Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 timer siden, Sirkelen skrev:

Organisert religion er et grunnleggende trist fenomen, hvor folk søker sammen for å få bekreftelse for sine egne svakt begrunnede trosforestillinger. Hadde man vært stø i sin egen tro hadde man ikke hatt noe behov for dette apparatet. 

Troen er godt begrunnet, i motsetning til ateistenes tro på Darwins fyllerør

Anonymkode: b37fc...6c5

Videoannonse
Annonse
Gjest Sirkelen
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feilaktig.

Skrevet

Ja vil si det hos enkelete 

Kjenner noen som er oppvokst der foreldre er JV men ingen av barn eller barnebarn valgte å ha den samme relegionen, uten at det har ført til utestengelser eller konflikter,

Derimot  har jeg vondt av en elev i klassen til min sønn , der han er like trist hver gang det snakkes om bursdager og jul.

Barn er barn, og dette er så urolig sårt for dem.Og han har fått høre fra menigheten at "det best å ikke bli venn med sånne som ikke tror på Gud" for de vil ikke møtes igjen når det blir Paradis på jorden.

Skal et barn på  9 år se seg rundt i klasserommet og få en vond klump i magen  å tenke på alle ikke-relegiøse menneskene han er glad i som ikke kommer til å overleve "Harmageddon".

Har også kjent ungdom på 15-16 år  som sier ting som "- trenger ikke  gjøre det jeg.. snart blir det dommedag og alt dette vil ikke bety noe uansett", "ikke vits å ta høyere utdanning, Jehova kommer snart tilbake og da blir alt perfekt".

Må jo være utrolig frustrende å delta i Samfunnsfag og Naturfag og lære om befolkingsvekst og jordens utvikling , når de har fått tutet ørene fulle fra menigheten at Satan styrer verden, og at mennesker BOKSTAVELIG kommer fra et magisk paradis fra midtøsten 6000 år siden

pluss mange mange flere eksempler fra uttalelser fra barn og unge fra denne menigheten.

Dette er gjelder ikke bare JV ,men også andre små og store menigheter som  bruker religionen sin for å forvrenge verdensbildet.

Så ja.. relegion burde ha 18 års grense.

• Liker 1
Skrevet
På 20.10.2019 den 3.50, Chiyo skrev:

Grunnen til at man egentlig bare skal omgås venner og familie i troen er jo fordi at hvis man forlater menigheten så har man ingenting, ikke noe nettverk eller noe støtte. 

Slik har jeg aldri tenkt på det før, men det er sikkert noe i det. Jeg har alltid tenkt at grunnen er at man ikke skal få for mange impulser utenfra, "syndige" impulser... 

Skrevet
2 timer siden, Rogadame skrev:

Så ja.. relegion burde ha 18 års grense.

Religionsfriheten gjelder alle, uansett alder. Å innføre aldersgrense vil bryte med Norges grunnlov og er noe kun militante ateister ønsker.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religionsfriheten gjelder alle, uansett alder. Å innføre aldersgrense vil bryte med Norges grunnlov og er noe kun militante ateister ønsker.

Når et  barn lærer at å tro på en dømmende Gud som om det var like naturlig å passe seg for en varm ovn fra de er bittesmå, så er det klart de føler ikke har noe valg enn å tro på det samme som sine forelder.

Spesielt hvis de i tillegg får høre de ikke får være med mor og far i "paradis" om de velger noe annet.

Heldigvis for meg er jeg en ateist ja ;)

Dere religiøse kan rope og hytte med neven så mye dere vil, statskirken mister medlemmer for hvert år  i Norge og mindre menigheter har store problemer med å verve nye -- fordi de fleste oppgående folk idag forholder seg til fakta.

Dere har ikke noe annet å true med enn at vi ikke kommer til himmelen eller paradis..javel det er som å true et voksent menneske  med at julenissen ikke gir deg gaver om du ikke er snill .

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rogadame skrev:

Når et  barn lærer at å tro på en dømmende Gud som om det var like naturlig å passe seg for en varm ovn fra de er bittesmå, så er det klart de føler ikke har noe valg enn å tro på det samme som sine forelder.

Spesielt hvis de i tillegg får høre de ikke får være med mor og far i "paradis" om de velger noe annet.

Heldigvis for meg er jeg en ateist ja ;)

Dere religiøse kan rope og hytte med neven så mye dere vil, statskirken mister medlemmer for hvert år  i Norge og mindre menigheter har store problemer med å verve nye -- fordi de fleste oppgående folk idag forholder seg til fakta.

Dere har ikke noe annet å true med enn at vi ikke kommer til himmelen eller paradis..javel det er som å true et voksent menneske  med at julenissen ikke gir deg gaver om du ikke er snill .

De har valget, akkurat som alle andre. Når de blir voksne kan de også bytte religion om de ønsker helt fritt, slik fungerer vår religionsfrihet som er nedskrevet i vår grunnlov. Den skal beskyttes med alle midler fra militante ateister som søker å avvikle den.

Statskirken som er politikerstyrt kirke som ikke følger Bibelen synker i medlemstall, mens andre kristne trossamfunn øker, såvel som trossamfunn utenfor kristendommen. De neste tiårene vil det bli færre ateiser takket være økende medlemstall og høyere fødselstall blant troende enn blant ateistene. Slik det også er i resten av verden.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har valget, akkurat som alle andre. Når de blir voksne kan de også bytte religion om de ønsker helt fritt, slik fungerer vår religionsfrihet som er nedskrevet i vår grunnlov. Den skal beskyttes med alle midler fra militante ateister som søker å avvikle den.

Statskirken som er politikerstyrt kirke som ikke følger Bibelen synker i medlemstall, mens andre kristne trossamfunn øker, såvel som trossamfunn utenfor kristendommen. De neste tiårene vil det bli færre ateiser takket være økende medlemstall og høyere fødselstall blant troende enn blant ateistene. Slik det også er i resten av verden.

Send meg gjerne dokumentasjon om dette ;)

statistisk sentralbyrå feks ? Eller er den siden også styrt av Satan/"millitære ateister" 

Hjelper ikke å prøve å overbevise folk som er ikke-troende med at vi snart blir i mindretall så vi må skynde oss å finne en menighet å tilhøre.

Å gå baklengs inn i middelalderen , med å blindt følge religioner oppfunnet i midtøsten for tusenvis av år siden  er jeg 110 % sikker på ikke komme til å skje.

Men vi får se da vettu,  jeg venter spent :).. Im going to hell in every religion anyway 

Skrevet
Akkurat nå, Rogadame skrev:

Send meg gjerne dokumentasjon om dette ;)

statistisk sentralbyrå feks ? Eller er den siden også styrt av Satan/"millitære ateister" 

Hjelper ikke å prøve å overbevise folk som er ikke-troende med at vi snart blir i mindretall så vi må skynde oss å finne en menighet å tilhøre.

Å gå baklengs inn i middelalderen , med å blindt følge religioner oppfunnet i midtøsten for tusenvis av år siden  er jeg 110 % sikker på ikke komme til å skje.

Men vi får se da vettu,  jeg venter spent :).. Im going to hell in every religion anyway 

https://www.weforum.org/agenda/2019/03/this-is-the-best-and-simplest-world-map-of-religions/

Den samme trenden skjer over hele verden, også i Norge

Skrevet

Ja, i aller høyeste grad. Barn velger ikke dette selv. Det blir tredd nedover ørene på de.

De kan velge selv når de blir store nok og kan sette seg inn i det

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, i aller høyeste grad. Barn velger ikke dette selv. Det blir tredd nedover ørene på de.

De kan velge selv når de blir store nok og kan sette seg inn i det

Slik det er idag altså? At barna kan velge når de blir gamle nok. Å avvikle religionsfriheten er ikke ønskelig i Norge, vi liker grunnloven og vestlige verdier her. Ateistene får heller emigrere til paradiset Kina eller Nord-Korea.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik det er idag altså? At barna kan velge når de blir gamle nok. Å avvikle religionsfriheten er ikke ønskelig i Norge, vi liker grunnloven og vestlige verdier her. Ateistene får heller emigrere til paradiset Kina eller Nord-Korea.

At Norge går for å være ett kristent land er greit nok, men det skulle vært forbudt å tre religion nedover hue på folk. De får være en avgjørelse de tar selv.

Det ateist preiket ditt kan du dra langt ut på landet med. Jeg er ingen ateist.

De reglene som er i blandt annet JV er helt sykt. Barna vokser opp i den religionen og når de velger i voksen alder å bryte ut, så mister de kontakten med sin egen familie. Helt idiotisk.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.weforum.org/agenda/2019/03/this-is-the-best-and-simplest-world-map-of-religions/

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går inn på statistisk sentralbyrå så ser du hvor mange mennesker står i statskirken , men har du  kanskje ikke hørt om medlemsjukset deres?

Bare 3 av 10 %  medlemmer av den norske kirke sier de tror på Gud..så du tror disse 7 av 10 "liksommedlemmene" kommer tl å hoppe over til en annen kristen menighet da?

Tenker heller livssyn som Human etisk forbund får flere medlemmer etterhver jeg .. over halvparten av ungdommer velger borgelig/huamnetisk konfirmasjon idag og de blir flere og flere hvert år :)

Skrevet
12 timer siden, Deltidsmamma skrev:

Vel de sitter i Brooklyn , og nei de tror ikke på helvete.

Sekten har flyttet hovedkvarteret sitt til Warwick der de har bygget et enormt kompleks som selvfølgelig er betalt av medlemmene rundt om i verden. De tror vel ikke på helvete men det er en dommedagssekt der alt dreier seg om falske profetier rundt verdens undergang.

502017516_univ_gal_1_xl.thumb.jpg.b23e19f840ce8af0e6d29565b6c1896d.jpg 

Anonymkode: 2952a...eb3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, EvaLena skrev:

At Norge går for å være ett kristent land er greit nok, men det skulle vært forbudt å tre religion nedover hue på folk. De får være en avgjørelse de tar selv.

Det ateist preiket ditt kan du dra langt ut på landet med. Jeg er ingen ateist.

De reglene som er i blandt annet JV er helt sykt. Barna vokser opp i den religionen og når de velger i voksen alder å bryte ut, så mister de kontakten med sin egen familie. Helt idiotisk.

Ok, men dette er altså ikke noe hinder for å bryte ut. De kan velge det selv, ingen lov hindrer dem. Slik er det i land med religionsfrihet.

Skrevet
1 minutt siden, Rogadame skrev:

Hvis du går inn på statistisk sentralbyrå så ser du hvor mange mennesker står i statskirken , men har du  kanskje ikke hørt om medlemsjukset deres?

Bare 3 av 10 %  medlemmer av den norske kirke sier de tror på Gud..så du tror disse 7 av 10 "liksommedlemmene" kommer tl å hoppe over til en annen kristen menighet da?

Tenker heller livssyn som Human etisk forbund får flere medlemmer etterhver jeg .. over halvparten av ungdommer velger borgelig/huamnetisk konfirmasjon idag og de blir flere og flere hvert år :)

Det finnes flere trossamfunn enn DNK. Øvrige kristne trossamfunn og trossamfunn utenfor kristendommen vokser raskt og vil fortsette å vokse raskere enn ateistene de neste tiårene. Akkurat som i resten av verden. Ateismen skal knuses!

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

De aller fleste religiøse mennesker er også "darwinister", jfr. den katolske kirken, brorparten av den ortodokse, og den norske statskirken. Stort sett er aksepterer også tilhengere av østasiatiske religioner evolusjonsteorien.

At evolusjon vs kreasjonisme er ateister vs religiøse er beint frem feil; det er vitenskap vs fundamentalisme.

Anonymkode: 7f78f...8d1

Skrevet
2 minutter siden, Rogadame skrev:

Her i landet blir vi jo døpt i en alder av ca 3 mnd og da blir vi ført inn i kirkeboka. Hvem som helst kan melde seg ut derfra, jeg trur bare veldig mange ikke gidder å gjøre det.

Jeg står i denne kirkeboka og det valgte jeg ikke selv, men jeg gidder heller ikke melde meg ut selv om det tar maks 2 min på nettet.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Thyra said:

Slik har jeg aldri tenkt på det før, men det er sikkert noe i det. Jeg har alltid tenkt at grunnen er at man ikke skal få for mange impulser utenfra, "syndige" impulser... 

Det er ganske vanlig at religioner har mekanismer for å straffe frafalne, med hensikt i å holde på så mange som mulig så lenge som mulig. Det er derfor islam har dødsstraff for frafalne, og selv moderate imamer sliter med å akseptere at noen dekonverterer.

Skrevet
2 minutter siden, Okapi skrev:

Det er ganske vanlig at religioner har mekanismer for å straffe frafalne, med hensikt i å holde på så mange som mulig så lenge som mulig. Det er derfor islam har dødsstraff for frafalne, og selv moderate imamer sliter med å akseptere at noen dekonverterer.

Islam har ikke dødsstraff for frafalne nei. Har du ikke lest verset og sett konteksten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...