AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #21 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg hadde også kraftige blødninger som ungdom og brukte bare bind i starten. Men tampong gjør det mye lettere. Den blir full etter 1-2 timer, men er aldri redd for å blø igjennom lenger. Har bind under. Har vurdert å bytte til menskopp, men tror d blir en stund til jeg prøver. Hvorfor klarer du ikke å bruke tampong? Anonymkode: aa0e9...e1b 2
Gjest Peanut Skrevet 19. oktober 2019 #22 Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Liker selv ikke å bruke tampong. Bruker nattbind hele tiden. Skifter disse hver time til hver andre time om dagen og en gang om natten ellers blør jeg gjennom >_< Endret 19. oktober 2019 av Peanut
mintgrønn Skrevet 19. oktober 2019 #23 Skrevet 19. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme problem. Syns ingen bind er lange nok. Så jeg overlapper alltid med 2 bind. Et uten vinger lenger bak, og et oppå og lenger fram med vinger. Tåler heller ikke vanlige butikkbind med alle kjemikaliene, så kjøper de dyre på helsekosten. Kjøper også tamponger der, eller tampax, da de er mer tøyelige, bretter dem om natta, og legger dem liksom som en propp i rumpesprekken, slik at det ikke skal lekke bakover om natta. Av og til bruker jeg bare litt dopapir, og ruller på tilsvarende måte. trodde også at jeg ikke tålte tamponger, til jeg bytta type. Kanskje det hjelper for deg også? Bruker selv «natracare» og «ginger» sine. Begge kjøpt på helsekost. Kjemikaliefrie. Lukter ikke vondt som vanlige butikkbind i søpla heller. De er noe dyrere da, men jeg må kjøpe dem, hvis jeg ikke vil ha sopp. Følsomme slimhinner. Anonymkode: 23118...74d Kanskje du burde prøve menscup? Det hjelper såklart ikke på mengden med blod men en menscup er skånsom for slimhinnene, påvirker ikke floraen i skjeden, er miljøvennlig og billig i lengden anbefales på det sterkeste 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #24 Skrevet 19. oktober 2019 Om jeg bruker bind skjer det samme som du forteller om. Jeg må bruke tampong i tillegg til bind og kan likevel blø gjennom. Må skifte veldig ofte de første dagene. Om nettene ligger jeg med håndkle under rumpa og giga bind. Det er ikke alltid sånn at bindene er overfylte, men ofte kommer det over på vingene ved siden og da går det jo gjennom. Noen bruker jo menskopp. Forsøkt det? Anonymkode: 7e990...26d 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #25 Skrevet 19. oktober 2019 Bruker nesten alltid tampong i tillegg til bind. Når jeg bare skal bruke bind har jeg funnet ut at det hjelper med dopapir i bindet, færre lekkasjer og føles mindre ekkelt da. Det er spesielt levert blod som lekker hos meg. Anonymkode: 3a452...c9c 1
tussi84 Skrevet 19. oktober 2019 #26 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg må bruke to store natt bind samtidig. De bindene som finnes i butikkene er ikke lange nok. En løsning for deg kan være å gjøre det samme. I tillegg kan du bruke tampong. Det finnes også tabletter som reduserer blødningene noe. De fås på resept så hør med legen din. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #27 Skrevet 19. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blør du gjennom med alle bind? Jeg kjøpte med et feiltak en type nattbind som var tykk, nesten 1 cm tykk. Skikkelig mykt, og stor absorpsjonsevne, som holder mye. Jeg hadde også grusomme blødninger før p-piller. Gikk fra 12-14 dager med blødning, der 7 av dem var kraftige, til 5 dager med mellom/lett blødning. Jeg kan varmt anbefale p-piller. Men var jeg deg ville tatt jeg tatt en tur til legen og snakker med h*n om problemet, og så kommer dere frem til beste løsning for deg Anonymkode: e387b...878 Uff! Ja, p piller er nok det beste. Skal få snakket med lege. Takk🤗 Anonymkode: e753c...dea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #28 Skrevet 19. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde også kraftige blødninger som ungdom og brukte bare bind i starten. Men tampong gjør det mye lettere. Den blir full etter 1-2 timer, men er aldri redd for å blø igjennom lenger. Har bind under. Har vurdert å bytte til menskopp, men tror d blir en stund til jeg prøver. Hvorfor klarer du ikke å bruke tampong? Anonymkode: aa0e9...e1b Har også slitt med det hele ungdomstiden.. Tenkte at det ville bli litt bedre når man blir eldre men:/ Sliter med å bruke tampong da det blir veldig ubehagelig 😬vet ikke helt hvorfor Anonymkode: e753c...dea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #29 Skrevet 19. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Het TS, sliter med det samme selv, jeg kan nesten ikke gå ut døren når jeg har mensen, blør gjennom alt de første dagene. Jeg må ha på meg 4-5 nattbind hver 3. time. Det er et mareritt. Ser du har fått mange gode tips, men å blø mye trenger ikke være ensbetydende med å ha lave jernlagre. Kanskje du kan prøve prevensjon? Det fungerer ikke for meg, men kan være verdt å prøve ut Lykke til Anonymkode: c2000...18c Uff:/ veldig kjipt. Skal få prøvd p piller så håper det hjelper. Takk snille deg! 🤗 Anonymkode: e753c...dea 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #30 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg slet med det samme. Jeg brukte dobbelt nattbind, men de to første dagene kunne jeg ikke gå ut døra omtrent. Jeg blødde ut store klumper som skled rett forbi bindene. Jeg fikk Cyklokapron som virket hvis jeg kom igang tidlig nok. Da var det som en vanlig mens. Etterhvert fikk jeg en utskrapning og var bedre i ca 6 måneder. Noen år etter sved de vekk slimhinnen i livmoren og det hjalp også noen måneder. Jeg møtte lite forståelse hos legen. Noen blør mer enn andre, svarte de, men det er faktisk ikke meningen at mensen skal være et blodbad! Jeg fikk etterhvert jernmangel og anemi, så jeg begynte på p-sprøyte. Blødningene ble mindre, men jeg blødde i stedet hver dag, først når jeg fikk den en gang i måneden, stoppet det. Men siden det kan gi benskjørhet fikk jeg til slutt fjerne livmoren. Gynekologen som henviste meg bare ristet på hodet og mente det burde vært gjort for ange år siden. Det viste seg at jeg hadde alvorlig adenomyose. Nå har jeg et helt nytt liv! Anonymkode: 4de08...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #31 Skrevet 19. oktober 2019 Menskopp! Anonymkode: 6f90d...b84 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #32 Skrevet 20. oktober 2019 Gynekolog eller dyktig fastlege! En skal ikke ha det sånn. Det kan være mange grunner til at det blir slik, men det må sjekkes (pcos(s), hormonforstyrrelser, feil med stoffskiftet og diverse annet). Rett type hormonprevensjon og cyclocapron kan ta mensmengden ned til en mer normal mengde uten behov for bleier under mens, men lege altså. Lykke til! Anonymkode: 0ff69...0d3 1
Silva Pluvialis Skrevet 20. oktober 2019 #33 Skrevet 20. oktober 2019 På 19.10.2019 den 0.15, AnonymBruker skrev: Noen som har tips til store blødninger når man har mensen? Jeg klarer ikke å bruke tampong så blir alltid bind og tør nesten ikke å gå ut når jeg har mensen fordi jjeg blør igjennom buksene med en gang://. Også blør det liksom ned kantene på bindet... Noen ganger føler jeg at jeg blør unormalt mye og har hørt at noen kan det.. Noen råd? Anonymkode: e753c...dea Bruker du nattbind?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå