parmanoia Skrevet 22. april 2020 #281 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Marihønepøne skrev: Jeg må si meg enig. 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Gjest loveli Skrevet 22. april 2020 #282 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Hummingbird2 skrev: Vet dere, denne saken blir faktisk bare verre og verre 😭 https://www.totenidag.no/moren-har-inntatt-vitneboksen/s/5-109-20804 «Politibetjenten sa videre at han tok av posen og håpte den livløse personen skulle gispe til seg litt luft. Da så han stripsen rundt halsen – Den var tjukk og virket kraftig. Jeg klarte ikke å få fingere innunder, og skjønte at den var så stram at det var et alvorlig problem, sa Rydland.» 😭💔 Herregud så jævelig! Nei nei nei nei nei!
Raven.Writingdesk Skrevet 22. april 2020 #283 Skrevet 22. april 2020 3 timer siden, bonsaijenta skrev: Hvilket barn tar initiativ til sex med sin far? Ingen! Det er ikke snakk om utlevering i dette tilfelle, men en feig og patetisk krek som prøver å redde sitt eget skinn ved å skylde på sønnen. For de fleste normale er dette forståelig. For mange pedofile vil denne historien risikere å leses og fortolkes på en helt annen måte. Det er ikke noe nytt at en overgriper hevder offeret ønsket det selv. Det finnes mange eksempler på det. Ta for eksempel Vågå saken. Til og med her på kvinneguiden har navngitte brukere framsnakket «frivillig sex» mellom barn under seksuell lavalder og voksne, hvor argumentet har vært at en kjent og trygg voksen kan veilede barnet i møte med sin seksualitet. Jeg skjønner derfor at mange reagerer på utleveringen av barnet i denne saken. En ting er om barnet var anonymisert slik med Alvdal saken, men her er det gått ut med fult navn og bilde. Jeg sier ikke det er feil at sannheten kommer frem, men media har jammen litt av et ansvar i å være bevisst på hvilken måte sannheten kommer frem. Hvordan presenteres den, hvor relevant er den osv. 10
Marihønepøne Skrevet 22. april 2020 #284 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, parmanoia skrev: 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Nyttig bidrag til tråden 7
Bing1 Skrevet 22. april 2020 #285 Skrevet 22. april 2020 Det er helt sykt at mor ble værende- og sovende i samme hus etter en slik avsløring, med alle tre barna. Det er utenfor min fatteevne. Han er jo tydelig psykopat. Jeg har vanskelig for å tro at hun som lærer, ikke har oppdaget disse farlige dyssosiale trekkene hos ham på et tidligere tidspunkt. 24
Ti.09 Skrevet 22. april 2020 #286 Skrevet 22. april 2020 Stakkars Oscar...😭💔 Jeg håper morderen råtner i fengselet resten av sitt liv....Drittsekken fortjener kun det verste! 5
parmanoia Skrevet 22. april 2020 #287 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Marihønepøne skrev: Nyttig bidrag til tråden Jeg blir beskyldt for å lyve, være sart og ville skyve overgrep under teppet. Bare på grunn av en jeg syntes en beskrivelse her var unødvendig i denne tråden. Det er helt greit å være uenig i det, men kom for pokker ikke her og vær så usaklig! 2
Marihønepøne Skrevet 22. april 2020 #288 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, Bing1 skrev: Det er helt sykt at mor ble værende- og sovende i samme hus etter en slik avsløring, med alle tre barna. Det er utenfor min fatteevne. Han er jo tydelig psykopat. Jeg har vanskelig for å tro at hun som lærer, ikke har oppdaget disse farlige dyssosiale trekkene hos ham på et tidligere tidspunkt. Hun har jo det. Hun skjønte jo hva sønnen skulle fortelle før han fortalte det. 5
parmanoia Skrevet 22. april 2020 #289 Skrevet 22. april 2020 14 minutter siden, Leonaen skrev: Jeg klarer heller ikke tro det dessverre. Du jobber ikke med overgrepsutsatte. Da hadde du brukt all din tid i denne tråden til å opplyse og dele viktig kunnskap. Ikke fornekte hvordan det egentlig Ian være å være i en slik type situasjon. Du, jeg har ikke hatt tid eller lyst i dag til å sitte og kommentere og komme med faktaopplysninger. Det er helt valgfritt og ganske tilfeldig hva jeg har sett og kommentert. Så sen kan du reise langt inn i granskogen med. 2
parmanoia Skrevet 22. april 2020 #290 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, Bing1 skrev: Det er helt sykt at mor ble værende- og sovende i samme hus etter en slik avsløring, med alle tre barna. Det er utenfor min fatteevne. Han er jo tydelig psykopat. Jeg har vanskelig for å tro at hun som lærer, ikke har oppdaget disse farlige dyssosiale trekkene hos ham på et tidligere tidspunkt. Det høres vilt ut, men er dessverre ikke uvanlig. 8
bonsaijenta Skrevet 22. april 2020 #291 Skrevet 22. april 2020 Jeg har ikke rukket å lese alle kommentarene, men jeg har fått med meg at jeg har tatt feil ang min påstand om at barn ikke tar initiativ til sex, og tar det tilbake. Men gjelder dette også første gangen? Jeg sliter med å se for meg at sønnen som liker jenter, tar initiativ til å ha sex med sin far. Jeg spør fordi jeg ønsker mer kunnskap om slike saker som dette. 4
parmanoia Skrevet 22. april 2020 #292 Skrevet 22. april 2020 10 minutter siden, bonsaijenta skrev: Jeg har ikke rukket å lese alle kommentarene, men jeg har fått med meg at jeg har tatt feil ang min påstand om at barn ikke tar initiativ til sex, og tar det tilbake. Men gjelder dette også første gangen? Jeg sliter med å se for meg at sønnen som liker jenter, tar initiativ til å ha sex med sin far. Jeg spør fordi jeg ønsker mer kunnskap om slike saker som dette. Sikkert ikke første gangen. Men etterhvert kan man bli man så skada av overgrepene at man kan begynne å ta initiativ selv. 3
bonsaijenta Skrevet 22. april 2020 #293 Skrevet 22. april 2020 22 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: For de fleste normale er dette forståelig. For mange pedofile vil denne historien risikere å leses og fortolkes på en helt annen måte. Det er ikke noe nytt at en overgriper hevder offeret ønsket det selv. Det finnes mange eksempler på det. Ta for eksempel Vågå saken. Til og med her på kvinneguiden har navngitte brukere framsnakket «frivillig sex» mellom barn under seksuell lavalder og voksne, hvor argumentet har vært at en kjent og trygg voksen kan veilede barnet i møte med sin seksualitet. Jeg skjønner derfor at mange reagerer på utleveringen av barnet i denne saken. En ting er om barnet var anonymisert slik med Alvdal saken, men her er det gått ut med fult navn og bilde. Jeg sier ikke det er feil at sannheten kommer frem, men media har jammen litt av et ansvar i å være bevisst på hvilken måte sannheten kommer frem. Hvordan presenteres den, hvor relevant er den osv. Kvalmt! Dette har jeg gudskjelov ikke fått med meg. Slike mennesker fortjener ikke et liv i frihet. Men jeg er ikke enig i at denne saken burde drysses ned. Denne saken er et bevis på at overgrep skjer og vi har et ansvar for å se etter og varsle. Barnevernet må begynne å ta slike varslinger alvorlig. Jeg følger denne saken med interesse for å lære, selv om det er vondt å høre alt det vonde gutten har opplevd. 8
Raven.Writingdesk Skrevet 22. april 2020 #294 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, parmanoia skrev: Sikkert ikke første gangen. Men etterhvert kan man bli man så skada av overgrepene at man kan begynne å ta initiativ selv. I sakene jeg henviste til i mitt forrige innlegg (Vågå, Alvdal) var det dokumentert seksuell adferd hos barna. Det spiller ingen rolle om barnet utviser seksuell adferd, poenget er at voksne ikke skal handle på det. Tilogmed små babyer kan dille med seg selv og/eller gi utrykk for fornøyelse om voksne eksempelvis vasker dem nedentil eller lignende. Men som voksen begynner man ikke å utvikle eller forsterke dette. Poenget er at et barn ikke har kapasitet eller forståelse til å «ta initiativ» da de ikke er samtykkekompetente. De vet ikke hva «sex» egentlig er. Derfor er det irrelevant at offeret utviser «seksuell adferd». For å sammenligne så kan et menneske med alvorlig hjerneskade som er mer eller mindre fullstendig mentalt funksjonshemmet også få en erigert penis. Det betyr ikke at man skal utnytte vedkommende eller at det er noe «formildende» med at man forgriper seg. 35
