Gå til innhold

Hvorfor er drops garn så billig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er drops garn så billig i forhold til Sandnes? 20 kr mot 60 kr for et nøste. Jeg blir skeptisk🤔

Anonymkode: e5ef2...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garn som blir produsert i Norge er ofte dyrere.

Drops sies å ha verre kvalitet, og får mye hat på diverse strikkesider på fb. Syns å huske jeg leste at de ikke behandla garnet på beste måten, for å spare penger/selge garnet billigere.

Personlig elsker jeg garn fra Drops. Strikka marius genser i Sandes garn mini alpakka, og den loer til helsikken; lange strimler av lo som ser ut som de bare flyter utpå genseren. Strikka eskimogenser i Viking garns sportsragg, og den er like loete, men dette er tjukkere lo som legger seg utover og henger godt fast. 

Så strikket jeg en genser i Drops Karisma. Ingen problemer. Såå fin og myk! Har også gode erfaringer med Melody, brushed alpaca silk, alle bomullsgarn (utenom muskat, rare gummihår i noen nøster), Lima. Kommer nok til å prøve det meste av deres garn🙃

Anonymkode: cc704...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har vel produksjon av ull på anbud, derfor kan også fargene avvike noe veldig fra hverandre til tider. 
jeg bruker mye drops, de er også veldig strikte på å poengtere at all ull IKKE kommer fra sauer som har vært offer for mulesing (selv om noen har fått det for seg at de bedriver mishandling av dyr og dermed prøver å svartmale dem ved enhver anledning). 

jeg for min del elsker garnet fra drops. Jeg har ikke noe negativt å si om garnets kvalitet, har strikket myyyye med div garn fra drops. Det er rimelig, jeg er student, så ja. 

Anonymkode: 9854a...fc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

de har vel produksjon av ull på anbud, derfor kan også fargene avvike noe veldig fra hverandre til tider. 
jeg bruker mye drops, de er også veldig strikte på å poengtere at all ull IKKE kommer fra sauer som har vært offer for mulesing (selv om noen har fått det for seg at de bedriver mishandling av dyr og dermed prøver å svartmale dem ved enhver anledning). 

jeg for min del elsker garnet fra drops. Jeg har ikke noe negativt å si om garnets kvalitet, har strikket myyyye med div garn fra drops. Det er rimelig, jeg er student, så ja. 

Produksjon av GARN på anbud 😂 (litt seint) 😴

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvantumsrabatt.

Drops selger garn over store deler av verden - oppskriftene oversettes til 17 språk. (ref. bunntekst på nettsiden deres). Da kan en fremforhandle noen ganske andre avtaler enn når hovedmarkedet er kun Norge. 

Anonymkode: f0028...97c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

drops er svensk, og av semre kvalitet..

Anonymkode: 2f301...816

Drops AS er et norsk firma , men var kanskje ikke det du mente? Hvor de produserer garnet sitt vet jeg ikke om er kjent? Kunne ikke se det oppgitt på nettsiden.

Kvaliteten har et ufortjent dålig rykte, det er mye godt garn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også nesten utelukkende Drops, det dårlige ryktet er bare garnsnobber som har bestemt seg for at billig = dårlig.

Anonymkode: 50337...1ff

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker også nesten utelukkende Drops, det dårlige ryktet er bare garnsnobber som har bestemt seg for at billig = dårlig.

Anonymkode: 50337...1ff

Jepp. Jeg bruker i grunn bare drops jeg også. Hender seg at jeg kjøper garn fra sandnes på den lokale garnbutikken om jeg skal strikke votter, sokker etc eneste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drops AS er et norsk firma , men var kanskje ikke det du mente? Hvor de produserer garnet sitt vet jeg ikke om er kjent? Kunne ikke se det oppgitt på nettsiden.

Kvaliteten har et ufortjent dålig rykte, det er mye godt garn.

Garnet produseres over hele verden. Drops kjøper stort og selger videre ut til verden igjen. 

Anonymkode: 70045...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drops har kun importgarn, alt er produsert i lavkostland. Sandnesgarn, som det sammenlignes med her, har en stor del av produksjonen i Norge. De importerer selvfølgelig fiber som ikke produseres i Norge, men spinner og farger selv. Dermed skaper de flere arbeidsplasser innenlands.

Drops er også ekstra billig fordi enkelte store nettaktører selger det til dumpingpriser. Resultatet er at stadig flere små garnbutikker må gi seg - slik de store nettaktørene ønsker.

Skal man ta miljøhensyn er det den norske ulla det beste valget, den er kortreist og svanemerket - og holder seg like fin gjennom flere tiår. Norsk ull finner man blant annet hos Hillesvåg, Rauma, Leine og Sandnesgarn.

Anonymkode: 901f4...87e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...