen når man sitter på apparater eller ligger. Ved saltrening og styrketrening i sal så har man det under ryggen når man gjør feks situps. Ved apparatene feks benpress så har man håndkle bak seg mellom ryggen og apparatet. 
2. man sprayer desinfiseringsspray enten rett på eller på papir og tørker av der man har vært nær på apparatene. Der hender og rygg osv er nær. Her jeg trener så bruker alle det. 

Anonymkode: a009c...0f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...