parmanoia Skrevet 22. april 2020 #295 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: I sakene jeg henviste til i mitt forrige innlegg (Vågå, Alvdal) var det dokumentert seksuell adferd hos barna. Det spiller ingen rolle om barnet utviser seksuell adferd, poenget er at voksne ikke skal handle på det. Tilogmed små babyer kan dille med seg selv og/eller gi utrykk for fornøyelse om voksne eksempelvis vasker dem nedentil eller lignende. Men som voksen begynner man ikke å utvikle eller forsterke dette. Poenget er at et barn ikke har kapasitet eller forståelse til å «ta initiativ» da de ikke er samtykkekompetente. De vet ikke hva «sex» egentlig er. Derfor er det irrelevant at offeret utviser «seksuell adferd». For å sammenligne så kan et menneske med alvorlig hjerneskade som er mer eller mindre fullstendig mentalt funksjonshemmet også få en erigert penis. Det betyr ikke at man skal utnytte vedkommende eller at det er noe «formildende» med at man forgriper seg. Ja jeg er enig med deg i det.
Gjest loveli Skrevet 22. april 2020 #296 Skrevet 22. april 2020 (endret) 32 minutter siden, bonsaijenta skrev: Jeg har ikke rukket å lese alle kommentarene, men jeg har fått med meg at jeg har tatt feil ang min påstand om at barn ikke tar initiativ til sex, og tar det tilbake. Men gjelder dette også første gangen? Jeg sliter med å se for meg at sønnen som liker jenter, tar initiativ til å ha sex med sin far. Jeg spør fordi jeg ønsker mer kunnskap om slike saker som dette. Supert at du tar til deg ny informasjon og klarer å forstå saken bedre! Man kan like folk som lar seg opplyse og som ikke er helt urokkelige i sin uvitende tro om ting. Skulle vært flere som deg i denne tråden. Takk! 🤗 (Ikke sagt ironisk eller sarkastisk, jeg mener takk) Dette er ikke tråden å ta det i. Start en ny tråd? Endret 22. april 2020 av loveli
Elaine Marley Skrevet 22. april 2020 #297 Skrevet 22. april 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
kvinneguide Skrevet 22. april 2020 #298 Skrevet 22. april 2020 7 timer siden, Eevee skrev: Syns hele saken er så drøyt beskrevet i media. Hva har detaljene der å gjøre? Stakkars, stakkars gutt som nå blir utlevert så til de grader. Etter sin død har nå hele Norge fått vite svært mange personlige detaljer og media tar ingen hensyn når det kommer til personvern? Hva far sier i retten er én ting, men at media deretter skal publisere det til en hel verden sliter jeg med å forstå meningen med? At et barn under 16 år «tar initiativ og ber om det» har ingenting i avisene å gjøre, syns nå jeg. Og utsagnene til far får jo ingen motsvar, om det er sant eller ikke. Fader til utlevering.. Det er noe galt med hvilket omfang en straffedømt sin versjon av en sak publiseres, også i denne saken.
spenol Skrevet 22. april 2020 #299 Skrevet 22. april 2020 Dette er noe av det verste jeg har lest om. Håper saken belyses så mye som mulig/nødvendig slik at samfunnet, instanser, du og jeg lærer. Det kan være naboen vår neste gang. Tydelig at faren var en godt likt type i bygda. Hvem skulle tro dette om han da? Helt forferdelig. Hvil i fred❤️ 16
HerKommerMummi Skrevet 22. april 2020 #300 Skrevet 22. april 2020 Du ser det ikke før du tror det 💙 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå