Gå til innhold

Kviselignende utslett i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen utrolig stygge kviselignende greier i ansiktet. Jeg trodde først at det faktisk var kviser, men jeg har nå hatt dem i flere måneder, og det er ingen puss eller noen ting, og de gjør ikke vondt. De er røde og stygge og ligger på kinnet, et sted jeg ellers aldri har pleid å få kviser. Som sagt har jeg hatt dem i månedsvis, området har blitt litt bedre og litt verre sånn frem og tilbake, men det har vært der absolutt hele tiden, mens resten av huden min har gått sin vante gang i forhold til syklusen min. Jeg er 31, om det skulle ha noe å si. Noen som aner hva dette kan være?

Anonymkode: 2bd85...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått noen utrolig stygge kviselignende greier i ansiktet. Jeg trodde først at det faktisk var kviser, men jeg har nå hatt dem i flere måneder, og det er ingen puss eller noen ting, og de gjør ikke vondt. De er røde og stygge og ligger på kinnet, et sted jeg ellers aldri har pleid å få kviser. Som sagt har jeg hatt dem i månedsvis, området har blitt litt bedre og litt verre sånn frem og tilbake, men det har vært der absolutt hele tiden, mens resten av huden min har gått sin vante gang i forhold til syklusen min. Jeg er 31, om det skulle ha noe å si. Noen som aner hva dette kan være?

Anonymkode: 2bd85...08c

https://www.nrk.no/livsstil/sykdommen-som-gir-rodming_-sprengte-blodkar-og-kviser-1.13732469

Anonymkode: 1e270...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg se du har blitt tipset om rosacea, men det kan også være fungal akne. Det hadde jeg og legen diagnostiserte meg først med rosacea, før vi prøvde en soppshampoo i ansiktet. Det hjalp og det har ikke kommet tilbake. 

Sjekk ut Selsun (eller lignende) på apoteket. Brukes som ansiktsmaske et par ganger i uken. Du vil se bedring raskt hvis det er fungal akne. 

Anonymkode: 46223...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...