Gå til innhold

Fri bar i bryllup


annek94

Anbefalte innlegg

Vi hadde fri bar, og ba om at de skulle si ifra dersom det gikk over en viss sum; så kunne vi velge om vi fortsatte holde åpen eller ikke, og gi beskjed til gjestene om at baren snart ville stenges. Det skjedde aldri; den summen på 10 000 ble aldri nådd.

For 90 stk som drikker alkohol, ville jeg nesten regnet med nærmere 30 000, kanskje enda mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.10.2019 den 12.47, annek94 skrev:

Prøver å sette opp budsjett til bryllup. Sliter veldig med å finne ut hvor mye penger jeg bør sette av til mat og drikke. Har søkt en del rundt, men finner ikke et så konkret svar som jeg ønsker. Vi skal ha fri bar denne kvelden. Lurer dermed på hvor mye penger jeg bør sette av til dette. Det blir trolig borti mot 100 inviterte gjester, der vertfall 10 stykker ikke kommer til å drikke alkohol. 
På forhånd, takk for hjelpen! 
Legg gjerne med linker dersom dere har vert borti noe som har hjulpet dere.

Hva er poenget med fri bar?

Vi gjorde det slik at vi betalte for drikke til maten, så kunne gjestene betale for drikke i baren selv.

Når det er fri bar drikker folk altfor mye, og de setter fra seg glass de kun har tatt en slurk av. For vår del var folk i fin form etter maten, og tok gjerne bare et glass eller to i etterkant.

Regningen på alkohol kom på 70K på ca 70 personer.

Endret av Seileren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Seileren skrev:

Hva er poenget med fri bar?

Vi gjorde det slik at vi betalte for drikke til maten, så kunne gjestene betale for drikke i baren selv.

Når det er fri bar drikker folk altfor mye, og de setter fra seg glass de kun har tatt en slurk av. For vår del var folk i fin form etter maten, og tok gjerne bare et glass eller to i etterkant.

Regningen på alkohol kom på 70K på ca 70 personer.

Da har jo du brukt dobbelt så mye som folk over her på alkohol bare til middagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SupaWoman skrev:

Folk kjøpte bare 3-4 drinker hver. Skulle tro det gikk det dobbelte. 

Det gikk mest i dyr cognac eller whisky. Ingen som forsynte deg grovt med alkohol bare fordi det var gratis☺️

Anonymkode: f5212...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, SupaWoman skrev:

Da har jo du brukt dobbelt så mye som folk over her på alkohol bare til middagen. 

Jeg serverte ikke skvip i bryllupet mitt. Hadde jeg hatt fri bar i tillegg, hadde regningen blitt minst 50% høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hvor mye vi brukte. Men kjøpte øl og mineralvann på rema og avtalte på forhånd at vi kunne returnere det som ikke ble åpnet. Man skal kunne gjøre det samme på polet.

Anonymkode: 52f81...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en skikkelig vond og billig vin som kan serveres til de som drikker mye utover kvelden? For min del hadde det handlet mer om at jeg ikke ønsker at folk skal bli drit fulle i bryllupet mitt. Derfor tenker jeg det er greit å begrense.

Anonymkode: 9e670...e28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en skikkelig vond og billig vin som kan serveres til de som drikker mye utover kvelden? For min del hadde det handlet mer om at jeg ikke ønsker at folk skal bli drit fulle i bryllupet mitt. Derfor tenker jeg det er greit å begrense.

Anonymkode: 9e670...e28

Vil folk bli drita fulle blir de det uansett om de må betale selv eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nå lenger sist jeg hørte. 

Anonymkode: 92248...6ff

Hvor har du det i fra? 
På vinmonpolet får du levert tilbake varer som er under 22% og inne inneholder sprit. 
 

-polansatt

Anonymkode: 47e17...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor har du det i fra? 
På vinmonpolet får du levert tilbake varer som er under 22% og inne inneholder sprit. 
 

-polansatt

Anonymkode: 47e17...756

Tipp topp, så bra da, var da har noen gitt meg feil beskjed da :)

Om man kjøper inn fra Sverige/taxfree som mange gjør er det vel heller verre med retur :)

Anonymkode: 92248...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar hadde bryllupet på hotell og ca 90 gjester. De hadde budsjettert med 25 000 på fri bar, men brukte mye mindre enn budsjettert. Vet ikke hvor mye, men brudgommen kommenterte i ettertid at han var overrasket over hvor lav barregningen ble. 

Jeg har vært i 3 bryllyp det siste året, alle med fri bar, og kun opplevd at en person totalt fikk i seg for mye og ble sendt hjem (dette var vel dog før baren ble åpnet til og med). Har også sett lite til de som setter fra seg drinkglasset etter en slurk. Jeg vil tørre å påstå at alle voksne fra et møblert hjem, tåler fri bar uten å drikke med begge hender og kaste drinker om seg.

Jeg ville kjøpt godt med vin, som dere får returnert. Litt Baileys og konjakk. Går overraskende lite, men jeg hadde nok safet med to flasker av hver. Og så vil jeg faktisk tro at å beregne 3-4 drinker på hver er rikelig. Jeg hadde nok gått for 4 for å være sikker.

 

Anonymkode: 62867...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.10.2019 den 14.41, SupaWoman skrev:

Prøv å finne ut sånn cirka hvor mange som drikker øl og hvor mange vindrikkere det er blant gjestene.  Regn 6-8 øl pr pers og 1-1,5 flasker vin pr pers. Evnt. kjøp kartong.  Er 4 flasker vin i en kartong.  Kjøp inn 4-5 flasker konjakk og 4-5 flasker bayleys.  Det burde holde.  Ikke krise om en går tom for sprit men kjedelig og gå tom for øl/vin.  Hvis halvparten drikker vin ville jeg kjøpt 55 flasker vin og hvis halvparten drikker øl 330 flasker/bokser.  

Hvorfor kjøpe akkurat?

Jeg ville kjøpt dobbelt så mye vin og øl som jeg trodde jeg trengte. Spør butikken på forhånd om å levere tilbake overskuddet, vinmonopolet tar vel alltid tilbake øl og vin (ikke sprit da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvorfor kjøpe akkurat?

Jeg ville kjøpt dobbelt så mye vin og øl som jeg trodde jeg trengte. Spør butikken på forhånd om å levere tilbake overskuddet, vinmonopolet tar vel alltid tilbake øl og vin (ikke sprit da). 

Hvis jeg regner 1-1,5 flaske pr gjest etter middag så er jeg godt innafor.  Få gjester drikker 3 flasker vin på 4-5 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 15.41, SupaWoman skrev:

Får man ikke levert tilbake alkohol igjen på pol og butikk?

Vet ikke med butikk, men de tar svake drikker i retur på polet. Altså vin, og evt øl dere kjøper der. De tar ikke sprit i retur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...