Gå til innhold

Hvetemel som jevner i denne retten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det står jeg kan bruke maisena, men har ikke det. Det er til kokosmelk og krydder, vil ha den tykkere enn suppe, mer som en gryte. 

Anonymkode: 73472...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvilke rett du mener, men du kan sikkert bruke hvetemel, bare pass på å koke etterpå så du får bort melsmaken.

Skrevet
12 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg vet ikke hvilke rett du mener, men du kan sikkert bruke hvetemel, bare pass på å koke etterpå så du får bort melsmaken.

Det er bare en boks kokosmelk og en pose red curry krydder. Bør jeg blande det kaldt før jeg varmer opp?

Skrevet

Ja, du må røre melet ut i kaldt vann så du unngår klumper. Ta i litt om gangen så retten ikke blir FOR tykk. 

Skrevet
46 minutter siden, Brunhilde skrev:

Ja, du må røre melet ut i kaldt vann så du unngår klumper. Ta i litt om gangen så retten ikke blir FOR tykk. 

Jeg skal ikke ha vann i bare kokosmelk, kan jeg blande melet ut i kald kokosmelk?

Takk for svar:)

Skrevet

Lettest er å røre ut melet i litt væske og så spe med mer væske. Om væska er kokosmelk eller vann har null betydning.  

Temperaturen har heller ingen betydning, men du må jo røre slik at det ikke svir seg om det er varmt. (Når man lager hvit saus blander man melet i kokende smør, er problemfritt det om man rører godt).

Anonymkode: a2b3f...d58

Skrevet

Det blir ikke rar smak på retten med hvetemel som jevning?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir ikke rar smak på retten med hvetemel som jevning?

Nei, men du bør la det koke minst 5 minutter for å unngå melsmak, det var i hvertfall det jeg lærte som ung. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare koker inn kokosmelka litt? 

Anonymkode: 35fd1...808

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare koker inn kokosmelka litt? 

Anonymkode: 35fd1...808

Å ja så det fungerer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...