Gå til innhold

Snøfrisk til pasta, hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan lage en OK saus av snøfrisk? 
Jeg skal ha snøfrisk med bacon, skinke og pasta tenkte jeg og sausen/snøfrisken skal blandes inn i pasten. Men, om jeg bare tar snøfrisken som den er, så blir den veldig tørr. Så jeg må lage den litt mer flytende. Hvordan gjør jeg det på en ok måte?

1 pk snøfrisk og visp den sammen med en skvett melk? eller matfløte? Vil det gjøre den mindre tørr? Vil det ødelegge smaken? Smør? eller blir det feil kombo? 
Burde jeg først lage "sausen" eller bare putt snøfrisk og melk eller matfløte sammen og vend det inn.
Hva høres best ut? Hvordan ville du ha gjort det?

Jeg er helt udugelig på kjøkkenet føles det ut som :( hjelp! 

Anonymkode: b79d0...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare koker pasta og siler av, har i bacon, grønnsaker ol. og rører inn osten i pastagryta på svak varme. Trenger ikke tilsette melk eller fløte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Jeg bare koker pasta og siler av, har i bacon, grønnsaker ol. og rører inn osten i pastagryta på svak varme. Trenger ikke tilsette melk eller fløte. 

prøvde det en gang og  da ble den veldig tørr... men må vell kokes litt da? kanskje det jeg gjorde feil... 

Anonymkode: b79d0...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

prøvde det en gang og  da ble den veldig tørr... men må vell kokes litt da? kanskje det jeg gjorde feil... 

Anonymkode: b79d0...8ac

Nei kokes ikke, da vil den bli enda mer tørr.  Bland i en dæsj  melk etter at osten er smeltet inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Nei kokes ikke, da vil den bli enda mer tørr.  Bland i en dæsj  melk etter at osten er smeltet inn. 

takk for tips, skal prøve det

Anonymkode: b79d0...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En triks er å ta vare på litt av kokevannet fra pastaen. En liten dæsj er nok. 

Anonymkode: 5fc38...565

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En triks er å ta vare på litt av kokevannet fra pastaen. En liten dæsj er nok. 

Anonymkode: 5fc38...565

Helt enig - dette er måten å gjøre det på når man lager fløtesaus til pasta. Rør inn kokevann fra pastaen til miksen av pasta og kremet saus får konsistensen du ønsker. Stivelsen fra pastaen i kokevannet fungerer som en slags jevning/stabilisator som gjør at sausen blir tynnere uten å miste konsistensen.

Ellers er det også godt å bruke Snøfrisk i tomatsaus, feks med oliven og spinat i tillegg.

Anonymkode: 4cf3d...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...