Gå til innhold

4. klassing som vil jobbe på Wow

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi på snart 9 år sier til meg at hun har lyst til å jobbe som kassejente på klesbutikken Wow på storsenteret i kommunen vi bor i. Men jeg mener hun kanskje er litt for ung til dette, hun er jo bare 8,5 år. Men hun er veldig smart og moden for alderen, hun ligger foran alle andre i klassen hennes i de fleste fag, og hun får 6. klasse-pensum selv om hun bare går i 4. klasse. Så hva tenker dere? Er hun for ung til å jobbe på klesbutikk selv om hun er ei moden 8-åring?

Anonymkode: 9f77e...d84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller du nå? Barn kan i all hovedsak ikke jobbe før de er 15 år. Selvsagt kan ikke en 8-åring jobbe i klesbutikk. 

Anonymkode: 935c0...9af

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du som mor, visste at hun var for ung til å jobbe. Har du noen gang sett et barn jobbe i en butikk?

Det får bli med drømmen fram til hun er gammel nok. 15 år.

Anonymkode: 87dd6...dfb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnearbeid er vel forbudt i kongeriket Norge....

Anonymkode: 88cb3...ad5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel heller ikke lov til å stå i kassa før hun er 16 år. 

Anonymkode: 15c80...435

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skjønner at dette er kødd, eller? Greit at noen folk er lite oppegående, men alle forstår at man ikke har lov til å ansette barn til å jobbe i butikk. Noen korte vakter til 16-åringer ja, men selvfølgelig ikke en på 8 år. 

Anonymkode: 44f05...6b8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dattera mi på snart 9 år sier til meg at hun har lyst til å jobbe som kassejente på klesbutikken Wow på storsenteret i kommunen vi bor i. Men jeg mener hun kanskje er litt for ung til dette, hun er jo bare 8,5 år. Men hun er veldig smart og moden for alderen, hun ligger foran alle andre i klassen hennes i de fleste fag, og hun får 6. klasse-pensum selv om hun bare går i 4. klasse. Så hva tenker dere? Er hun for ung til å jobbe på klesbutikk selv om hun er ei moden 8-åring?

Anonymkode: 9f77e...d84

Barnearbeid er heldigvis ikke tillatt i Norge. 

https://www.ung.no/arbeid/38_Jobb_og_aldersgrenser.html#header0

Om barnet ditt, i dine øyne, er aldri så smart, klok og fornuftig så forhindrer heldigvis lovverket at noen kan ansette barn. Hvilken arbeidsgiver ville forøvrig overlate ansvar for både beholdningen i butikken og i kassen til en mindreårig uten juridisk alder for ansvar og straff? 

Synes jeg ser ungen konfrontere en butikktyv på 2 meter  :daane:

Anonymkode: 84faf...ab5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Supernova17 skrev:

Hun kan søke når hun blir eldre, fint å ha et mål og en plan 😀

La oss jåpe jenta og mora kommer på bedre tanker enn en butikkjobb, særlig når jenta er så begavet. 

Man bør vel heller reflektere litt over hvilke verdien denne angivelige mammaen har gitt sitt unge talentfulle barn når hun har slike ønsker....

Anonymkode: 84faf...ab5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er så smart, hvorfor ikke søke jobb som lege🤪

Anonymkode: 323e9...81a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir for dumt. 🙄 Selvsagt er en 8-åring for ung til å jobbe. Det er forbudt med barnearbeid i Norge og ingen steder ville ansatt en 8-åring, så det kan du bare legge fra deg.

Anonymkode: 3202d...101

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk skjønner at dette er kødd, eller? Greit at noen folk er lite oppegående, men alle forstår at man ikke har lov til å ansette barn til å jobbe i butikk. Noen korte vakter til 16-åringer ja, men selvfølgelig ikke en på 8 år. 

Anonymkode: 44f05...6b8

Hvorfor går du ut i fra at det er kødd? Du forstår ikke at det finnes folk som er så lite begavet? 

Anonymkode: 935c0...9af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får starte butikk selv så kan hun være med deg på jobb innimellom og hjelpe til😊 jeg var selv med moren min på jobben hennes på parfymeri på den alderen, kjempestas. 

Anonymkode: 0a680...d25

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer: Denne 8-åringen vil trenge all smarthet og modenhet  hun har i tiden framover, da foreldrene blant annet ikke har oversikt over elementære regler for norsk arbeidsliv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...