AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #21 Skrevet 14. oktober 2019 Bare fordi du er utredet nok til å tilfredsstille nav så bør du jo ikke slå deg til ro med det. Vil du ikke bli bedre, og i bestefall frisk nok til å kunne jobbe litt? Det er noe som kan skje om du fortsetter å undersøke hva som er galt og om det er ting som kan fikses/gjøres bedre. Anonymkode: 2c2b2...546
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #22 Skrevet 14. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det går jo ikke an å bli mer ufør enn ufør om man er 100% ufør. Hvis man er under 100% ufør kan det nok ha noe å si. Anonymkode: 0d33a...2b3 Men er uføregrad alt dere tenker på?!? 🙄 Om dere finner rett diagnose kan dere få rett behandling og bli friskere. Anonymkode: d2a08...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #23 Skrevet 14. oktober 2019 Uføre vil aldri få like god hjelp som friske. Sitat Anonymkode: 9b731...201
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #24 Skrevet 14. oktober 2019 Veldig dumt at det lett tenkes at det bare er psykisk når noen har psykiatrisk historie. Å ha psykiske diagnoser betyr ikke at det aldri vil skje en noe fysisk, som om Max uhell som kan skje er å ramle ut av sofaen liksom... Anonymkode: 07be7...49a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #25 Skrevet 14. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er uføregrad alt dere tenker på?!? 🙄 Om dere finner rett diagnose kan dere få rett behandling og bli friskere. Anonymkode: d2a08...1a1 Å herregud. Jeg er 100% ufør pga én sykdom. Som ufør fikk jeg en kronisk sykdom til. Skal jeg ringe Nav å si: Hallois!! Jeg er enda mer syk nå!! Bare melder inn sånn for at dere skal vite at jeg ha avansert til SuperUfør siden sist!! Er ikke som om Nav har noen bonusordninger for ekstra-sykdommer.. Anonymkode: 0d33a...2b3 2
Chantielle Skrevet 14. oktober 2019 #26 Skrevet 14. oktober 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er uføregrad alt dere tenker på?!? 🙄 Om dere finner rett diagnose kan dere få rett behandling og bli friskere. Anonymkode: d2a08...1a1 Selvsagt viktig at man finner rett(e) diagnose(r), uavhengig av om man er 100% ufør eller ei. Alle bør gjøre mest mulig for å få en best mulig hverdag.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #27 Skrevet 14. oktober 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er uføregrad alt dere tenker på?!? 🙄 Om dere finner rett diagnose kan dere få rett behandling og bli friskere. Anonymkode: d2a08...1a1 Dette gjelder ikke alle. Det finnes ikke behandling for alle sykdommer desverre. Men noen sykdommer finnes det heldigvis behandling for. Min sykdom finnes det litt behandlinger men må leve med det sier de. Jeg har tenkt til å komme meg ut av det uansett hva. For jeg tror selv jeg kan bli helt frisk. Dette er en psykisk sykdom. Så de som er ufør vet veldig godt selv hva de er i. Er ikke bare en fasit på alt. Dette hadde vært, veldig gode nyheter om det var tilfellet men det er det jo ikke desverre. Vær glad om du er frisk! For det vil jo kle som er ufør være! Anonymkode: 58ee7...770
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #28 Skrevet 14. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å herregud. Jeg er 100% ufør pga én sykdom. Som ufør fikk jeg en kronisk sykdom til. Skal jeg ringe Nav å si: Hallois!! Jeg er enda mer syk nå!! Bare melder inn sånn for at dere skal vite at jeg ha avansert til SuperUfør siden sist!! Er ikke som om Nav har noen bonusordninger for ekstra-sykdommer.. Anonymkode: 0d33a...2b3 Kanskje man kunne fått Dobbelufør😄? Anonymkode: a1d1d...217
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #29 Skrevet 14. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke slik at når man er ufør, så er man ferdig med all utredning? Hvordan vet personen at dem er ferdig utredet?? Anonymkode: 04c39...a30 Det er arbeidskapasiteten de utreder via nav. Man kan ikke slutte å utrede fusiske/psykiske symptomer fordi man er ufør. Man har fortsatt en helse.. Anonymkode: 4ea21...c9c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #30 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg står på terskelen til å bli uføretrygdet, dessverre vil jeg si. Helseutfordringer var ikke planlagt, men det ble som det ble. For min del så fikk jeg en liten psykisk knekk da det gikk opp for meg at det å bli uføretrygdet vil ikke gjøre helse bedre. Etter flere års Helseutfordringer så ble jeg så sliten at jeg så frem til å slippe å bekymre for det økonomiske, det å være uføretrygdet (dog ufrivillig) skulle løse problemene mine. Helt til det virkelig gikk opp for meg at jeg kommer til å slite med helse på samme måte både før og etter uføretrygd innvilgelse. Så jeg har ikke tenkt å gi meg. Skal fortsette å være en pådriver for å bedre helse og søke utredning for det jeg sliter med. Anonymkode: 1bd61...1e4
TheGirlWhoWaited Skrevet 14. oktober 2019 #31 Skrevet 14. oktober 2019 Har en sykdom som gir seg utslag i mange forskjellige symptomer, og det tok lang tid før jeg ble ferdig utreder og fikk en diagnose. Dette er en sykdom som gjør at man gjerne blir underdiagnostisert senere - dvs. at man tilskriver alle plager denne sykdommen. Derfor er både jeg og legen min veldig oppmerksomme på nye symptomer, eventuelt veldig forverrede symptomer og utreder disse godt. Vel, jeg trenger jo ikke sykmelding eller en ny diagnose i forhold til sykepenger eller jobb eller, men jeg vil veldig gjerne unngå å dø av kreft liksom... Jeg skjønner faktisk ikke helt spørsmålet...
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #32 Skrevet 14. oktober 2019 Har man en fortid med angst ser det ihvertfall sålangt ut som at alle symptomer i all fremtid vil bli tilskrevet angsten! Anonymkode: 9b731...201
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå