Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid:) det var ikke planlagt, men heller ikke uønsket. Vi har allerede en fra før som er ca. 1 1/2 år:) på testen står det 3+ (clearblue ukeindikator), noen som kan fortelle/forklare meg dette? Er det da 3 uker siden befruktning, eller er det mer enn 3 uker siden? Jeg husker ikke sist jeg hadde menstruasjon, men tok test fordi jeg følte det begynte å bli en stund siden😅 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3+ betyr i utgangspunktet at det er 3 uker eller mer siden befruktning (sånn at du er 5 uker på vei), men dette er ikke akkurat eksakt vitenskap. Jeg fikk 3+ da jeg har 4+3 uker på vei.

og gratulerer 💕

Anonymkode: 64ff8...28a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3+ betyr i utgangspunktet at det er 3 uker eller mer siden befruktning (sånn at du er 5 uker på vei), men dette er ikke akkurat eksakt vitenskap. Jeg fikk 3+ da jeg har 4+3 uker på vei.

og gratulerer 💕

Anonymkode: 64ff8...28a

Ok, takk for svar:) da får jeg vell bare vente noen uker før jeg eventuelt tar kontakt med fastlege:)

Skrevet

Det vil si at hcg-nivået tilsier du er minst 5 uker på vei. Om du ikke vet ca-dato for siste menstruasjon ville jeg tatt kontakt med lege - du kan få henvisning til tidlig ultralyd for å måle størrelse på foster og dermed finne ut hvor langt på vei du er. Viktig for å få riktig dato for annen oppfølging (f.eks. OUL). Gratulerer! 💕

Anonymkode: f4bdd...816

Skrevet

Fikk 3+ da jeg fant ut jeg var Uventet gravid for Noen år siden, var 9-10 uker😅 Så det betyr det det står 3+, ingen vet hvor mange uker ekstra det er annet enn legen som tar ultralyden din, eller deg selv hvis du hadde husket sist mens😅

Lykke til og gratulerer🌸

Anonymkode: 8e386...dc2

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil si at hcg-nivået tilsier du er minst 5 uker på vei. Om du ikke vet ca-dato for siste menstruasjon ville jeg tatt kontakt med lege - du kan få henvisning til tidlig ultralyd for å måle størrelse på foster og dermed finne ut hvor langt på vei du er. Viktig for å få riktig dato for annen oppfølging (f.eks. OUL). Gratulerer! 💕

Anonymkode: f4bdd...816

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk 3+ da jeg fant ut jeg var Uventet gravid for Noen år siden, var 9-10 uker😅 Så det betyr det det står 3+, ingen vet hvor mange uker ekstra det er annet enn legen som tar ultralyden din, eller deg selv hvis du hadde husket sist mens😅

Lykke til og gratulerer🌸

Anonymkode: 8e386...dc2

Tusen takk for svar:) ringte til legekontoret, men fikk ikke komme inn der da jeg ikke hadde planer om å ta abort.. de sa jeg måtte ordne meg legetime om noen uker istede🙄 så har bestilt meg time til privat ul, fikk time time til uka, så gleder meg til å høre hvor langt jeg er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...