Gå til innhold

Sosialt akseptert å kritisere høye damer - SLUTT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sykt lei av alle kommentarer som kommer inn fra alle bauger og kanter. Selv fra fremmede. Det går ikke en eneste dag uten. Jeg er en kvinne på litt over 180cm. Det går i "Du er sykt høy", "Oi.. Du har kanskje litt verre for å finne en mann da?", "Hehe, du burde kanskje ikke gå med så høye sko", "Du er jo så svær", "Å, du var på date? Så spennende. Det jeg lurer mest på: Var han høyere enn deg?", "Hvor høy er du egentlig? Er glad jeg ikke er så høy, man blir ikke så feminin akkurat". "Hallo ikke bli fornærmet da. Modeller er jo høye? Bare at jeg ikke ville vært så høy selv, men det er jo bare meg. Heehe du er hårsår ass". Menn: "Ingen menn liker høye damer. De er veldig maskuline. De må iallefall være veldig tynne for at det KANSKJE skal fungere. Men selv da ass.. Bør være veldig pene i ansiktet da"

Når det å være høy kvinne er så lite appelerende til 99% av befolkningen, hvorfor er det da fullstendig akseptert å kommentere oss? Å kommentere andres kropp er en jævla uting. Det er jo ikke et kompliment dere kommer med engang. Men med en gang man sier noe så gjemmer personen seg bak "modeller er jo høye"... før det går noen sekunder og bare "glad jeg ikke er så høy" eller noe annet. Bare å lese her inne også hvordan vi høye damer blir sett på. Vi har ikke valgt det selv. Åpne øynene litt, a?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd det som du beskriver. Liker å være høy, og føler meg ikke lite attraktiv. Tror du møter på/omgås sjalu drittfolk.

Anonymkode: 4e9ef...f7f

• Liker 12
Skrevet

det må da være kjempepraktisk med en høy dame, som når ting høyt oppe 😁

så lenge hun ikke er høy på ulovlige stoffer da 🤔

• Liker 3
Skrevet

Du må være omgitt av idioter. Virkelig. Noen mulighet til å bytte omgangskrets? Til noen med folkeskikk? 

• Liker 14
Skrevet

Mens kvinner kan rakke ned på menn som det passer seg selv? Om LAVE menn, lite hår etc,

Så typisk kvinnfolk, ser aldri seg selv.

Anonymkode: af40d...dd5

• Liker 4
Skrevet

Jeg er høy, og har aldri opplevd slike kommentarer.

Anonymkode: e75b1...786

• Liker 4
Skrevet

Hm har ikke inntrykk av at det er slik, men siden jeg ikke er i dine sko kan jeg jo egentlig ikke uttale meg. Ser jo at lave menn får gjennomgå da, så er kanskje litt slik for høye damer og

Anonymkode: 6c3c3...8bf

• Liker 3
Skrevet

Jeg er høyere enn deg, ts og jeg har aldri opplevd det du skriver om, så da er det nok noe spesielt med dem du omgås. 

Anonymkode: a2972...84e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er lav, veldig lav. Mine fire beste venner er høye. En av de er rett under 1,80, to av de er rett over 1,80 og en er nærmere 1,90. de kjenner ikke hverandre annet enn at de møtes når jeg samler vennene mine. 

de er alle stolte av høyden sin. Jeg har aldri hørt de få slike kommentarer du nevner, og de sier selv at de ikke får det. Derimot har jeg sett de få masse komplimenter. Kanskje har deg noe med holdningen deres å gjøre, de fremhever høyden sin, går alle med høye hæler om de vil, og bryr seg rett og slett ikke om verken sin egen eller andre sin høyde. 

det jeg lurer på nå derimot er at de alle tuller med min høyde, (Typ spør om jeg Trenger en krakk til bardisken osv). Jeg ler med, for sannheten er jo at jeg er veldig lav, men er det ok å tulle med at de er høye? 

Anonymkode: 611b0...b04

• Liker 1
Skrevet

Samme som med tynne folk. Spis mer, herregud så tynn du er, spiser du noen gang mat?, oi spiser du så mye mat du som er så tynn? osvosv. Det er alltid lov å kritisere de som liksom har det så bra. Sånn er det med hudfarge også, forresten. Med mye egentlig. 

Anonymkode: 121f2...191

• Liker 5
Skrevet

Vi som er lavere enn gjennomsnittet er ikke inmune mot idioter vi heller. Den vanligste kommentaren er i kategorien "løp og gjem deg på det sandkornet der". Og så er det alle sjarmørene der ute som holder på å le seg ihjel av at jeg må klatre opp på noe for å rekke opp til øverste hylle, som skal løfte meg opp uten min tillatelse og som synes det er en strålende ide å bruke hodet mitt som armlene eller til å legge iPaden på. 

Du er høy og jeg er lav, men det gjør oss ikke til dårlige mennesker, de som gjør narr av oss derimot er idioter, og det er faktisk mye verre. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg elsker høye damer. Det er noe helt eget og majestetisk med dem. Blir minnet på amasoner, greske gudinner og alveprinsessene i Ringenes Herre bøkene. 

Anonymkode: d37c8...87b

• Liker 6
Skrevet

Nå er jeg lavere enn gjennomsnittet, men har aldri hørt slike kommentarer noen gang (vært bestevenninne med ei på 183+ siden barneskolen). Uting å kommentere andre folks høyde/vekt/andre aspekter ved utseende som de ikke kan noe for. Finn deg bedre folk å omgås? Eventuelt si i fra at det ikke er greit for deg, hvis du må omgås disse menneskene?

Anonymkode: 1d5fa...bbf

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet

Hvordan kan noen kritisere en naturlig tilstand? Vi har ingen kontroll over kroppen vår eller dens utvikling...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er også høy men har aldri opplevd slike kommentarer? 

Anonymkode: aae80...c1c

Skrevet

Jeg er 176 cm og jeg føler litt på det når jeg f.eks leser her inne at høye kvinner er mer maskuline osv😞 Jeg var også kjæreste inntil nylig med en som var 176/177, og når jeg var sammen med han så skulle jeg ønske jeg var lavere... Men når jeg tenker meg om så synes jeg faktisk at de vakreste og mest elegante damene er høye. På bilder og når man er ung så er jenter som er lave og veldig formfulle veldig fine, men når man blir godt voksen så synes jeg at høye damer holder seg absolutt best! (Jeg er 20 forøvrig haha)

Anonymkode: d3035...98c

• Liker 3
Skrevet

En ting. Dumme asosiale mennesker fins. Sånn er det bare. Vi må bare leve med dem. Og så går det an å si fra. Sette dem på plass.

Alle får høre noe fra den type mennesker. Om en er høy, lav, tykk, tynn, blond eller rødhåret. De er bare litt enkle i toppen, men det er ikke noe vi normale sier. Fordi vi har mer sosial intelligens. De er ikke så mye å gjøre med, men en kan fint velge å unngå dem. 

• Liker 2
Skrevet

Kritisere høye damer???? For hva da???? Høyden??

Skrevet

Får aldri annet enn komplimenter for mine 180 cm med lange slanke bein og timeglass figur, aldri hørt noe negativt, så denne var ny..

Anonymkode: 3d8e1...c4e

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 176 cm og jeg føler litt på det når jeg f.eks leser her inne at høye kvinner er mer maskuline osv😞 Jeg var også kjæreste inntil nylig med en som var 176/177, og når jeg var sammen med han så skulle jeg ønske jeg var lavere... Men når jeg tenker meg om så synes jeg faktisk at de vakreste og mest elegante damene er høye. På bilder og når man er ung så er jenter som er lave og veldig formfulle veldig fine, men når man blir godt voksen så synes jeg at høye damer holder seg absolutt best! (Jeg er 20 forøvrig haha)

Anonymkode: d3035...98c

Du misliker selv å bli kalt maskulin, men har ikke noe problem med å skrive et innlegg hvor du kaller lave kvinner mindre pene. Tror du jeg synes det er noe særlig hyggelig å høre? Hvorfor er det så vanskelig for så mange å si at de liker eller foretrekker en ting uten å rakke ned på noe annet? Gjelder ikke bare deg, det er en slags folkesykdom her inne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...