AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1 Skrevet 18. oktober 2019 Må gi mat på flaske til babyen da jeg ikke kan amme og har ikke melk. Bruker nan. Koker opp vann, avkjøler det og tilsetter morsmelkerstatning, setter det i flaske i kjøleskapet til maten skal serveres. Når babyen er sulten koker jeg opp vann i kasserolle og har flasken oppi til melken blir passe varm. Fikk beskjed på sykehuset at vi kunne lage til noen måltider og at det skulle Max stå i 2 døgn ferdigblandet i kjøleskapet. De sa også at man kunne varme opp i mikroen om vi ikke brukte mikroen til mye annet mat. Noen som har erfaring med dette ? Anonymkode: d41f2...9f1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #2 Skrevet 18. oktober 2019 Ville absolutt ikke latt det stå 2 døgn. Jeg har ferdigkokt vann på vannkoker. Når jeg skal lage melk varmer jeg den opp igjen til ønsket temperatur (bruker måler), og så blander jeg i pulveret med en gang, og serverer👍🏼 Lar den aldri stå i kjøleskap, eller for lenge i romtemperatur(maks to timer hvis han ikke har spist opp alt til da). Bakteriene vokser fort i mme. Anonymkode: d10c3...aed 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #3 Skrevet 18. oktober 2019 Ikke tilsett mme før du skal bruke den. Anonymkode: a9db3...f9f
Fortunatus Skrevet 18. oktober 2019 #4 Skrevet 18. oktober 2019 Ville gjort det som stod på pakken. Det anbefales ikke å tilberede før man skal servere. Før jeg fikk denne vannkokeren, så blandet jeg kokt vann og avkjølt kokt vann slik at det ble rundt 40 grader. Hadde så i pulver. Fant ut at det var den letteste løsningen for meg
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #5 Skrevet 18. oktober 2019 Begynte også med mme på sykehuset men fikk beskjed om å ikke lage det klart på forhånd. Så jeg koker opp vann og heller på flasker som jeg setter i kjøleskapet. Når baby skal spise så har jeg oppi pulver og varmer i vannbad. Har forstått at man kan varme i mikro også men tror det er før man har oppi pulveret. Anonymkode: ebb60...2c5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg ville fulgt instruksjonene på pakken. Anonymkode: 79f15...b32
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Melk skal ikke varmes opp to ganger, og ikke oppbevares lenge. Ville ikke gjort det på den måten, men lagd etter behov. Du kan evt. Ha kokt vann på termos, slik at du enkelt kan blande flere flasker uten å koke opp mer vann. Og heller ha noe kokt vann i kjøleskap som du kan bruke samme med nykokt vann for å avkjøle Anonymkode: e89ec...b15
B87C Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 Kok opp vann, ha riktig mengde på flaskene, sett i kjøleskapet, varm flasken med vann når du skal gi mat,(i mikro eller i vannbad) og tilsett mme når vannet har nådd rett temp.. tilsetter du mme i kaldt vann kan baby få magetrøbbel.. Så er d selvsagt viktig at du vasker og så koker (eller bruker sterilisator) flaskene etter bruk 😉🤪
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 Hvorfor skulle mikroen ikke bli brukt til mye annen mat? følg anvisning på pakken du. Vi koker opp vann og avkjøle. Varmer vann i mikroen og har i pulver. Anonymkode: 508c5...a24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå