Gå til innhold

Vaksinering før Malaysiatur


10.08.02

Anbefalte innlegg

Hei!

Reiser på bryllupsreise til Malaysia om tre uker. I den forbindelse lurer jeg på hvilke vaksiner som bør tas i forkant av turen. Har hørt om noen Malaria-piller som skal tas 2 uker før og 2 uker etter reisen. Er dette noe alle må ta?

Hilsen fra "Grønn på området"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malariapiller er ikke noe man bør ta før du reiser til et risikområde. Det er mange bivirkninger med disse tablettene, til dels alvorlige. Hvis der skl til "tuiristifiserte områder" i Malaysia trengs ikke malariapiller.

Var selv i landet for 2 år siden og tok noen vaksiner, av den vanlige sorte. KOntakt reisklinikken.no, de har kjrmpegod greie på hva du bør og må ta. Og så gir de deg ikke vaksien i hytt og pine.

Lykke til, Malaysia er er fantastisk land, og kos deg med all maten der, du kan spise overalt, selv ute fra de små vognene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tok selv en del vaksiner for aa reise til Malaysia rett for bryllupet, og det var ikke lurt.... (aa gjore det rett for, altsaa!) jeg ble nemlig DAARLIG hoy feber (41.5) og helt slaatt ut -saa skynd deg aa ta alle vaksinene saa fort som mulig!

Ellers saa husker jeg ikke helt hvilke vaksiner jeg tok, men de vet det der du henvender deg. Jeg tok ikke malariatabletter (enda jeg vet at jeg taaler dem, har brukt dem for) siden de aller fleste steder i maiaysia ikke er hoy-risiko (men dette vet de ogsaa der du tar vaksinene).

god tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...